שיחת משתמש:Eitheladar/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

א. ב. יהושע[עריכת קוד מקור]

היי. אולי בקטגוריה כדאי לכתוב אותו כ"יהושע, א. ב."? Eranb 06:41, 12 אוג' 2004 (UTC)

תראה, לעניות דלעתי כדאי לכתוב גם את הערך כ"א.ב. יהושע", משום שזה השם בו הוא מוכר. בדיוק כשם שאין ערך צ'ארלס לוטווידג' דודג'סון אלא יש לואיס קרול (ואם יהיה ערך על דודג'סון הוא יהיה הפנייה לערך על קארול). אבל מי שכתב את הערך כתב אותו בשם הזה, וכך הכנסתי אותו לקטגוריה. אם אתה רוצה להפוך את א.ב. יהושע לערך המרכזי ולשים דף הפנייה באברהם בולי יהושע, אני אהיה האחרון שיתנגד לכך. --אייתלאדאר

הסופר "או הנרי" מסווג בדרך-כלל באות א' ולא ב-ה' (כלומר, לא "הנרי, או") משום שאין זה מקרה רגיל של שם פרטי/שם משפחה. החזרתי את המצב לקדמותו.

שלום טל. אני יודע שאין זה שמו הרגיל, אבל לא כל מי שמחפש מידע אודותיו יודע זאת. גם את ב. מיכאל אנשים ייטו לחפש באות מ', ואני חושד שאפילו את ס. יזהר יחפשו באות ס'. לעניות דעתי יש לנהוג בכל אלה כאילו השם השני הוא שם משפחתם. --אייתלאדאר
נ.ב. אני מעביר את השיחה הזו ל[[שיחה:Category:סופרים|דף השיחה]] של הקטגוריה. נראה לי שלעוד אנשים עשוי להיות מה לומר במחלוקת הזו. :-)

מרק קנופפלר?![עריכת קוד מקור]

(12 באוגוסט) אני הולך לשנות את זה ל"קנופלר". בוחן פתע: מה היה מקצועו? Eranb 13:04, 12 אוג' 2004 (UTC)

א. לויודע מה היה מקצועו, אולי סבל, ומשם השיר "Money for nothing"?
ב. זהו שם גרמני במקורו, ואני די משוכנע שהוגים את זה כמו שכותבים - Knopfler, עם פ' דגושה ופ' רפויה צמודות. --אייתלאדאר
לואיבנטה. קנופפלר זה אכן השם המקורי, אבל לשים פ"א דגושה לפני פ"א רפויה בעברית זה אסון ביטויי, ולכן מבטאים את זה וכותבים קנופלר (מבחן גוגל: קנופלר 206, קנופפלר 49). אתה יודע מה? אני מוכן לקבל גם את הזוועה הלשונית קנופפלר.
וכמובן שמקצועו היה מורה. הוא היה המורה של גורדון סאמנר, מאבות הכ"ן. Eranb 13:23, 12 אוג' 2004 (UTC)
"מאבות הכ"נ"??! אתה פוח"ח סמוי? D-:
בזמנו מיץ פטל שלח אותי לשם והסתובבתי שם כשבוע תחת השם "שלג צח", וגם עקבתי אחרי כמה מרל"טים. אבל אני גם קרוב משפחה של "יוחנן עומד בצד". ניסיתי לגרור אותו לכתוב בוויקיפדיה אבל נראה לי שללא הצלחה עד כה. Eranb 13:32, 12 אוג' 2004 (UTC)

דפי התאריכים[עריכת קוד מקור]

שלום.

ואני בכלל רציתי לברך אותך על כך שהצטרפת למלאכה חסרת התגמול של עדכון דפי התאריכים. eman בזמנו הזהיר אותי שזו מלאכה שוחקת למדי, והוא צודק. איפושהו נשחקתי בסוף חודש יולי, ומאד שמחתי לראות שאתה הרמת את הכפפה. הרבה יותר קל לי עכשיו לעבור על דפים שכבר הכנסת אליהם תוכן ולהוסיף מה שנראה לי רלוונטי.

וכאן אני מגיע לסוגיה השנייה. הכלל שלי הוא "להכניס כל מה שאני מכיר". את דניס לירי, למשל, אני מכיר, גם מהמערכונים שלו (היו לו מערכונים קצרים ב-MTV) וגם מסרטים בהם הופיע ואפילו בטלוויזיה. בניגוד לאחרים, אני לא מודאג יותר מדי אם העמוד הוא "אדום" יחסית, כי אני רואה בזה דווקא בסיס להכנסת ערכים חדשים. אם שמת לב, בערך אחת לשבוע אני מכניס גם ערך איזוטרי, שבדרך כלל הופיע באחד מימי אותו שבוע.

כן, הוויקי האנגלית היא יותר מושפעת ממי שכותב אותה - אנגלים ואמריקאים בעיקר, אבל זה לא ממש מטריד אותי, כל זמן שאנחנו מפעילים שיקול דעת בשאלה מה להכניס ומה לא.

כל טוב, Eranb 10:33, 16 אוג' 2004 (UTC)

אה, ובדיוק היום ארכבתי את דף השיחה שלי, אז אתה מוזמן לעיין בהערות שכתב לי שם eman בזמנו: שיחת משתמש:Eranb/ארכיון 1

כתיבת בוט[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע perl כך שאני לא יכול לענות עם קוד. Costello בנה בוט שנים בפרל. מידע על הבוט אפשר למצוא בעמוד של הבוט, אבל מידע יותר פרקטי אפשר למצוא בפיסקה שמתחילה ב"כל הכבוד על הבוט!" בשיחת משתמש:Costello/ארכיון 1 (אבל שוב גם שם בלי קודים) וכדאי גם לקרוא את הנושא הראשון בשיחת משתמש:Costello/בוט שנים ואולי זה יעזור. ערן 17:45, 18 אוג' 2004 (UTC)

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום איתלאדר
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 22:51, 20 אוג' 2004 (UTC)


תארי אצולה[עריכת קוד מקור]

למה אתה חושב שיש להוריד את הקידומת "סר" בויקי? (גילגמש)

משום שלא נהוג, בעברית, להוסיף את התואר "סר" לשמם של אנשים. לו היתה מילה עברית מקבילה, שאני - למרות שגם אז לא הייתי ממהר להוסיף אותה בכל מקום. אפשר לציין בערך על שון קונרי, למשל, שהוענק לו תואר אבירות של הממלכה הבריטית. אייתלאדאר
אני חושב שאין טעם להתחיל לבדוק את כל המאמרים אם יש שם את הקידומת ואם אין. בעיני זה שולי מאד. כמובן שבערך, במתן השם המלא יש להוסיף. אך מה שעשית עם התאריך נרה לי מיותר. לא שאני מתנגד, אך אני גם לא תומך. אני פשוט לא רואה את הטעם מאחורי הורדת הקידומת.. גילגמש 05:59, 24 אוג' 2004 (UTC)
תנוח דעתך, איני מתכוון לפצוח במבצע לביעור ה"סר" מהויקיפדיה העברית. האמת הפשוטה היא שזה מאד צרם לי שם בדף התאריך ההוא, ולכן הסרתי את הקידומת - מתוך חוש אסתטי בעיקר, אפשר לומר. --אייתלאדאר

מסגד עומר[עריכת קוד מקור]

תן לדוד שי להכריע ללא התערבותך. בן הטבע 05:53, 26 אוג' 2004 (UTC)

אני זכאי להתערב בדיוק כמו כל אחד אחר בויקיפדיה, ולא לכל דבר צריך להטריח את דוד שי, אם כי עושה רושם שהוא האדם היחיד בויקיפדיה שאתה מוכן לכבד את דבריו, וכל היתר אינם ראויים להערכתך (אלא אם כן הם מסכימים איתך). השפה בה אתה משתמש בדפי השיחה וההתנשאות שלך אינם במקום, ולו היית משתמש מן השורה ולא מוותיקי הויקיפדיה קרוב לודאי שהיית נחסם מזמן. חבל מאד, משום שמבחינת ידע ותרומה לערכים עצמם אתה בדרך-כלל מפליא לעשות. --כולכית טורדנית

אתה טועה. כאשר מפעיל מערכת פונה לעורך האחראי. יש להמתין להכרעתו. אלה הכללים. אגב, אתה מוזמן לחסום אותי...חה, חה, חה....נראה לי שלא הבנת עדיין איפה אתה חי. בן הטבע 06:01, 26 אוג' 2004 (UTC)

מרי וולסטונקראפט[עריכת קוד מקור]

שלום אייתלאדאר,

ראיתי שהצעת את ההפניות ל"מרי וולסטונקראפט" למחיקה. למה?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 07:50, 26 אוג' 2004 (UTC)

משום שכולן "יתומות", ומשום שהדרך הנכונה היחידה לכתוב את שמה היא "וולסטונקרפט" ולא שתי מלים. --אייתלאדאר 09:01, 26 אוג' 2004 (UTC)
השאלה היא, האם יש סיכוי סביר שמישהו יחפש דרך השמות האלו?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 09:46, 26 אוג' 2004 (UTC)
לפי מבחן גוגל, לא. בשום מקום לא מוזכר שמה כ"מרי וולסטון קרפט". מי שהזין את הערך פשוט פיקשש. --אייתלאדאר 10:08, 26 אוג' 2004 (UTC)
אם כך, ברשותך, אמחק את ההפניות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 10:14, 26 אוג' 2004 (UTC)

שלום,
תשים לב בבקשה להערתי בשיחה:דיאנה, הנסיכה מווילס גילגמש