שיחת משתמש:Eranb/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Eranb, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

ערן 16:14, 24 אפר' 2004 (UTC)


קישורים לאנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום ערן, וברוך בואך לויקיפדיה. כאשר אתה מתרגם ערך מויקיפדיה האנגלית, תן בבקשה קישור, בראש הערך, לערך המקביל בויקיפדיה האנגלית, כמקובל אצלנו. תודה, דוד שי 09:28, 1 מאי 2004 (UTC)

תמונות מהמפגש[עריכת קוד מקור]

הורדתי תמונה שהופעתי בה. זו לא הייתה השחתה. אנא, אל תחזיר אותה. תודה

בתור בלבניסט, תוכל להרחיב קצת את הערך בלבניזם?

שלום Xslf. המ... אני לא אוהב לקרוא לזה על שם עודד אלא מעדיף להתיחס לזה כמטא-תיאוריה פוליטית. גם שיניתי קצת את הערך בדלנות בהתאם. אני יודע שהוא לא אוהב את תשומת הלב כי אז בדרך כלל מסלפים את מה שיש לו לומר. נראה. --Eranb 08:12, 15 יוני 2004 (UTC)

דפי היום בהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

שלום ערן.

אני רואה שלקחת על עצמך לטפל בדפי "היום בהיסטוריה", וכל הכבוד ותודה על כך.

כמה עצות ממי שעשה את זה חודשיים עד לא מזמן:

  • קח בחשבון שדפי היום בהיסטוריה בויקי האנגלית עלולים להיות לא אמינים. בד"כ אני הייתי נכנס לכל ערך ובודק האם התאריך מופיע בערך עצמו. אם לא זה חשוד, והרבה פעמים התברר שזה פשוט לא היה נכון. דוגמה מה 27 במאי ריינהרד היידריך לא מת ביום זה. ההתנקשות הייתה אז, אבל הוא מת רק ב4 ביוני. אבל לפענים יש ערכים שבלי שום סיבה מופיעים ביום הלא נכון. למשל היו כמה ימי הולדת שהופעיעו ב1 וב 2 במאי, למרות שהם היו ב1 ו2באוגוסט (בהתאמה)
  • קח בחשבון שהאנגלים מאנגלזים כל שם. מיוהאן או ז'אן הם יעשו ג'ון (כמו שקרה עם קלווין), וכן הלאה. כדאי לראות מה היה השם של הבן אדם בשפתו המקורית, ולאמץ משם. משום מה יש לי כישרון לשטויות כאלה, אז אם יש לך שאלות אתה מוזמן לשאול בדף השיחה שלי, או במייל.
  • עכשיו אחרי שהפלתי עליך את התיקים האלה, אולי כדאי שתכתוב קצת פחות דברים שם, כי זה תהיה יותר מדי עבודה, ותישחק. יש הרבה דברים שלקורא הישראלי לא כל כך חשוב, ואפשר לוותר. בייחוד אם אין ערכים אליהם זה מפנה. זה די עצוב לראות דף מלא לינקים אדומים.
  • אני לא יודע אם אתה עושה את זה, אבל חוץ מהויקי באנגלית כדאי להשתמש בכפתור ה"דפים המקושרים לכאן". זה מבטיח שהקישורים יהיו כחולים (אם כי גם פה צריך לא להיסחף, ולא להכניס כל דבר). האמת שככה זה בכלל היה אמור לעבוד, אבל:
    • אין לנו מספיק ערכים
    • אנשים לא תמיד טורחים לרשום תאריכים
  • אני עדיין משתדל לעדכן את שורת היום בהיסטוריה בעמוד הראשי לכמה ימים מראש, אז אולי כדאי שתסתכל מה כתבתי שם, זה יכול לחסוך טיפה עבודה. רק שים לב ששם זה בקיצור מאוד מקוצר כי יש מעט מקום, ואפשר להרחיב.

בהצלחה
eman 21:17, 26 מאי 2004 (UTC)

שלום Eman. אכן כן, החלטתי לטפח את הפינה הזו של הויקיפדיה. קצת מטריד לגלות שהגרסה האנגלית לא מעודכנת, אבל זה מה יש, כנראה. היה לי ברור גם שאין טעם להעתיק כל פרט שמופיע בגרסה האנגלית לעברית (יש להם אובססיה עם מטפסי אוורסט למשל). אני נוהג במקום להשתמש בקישור "דפים המצביעים לעמוד זה" בחיפוש בגוגל שמוגבל לויקיפדיה. אני אישית לא מוטרד יותר מדי מלינקים אדומים, מתוך תיקווה שהם יוכחלו בעתיד. בכל מקרה, תודה על העצות והתמיכה. --Eranb 21:26, 26 מאי 2004 (UTC)
בקשר לשימוש בגוגל כנגד שימוש ב"דפים המקושרים לכאן", קח בחשבון שלגוגל לוקח זמן להתעדכן. מצד שני ייתכן שיש תאריכים שלא טרחו לעשות להם ויקילינק. השימוש בשיטה של הדפים המקושרים גם נותן לך אינדיקציה של על מה כבר יש ערכים. eman



שלום ערן

  • שים לב שבעקבות שידרוק הויקיפדיה עכשיו צריך להכניס את השורות של "היום בהיסטוריה" לדפים מסוג: Template:InHistoryMon06Day2 ולאTemplate:InHistoryMon06Day2. אני לא יודע אם זה קבוע או זמני. אם זה קבוע אני אסדר את זה בכל הדפים שמובילים לשם.
  • בקשר ל2 ביוני, שיניתי, כי
    • הארוע של הכתרת אליזבת לא כזה משמעותי
    • אף אחד מהדפים שהוא מוביל אליהם עדיין לא מספקים.

eman

תודה eman. שמתי לב באמת שהניסוי שעשיתי עבור 1 ביוני לא ממש הצליח (להשתמש בקישור המתאים בדף חודש יוני). אני באמת מקווה שהשידרוג, או השידרוק, יסתיים במהרה. אגב, לדעתי התבניות לא עובדות עכשיו (נתקלתי בזה כשהפכתי את זלמן שזר להפנייה לזלמן שז"ר). למי מודיעים על זה? --Eranb 19:02, 31 מאי 2004 (UTC)
לא הבנתי בדיוק מה אתה מתכוון ש"התבניות לא עובדות"? בכל מקרה אפשר לשאול בויקיפדיה: מזנון או אנשים כמו דוד שי או מאיר מ. eman

"שלום הגליל"[עריכת קוד מקור]

שלום ערן

כתבת שבגין החליט על היציאה למבצע ב 4 ביוני.

תבדוק את זה לאור הלינק הזה: [1]

שלום אלמוני. אתה צודק. בדקתי גם בראיון עם רפול שיש ברשותי ואכן ההחלטה הייתה במוצאי שבת, שהיה ה-5 ביוני. לוח שנת 1982 --Eranb 12:14, 3 יוני 2004 (UTC)


שלום ערן

כרגיל, בעינייני היום בהיסטוריה. ראיתי את הדף של ה-12 ביוני למשל, והוא נראה לי פשוט תרגום של הדף האנגלי, שיש בו כל מיני שדרי ספורט, וסופרים, ומי יודע מה, אמריקאים שאף אחד פה לא שמע עליהם ולא אכפת לו מהם. כדאי לקצץ אותם. כמו כן, חבל על המאמץ לכתוב את השמות הלועזיים בסוגריים, חוץ מבמקרים מאוד מיוחדים. מי שרוצה לדעת את זה בלועזית כל מה שהוא צריך זה ללחוץ על הלינק לדף המקביל באנגלית. זה גם לא מראה טוב

eman 07:53, 12 יוני 2004 (UTC)

אני מצטרף לדעתו של Eman (עם כל שמחתי והערכתי על ההשקעה שלך בפרויקט לוח השנה). בנוסף ראה הערתי בשיחה:ניו יורק. דוד שי 08:02, 12 יוני 2004 (UTC)

היי ערן, שמתי לב שהוספת רק היום 4 או 5 קצרמרים. למה העניין נחוץ? לא כדאי להוסיף ערך אחד אבל מקיף מאשר חמישה ערכים עם שורה אחת או שניים? אני חושב שאנחנו צריכים להאבק נגד הקצרמרים, ולא להוסיף עוד. האין אתה חושב כך? GNU 11:26, 13 יולי 2004 (UTC)

שלום GNU, אני עובד כרגע על השלמת המאמרים המקושרים לערך מחיצה על ידי פיל שתרגמתי לאחרונה. על כן, אני מתרגם את הערכים המקושרים ממנו שטרם נמצאים בוויקיפדיה בעברית. לצערי, חלקם הגדול הם קצרמרים בוויקי האנגלית, אז העדפתי להשאיר את הודעת הקצרמר שלהם, ולכן יצא אולי "שטף" מסוים של קצרמרים.
אם כך, אין בפי טענות נוספות. המשך עבודה מוצלחת! GNU 13:47, 13 יולי 2004 (UTC)

שלום ערן. כל הכבוד על הערך מחיצה על ידי פיל ועל העבודה על ערכי המשנה שלו. לעיתים רחוקות אני קורא ערך שפותח לי פתח לתרבויות רחוקות ומנהגים שלא היה לי מושג מהם. ערך מעניין (למרות שקצת איזוטרי). אני קורא כאן לשים אותו כערך מומלץ בעמוד הראשי. אלמוג 14:57, 13 יולי 2004 (UTC)

תודה! אני מעדיף ליצור מספר ערכים נוספים (כמו סרי לנקה והמוגולים, כמו גם לסיים לתרגם את האימפריה המרתית) כדי שהערך יכיל כמה שפחות קישורים אדומים. בכל מקרה, תוכל להפנות אותי (אני מתעצל...) לעמוד הנחיות כיצד להכין ערך להצגה בעמוד הראשי? --Eranb 15:09, 13 יולי 2004 (UTC)

נסה Template:MainPageFeaturedArticle אלמוג 17:17, 13 יולי 2004 (UTC)

לא עובד! נסה להגיע דרך מאמר מומלץ בדף הראשי. בכל מקרה כאן הכלל הוא "יהללוך זרים ולא פיך" ועדיף שמישהו אחר ולא אתה יעשו את העבודה. אלמוג 17:19, 13 יולי 2004 (UTC)


לדעתי סידרתי את העניין: הקטנתי את התמונה, והטקסט מסתיים במלה "לרוחם". אם אצלך זה לא נראה כך, נסה לרענן את המסך. דוד שי 21:58, 23 יולי 2004 (UTC)


לערן שלום[עריכת קוד מקור]

רק עתה ראיתי את הודעתך מ 1 ביוני בענין מחתרת צריפין. חבל שלא השארת את ההודעה בדף השיחה שלי. על כל פנים, מחתרת צריפין היתה מחתרת של ממש והשתתף בה גם אדם שכיהן כעבור שנים כרב ראשי בישראל.קו ההגנה של הסניגור עו"ד שמואל תמיר היה כי לא הובאו ראיות על מעשי אלימות, ולא הוכחה פעולה העלולה לגרום למותו של אדם. אך הוא לא טען טענת הפללה או פרובוקציה. ראה ספרו של איסר הראל "בטחון ודמוקרטיה". הוצאת ידיעות אחרונות. 1989. עמודים 193 עד 198.

בברכה, אדר. 24 ביולי 19:10 (UTC)

לערן שלום[עריכת קוד מקור]

הופס טעיתי ! הרב שהזכרת קשור ל"ברית הביריונים" ולא ל"מחתרת צריפין", כל היתר במסר מאתמול הוא נכון: מדובר בשתי מחתרות שונות, הראשונה נשפטה ב 1951 והשניה נשפטה בשנת 1953.

מקור נוסף בענין "מחתרת צריפין": ספרו של מיכאל בר זוהר "הממונה" משנת 1970 בעמודים 101 - 103.

אם אתה מתענין בנושאים נוספים מימי ראשית המדינה, תודיע.

בברכה, אדר. 25 ביולי 2004 1940 (UTC)


קטגורית דגלים[עריכת קוד מקור]

ערן, למה אין קטגוריה לדגלים? זה נראה לי ממש טריוויאלי שתהיה. אין לך התנגדות שאני אתחיל להכניס את כל הדגלים לקטגוריה כזו? (אני שואל אותך כי אתה אחראי הדגלים של ויקיפדיה, פחות או יותר). גדי אלכסנדרוביץ' 19:30, 28 יולי 2004 (UTC)

שלום גדי אלכסנדרוביץ'. צודק! קדימה, לך על זה. אני גם אוסיף את הדגלים לקטגוריה. בוויקי האנגלית יש גם template של דגלים, שגם מקשרת לעמוד של מונחי דגלים. Eranb 05:28, 29 יולי 2004 (UTC)
אם יש טמפלייט שכזה, לא יותר פשוט לתרגם אותו לויקי העברית (איך שלא עושים את הדבר הזה) ורק אז להתחיל לשנות את כל ערכי הדגלים? גדי אלכסנדרוביץ' 22:38, 29 יולי 2004 (UTC)

אמריקאים\אמריקנים[עריכת קוד מקור]

היה היה בימי התיכון הרחוקים מבחן בחיבור שבו כתבתי "אמריקאים". המורה הוריד לי נקודה ותיקן לאמריקנים. א)האם לדעתך עליי לתבוע בחזרה את הנקודה האבודה ?
ב)האם יש לך אסמכתא שתעזור לי בתביעה הזו ? שן שש זעם 12:09, 29 יולי 2004 (UTC)

הכתיב "אמריקנים" הוא ארכאי לטעמי (ולטעמם של רבים אחרים). אני לא בטוח מה בדיוק פסקה האקדמיה בדבר, אבל במגזין "האייל הקורא" בו אני משמש כאחד העורכים, אנחנו משתמשים בכללי הכתיב של ספרי "פרוזה" בהוצאת ידיעות אחרונות, כפי שנקבעו ע"י גופנה בע"מ, שהם דומים למדי לכללי הכתיב של האקדמיה (בשינוים קלים מהאקדמיה, למשל כותבים "תוכנה" ולא "תכנה" כפי שגורסת האקדמיה). במסגרת הכללים הללו "אמריקאי" ו"אמריקאים" הם יוצאי דופן, כמו גם "פרויקט". אגב, לפי אותם כללים יש גם לכתוב "מוזיקה" ולא "מוסיקה", "פיזיקאי" ולא "פיסיקאי", "פריז" ולא "פריס" וכו'. האם תוכל לקבל את הנקודה האבודה? האם יש לומר "המפלגה הרפובליקאית" ולא "המפלגה הרפובליקנית"? שאלות אלו ואחרות יענו בפרק הבא של Soap! Eranb 13:24, 29 יולי 2004 (UTC)
אגב, מה בדבר פורטוגלים\פורטוגזים ? שן שש זעם 14:33, 29 יולי 2004 (UTC)
המ... אני לא יודע. נדמה לי שאני משתמש ב"פורטוגזים", אבל אין לי מקור מוסמך. Eranb 17:02, 29 יולי 2004 (UTC)


לערן שלום,[עריכת קוד מקור]

תשובה (קצת מאוחרת) בענין מוטי לרנר: לא השמשתי בשמו כאסמכתא היסטורית, אלא מניתי אותו בין אלה שראו באופן חיובי את פעילותו של קסטנר בזמן השואה.

בברכה, אדר. 1 באוגוסט 2004. 19:40 (UTC)

ראיתי שהוספת את "מבצע אבק" לערך אבק -- עם קישור לערך מבצע אבק, שלא קיים. אני חושב שעדיף להציג את המידע הקצרצר שסיפקת בערך "מבצע אבק", ולהוסיף קישור מהערך "אבק".

פרוטקציה[עריכת קוד מקור]

אפשר לקבל קצת פרוטקציה בשביל פקיסטן ולקדם אותה בתור לסידור הדגל, לכבוד יום הולדתה שחל ב 14 באוגוסט?

טודה
eman

בטח! כבר ניגש לשם.
ביצה (תשאל את מיצפטל. הוא כבר יסביר לך מה זה אומר).
Eranb

הקשר לפו"ח ושאר פורומי אורט[עריכת קוד מקור]

עכשיו הבנתי. מסור ד"ש חמה לאיתילדין, ותאמר לו שאם הוא לא מגיע לויקיפדיה לתרום ולערוך, לא יהיה מי שימנע ממני למלא ערכים בעלפים וגמדאים! ;-) --אייתלאדאר 13:42, 12 אוג' 2004 (UTC)

... "ומכניקת הקוונטים"[עריכת קוד מקור]

אני כתבתי את הנושא, מתנצל על הטעות.. ותודה על התיקון :) Back2U 11:09, 13 אוג' 2004 (UTC)