לדלג לתוכן

שיחת משתמש:ODP~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת ברק שושני
בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף פאלון גונג. הסיבה לכך היא: תוכנה, הקשרה או ניסוחה, או שהיא לא הייתה כתובה בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, ברק שושני - שיחה 20:03, 30 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

ברק שושני שלום, כעת קיבלתי הודעה ממך שנאלצת לבטל את עריכתי לערך "פאלון גונג" וזאת משום שאינני התבססתי על ערכים מוכחים או אשר מתוך אנציקלפודיה . אדוני הנכבד, ברצוני לעדכנך שאנוכי מתרגל פאלון גונג ותיק, אני כבר 8 שנים חבר הכת, ובנוסף אני מדריך רשמי אשר נבחרתי ע"י מועצת החכמים של הפאלון גונג בכבודה ובעצמה, ואמנם ישנם מושגים רבים ומידע נוסף אשר אינם מבוססים על ערכים אנציקלופדיים ואינם מוכרים לרוב הציבור אך חשוב מאוד ליידע את הקוראים בכל דבר חדש המתרחש. המושגים אשר הוצגו עד עכשיו בערך הינם נכונים אך אינם שלמים דיו ויש צורך לעבות אותם. כאמור מרבית הדברים אשר נרשמו על ידיי הינם דברים מוכחים מפי מאסטר לי בכבודו ובעצמו (למשל כוחות הפאלון גונג - אם תואיל לשאול כל מתרגל פאלון גונג שמכבד את עצמו, הוא יאמר לך בלב שלם שעמוד השינג שינג מתבטא כמטאפורה לאמות המוסר של המתרגל, וע"י ותק תרגול, תבונה אישית והתקדמות בערכים ניתן לצבור כוחות. אף אני מהווה דוגמא חיה לכך). לגבי ההשוואה של הכוחות לפוקימון: הנני יודע שאמנם ההשוואה אינה נראית רצינית אך זוהי רק צורת ביטוי אשר השתמשתי בה לשם המחשה על מנת שאנשים יבינו את המושג בצורה ברורה יותר.

אנא קח זאת לתשומת ליבך.

אודה לך מאוד אם תוכל להחזיר את עריכתי לערך "פאלון גונג". אני חושב שהצגת המושגים באופן מדוייק יותר ישמח את שאר מתרגלי השיטה וכאמור גם את המאסטר הגדול.

בתודה מראש, מתרגל פאלון גונג ותיק ומדריך ממרכז הארץ. (מעדיף לא להזדהות בשם, בשל צניעות - שזהו ערך נוסף בפאלון גונג)


מתרגל פאלון גונג יקר, אין לי ספק שאתה בעל ידע בתחום, אבל זה לא מספיק. אתה חייב להבין שאנחנו באנציקלופדיה ויש סטנדרטים מסוימים של כתיבה שמה שכתבת פשוט לא עומד בהם. פסקה כמו:

"בדומה לפוקימון, גם בקרב מתרגלי השיטה קיימים כוחות שאותם ניתן לרכוש עם הזמן על-סמך פרמטרים שונים כגון ותק תרגול מצטבר, תבונה אישית, התקדמות בערכי השיטה ועוד... מקובל לומר, שהכוחות באים לידי ביטוי ופרקטיקה לאחר "פתיחה" של העין השלישית, המצוייה אצל כל בן אנוש באיזור מרכז המצח. הכוחות הנפוצים ביותר הינם: כוח האש, כוח הגשם, היכולת לעוף, היכולת לראות דרך עצמים (כמו בגדים) וכוח האלמוות. לא ניתן לקבע במדוייק תוך כמה זמן מקבלים כל כוח. ישנם מתרגלים שלעולם לא יקבלו כוחות מסויימים והכל תלוי בשאיפות התלמיד. יש האומרים שלמאסטר הגדול קיימים כל הכוחות האפשריים לרבות היותו בן-אלמוות."

אינה יכולה להופיע באנציקלופדיה שמכבדת את עצמה, גם ללא ההתייחסות ל"פוקימון". היא מלאה בטענות שהן מופרכות עד כדי אבסורד (מתרגלי פאלון גונג יכולים לעוף? נו באמת...). וזו רק דוגמה אחת מתוך העריכה שלך שביטלתי. אם אתה רוצה לכתוב על השיטה מנקודת מבט נייטרלית ואובייקטיבית, זה יכול בהחלט לתרום לערך, אבל בבקשה אל תכתוב דברים כמו בפסקה שציטטתי. ברק שושני - שיחה 21:12, 30 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

מר ברק שושני, אני יודע שהטענות נשמעות מופרחות למדי ובדיוניות אך זוהי האמונה הנפוצה השיטת הפאלון גונג יקירי. העובדות הנ"ל כתובות בבירור בספרו של המאסטר לי הונג ג'י "גוה'ן פאלון".

אני אף מוכן להסביר ולפרט לך יתר על המידה על המדובר: אסור למתרגל פאלון גונג חדש שמצטרף לשיטה להצטרף מתוך אינטרסים אישיים (למשל לדרוש או לקוות לקבל אחד מהכוחות האלה) אלא עליו להצטרף מתוך תמימות מוחלטת והחלטה שלמה שברצונו לפעול ע"פ עקרונות הפאלון גונג. במידה ואתה אכן פועל ע"פ העקרונות והערכים הנ"ל אתה מקבל מאין צ'ופר ואתה זוכה בכוחות הנ"ל. אולי אתה תתקשה להאמין ולהבין וזאת משום שאתה אינך חבר בכת, ולכן אני מזמין אותך לבוא לסניף שלי ולתרגל איתנו את תרגילי השיטה יחד עם שאר המתרגלים בהדרכתי. אני מבטיח לך שלא תתחרט ושתרצה לבוא שוב... אם אתה מעוניין רק תגיד ואני אפנה אותך אל הסניף הקרוב לביתך או איך שנוח לך. שיעור נסיון חינם, לאחר מכן עלות כל שיעור 50 ש"ח בלבד, יש הנחות למצרפים אנשים נוספים.

ובחזרה לעיניננו, לשם הבהרה בלבד - יכולות לעוף ולראות דרך עצמים ודברים נוספים שאולי נראים בעיניך בתור זלזול, בעיני אחרים (כמונו חברי הכת) הם דברים לגיטימיים לחלוטין מבחינת אמונתם ולזלזל בכוחות האלה זה כמו זלזול בפאלון גונג. אני לא כועס חלילה (כפי שראית יש גם את ערך החמלה) אך אבקש ממך לא לזלזל בזאת.

אני מבין את טענתך שאולי זהו אינו מקובל לרשום דבר כזה באנציקלופדיה (פוקימון וכו') ולכן אשאל אותך אם אפשרי לשנות את הנוסח למכובד יותר ואולי בכל זאת תעלה הפסקה הנ"ל לאתר? יתר על כן אבקשך להעלות את יתר הפסקאות והתוספות שרשמתי שהן אינן בעייתיות מבחינת רושם שאינו מכובד...

בתודה מראש, ODP

תודה על ההזמנה, דווקא נשמע לי נחמד לדעת לעוף אבל כרגע אסתפק באוטו. מאחר שברור לי (וגם לך) שאתה ממש לא אובייקטיבי, הייתי מעדיף שלא תבצע שינויים בערך. אם אתה בכל זאת מרגיש שאתה חייב לבצע את השינויים, אנא דאג לבצע אותם תוך הקפדה על שני דברים:
  1. אל תציג שום דבר כעובדה. אתה יכול להגיד שמתרגלי הפאלון גונג מאמינים שהם מקבלים כוחות לאחר פתיחה של "העין השלישית" שלטענתם נמצאת באיזור מרכז המצח, וכו'.
  2. כל טענה שאתה מכניס, כולל הטענה בסעיף 1, וגם אחרי שסייגת אותה באמצעות המלים המודגשות - אנא דאג לספק לה הוכחות מתוך מקור אמין. זה לא מתוך זלזול בך חלילה, אלא פשוט בגלל שהדברים שרשמת נראים לי כ"כ מופרכים שהייתי רוצה לראות מקור מוסמך (כלומר, למשל, קישור לאתר רשמי של פאלון גונג) שמאשר שבאמת קיימות אמונות כאלה אצל מתרגלי השיטה.
אם לא תקפיד על שני העקרונות האלה אאלץ למחוק את עריכתך שוב. ברק שושני - שיחה 23:13, 30 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

04:01, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:51, 19 באפריל 2015 (IDT)