שיחת משתמש:QWERTY/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, QWERTY, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

ערן 12:18, 4 ספט' 2004 (UTC)

היסטוריה קלסית[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראיתי, שאתה מתענין בהיסטוריה של העולם הקלסי, אם תרצה, אשמח לסייע בכתיבת ערכים בנושא. גילגמש 14:01, 4 ספט' 2004 (UTC)

תודה רבה על ההצעה הנדיבה ועל העריכה של פרויקט המלוכה הרומאית, אני יסיים אותו מחר אם מישהו לא יכנס לרוח ויעשה זאת במקומי :)

שלום גיא,

שים לב בבקשה להודעתו של גילגמש ולתגובתי בדלפק היעוץ. ערב טוב, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:48, 7 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
איך עשית את התמונה? יש לי המון קרבות שאני רוצה לכתוב, ולצערי קשה מאד להבין את מהלכי הקרב ללא תמונה. אשמח אם תוכל לעזור. גילגמש 20:38, 7 ספט' 2004 (UTC)

בהמשך להודעתי הקודמת[עריכת קוד מקור]

שלום,
כן, יש קרבות שאני רוצה לעשות, אך אני רוצה לעשותם בעצמי כי מדובר בעשרות קרבות. אם יש לך זמן, אשמח אם תעשה את קרבות : גרניקוס, איסוס, גאוגמלה, כירונאה, לאוקטרה, אז'נקור, פואטיה עם נסיך השחור, פואטיה נגד המוסלמים, קרסי, אגם טרביה, קנאי, מפת קרב סטלינגרד, מוסקבה, קורסק, ברלין, ארדנים, תוכנית הפלישה לצרפת ב1940, 1914, קרב אל עלמיין, נחיתה באציו, מבצע לפיד (טורץ'), מבצע דרגון (פלישה לדרום צרפת ב1944), אוברלורד, קרב אי האלמוגים, קרב מטאפן, מידווי, טרפלגר ועוד. אם תצליח לעשות חלק מהם, אז תגיד לי בבקשה. כמו כן, איך משיגים את תוכנת הפוטושופ הזאת והאם היא דורשת ידע מוקדם על מנת להשתמש בה.
תודה מראש,
גילגמש 05:33, 8 ספט' 2004 (UTC)

היי גיא! ראיתי שהורדת מפה של פריסת הכוחות בקרב Agincourt אז הקרב לא נקרא אז'ינקורט כי אם אז'נקור, וזה די בדוק וגם גילגמש מסכים אתי אם תסתכל בהודעה שלו למעלה. אני מחכה לערך ממש טוב כי זה קרב די מעניין, ואם תפספס משהו אני כבר מזהיר אותך שאני אשלים כמו שצריך... אז קדימה "האח! האח! ג'ורג' הקדוש ואנגליה העליזה!"... אלמוג 13:45, 10 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
לא נכון להגיד שקלטים נלחמו בצד הרומאי בקרב טרביה. הצורה היותר נכונה היא גאלים. אפשר להגיד שהיו אלו גאלים מציס וטרנס גאליה, אך זה לא חשוב כל כך. אומנם הגאלים הם עם קלטי, אך גם הסקוטים של היום הם קלטים או לפחות צאצאיהם. ברור לגמרי שהם לא נלחמו בצד הרומאי. לכן עדיף להצמד למילה "גאלים" בהקשר הזה. בקשר ספרדים - הם כולם קלטים. לכן לא נכון להגיד שאיברים וקלטים נלחמו בצידו של חניבעל. גילגמש 17:20, 11 ספט' 2004 (UTC)

תודה רבה על ההערה והשינוים של הטקסט בהתאם --QWERTY 17:40, 11 ספט' 2004 (UTC)

ציוד מצור[עריכת קוד מקור]

שלום,
בערך קרב טראסימני אתה טוען, שחניבעל לא הטיל מצור על רומא בגלל העדר מכונות מצור. ובכן, לרב הצבאות באותה תקופה לא היו מכונות מצור מוכנות, אלא הם הורכבו בד"כ על המקום מחומרים זמינים. הובילו רק את החלקים המתכתיים. אפשר לייצר את החלקים המתכתיים ללא בעיה מיוחדת על המקום, בהנתן כמות מספקת של ברזל, דבר שלא היה קשה להשיג באיטליה החצי כבושה. מה גם, חניבעל כבש מספר מבצרים רומאים שלבטח היו שם מכונות מצור ואפשר היה להשתמש בהם. אתה אומר שהדעה המקובלת היא הראשונה, כלומר העדר המכונות. אתה יכול להפנות אותי אל המקור, הטוען כך?

גילגמש 19:18, 13 ספט' 2004 (UTC)


פרט לליוויוס, יש לך מקור נוסף? ליוויוס איננו מבין דבר וחצי דבר בהיסטוריה צבאית. לדידו לחניבעל היו לגיונות וולטים. גילגמש 04:52, 14 ספט' 2004 (UTC)

שן שש הציע את עזרתו. הנה מה שרשמם לי בדף שיחתי
הספר נמצא אצלי בספריה הביתית. אם יפנו אותי לפרק הרלוונטי, אשמח להעתיק ציטוט שן שש זעם 13:33, 14 ספט' 2004 (UTC)
אשמח אם תוכל להפנותו לפרק הרלוונטי. תודה. גילגמש 13:37, 14 ספט' 2004 (UTC)

באותו ערך ציינת שלרומא היה 25,000 חייילים. המספר לא הגיוני. צבא קונסולרי כלל כ-20,000 חיילים. מאיפה באו עוד 5000? גילגמש 14:54, 14 ספט' 2004 (UTC)

צבא קונסולארי אכן מונה 20,000 איש אבל התיעודים הנ"ל מוסרים על סדר גודל של כ 25,000-30,000 "...הציבו גייס קונסולארי ליד ארמניום המונה 25,000 איש בקירוב בפיקודו של ק. פלאמינוס" דברי ימי רומא (אותו הספר שממנו ציטוט האספקה המהולל). "...והכה את הרומאים מכה קשה, 15,000 איש נפלו בקרב וכמספר הזה נפל בשבי" היסטוריה כללית, רומי. "...ומעטות פורענויות העם הרומאי הזכורות כמותו. חמישה-עשר אלף רומאים נפלו במערכה, עשרת אלפים נפוצו במנוסתם..." תולדות רומא: טיטוס ליוויוס, כ"ב.

אני מניח שאם מתו 15,000 ועוד 10,000 נשבו, ברחו וכיו"ב גודל הצבא חייב היה להיות לפחות 25,000. יש גם רמיזה קלה לכיוון ה 30,000 אבל זה כבר מספר אבסורדי שלא הסכמתי להכניס.

מחסור במקורות מחייב אותנו להסתמך על ליוויוס, בין אם נרצה בזאת ובין אם לא. --QWERTY 15:12, 14 ספט' 2004 (UTC)

תשים לב בבקשה להערתי בדף שיחה של הערך החדש, שפתחת. גילגמש 19:34, 24 ספט' 2004 (UTC)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום,
תשים לב בבקשה שיצרתי קטגוריה למלחמה הפונית השניה - category:המלחמה הפונית השנייה.
אשמח אם תעבור על המאמרים, שכתבתי וקשורים לענין כגון: הצבא הרומי והקישורים המופיעים שם.
גילגמש 06:31, 25 ספט' 2004 (UTC)

הכל טוב ויפה לעניות דעתי, אך יש לשנות בהערת הפתיחה מרומא לרפובליקה הרומית וכמו כן אני מאמין שניתן להוסיף גם את המלחמה המקדונית הראשונה לקטגוריה, היות וזאת הייתה עימות קטן וחסר משמעות שהיה תוצאה ישירה של המלחמה הפונית השניה, המלחמה המקדונית הראשונה לא ראויה לתואר 'מלחמה' ואילולי הייתה פורצת המלחמה השנייה, זאת הייתה נקראת הקרב בבני הברית היוונים, במקרה הטוב ביותר. המאמר לגבי הצבא הרומאי מעמיק ונוח ואני מאמין שכדאי להוסיפו כמו כן לקטגוריה, בתקווה אולי אמצע מקור ראוי לכתיבת ערך על הצבא של חניבעל - מעבר להרכבו האתני וגודלו המשתנה.

יש קישורים מרומא לרפובליקה הרומית. צירוף הצבא בעייתי היות וזהו דגם הקיים מהמאה ה-4 לפנה"ס עד המאה השניה לספירה. כעקרון לא נהוג לצרף צבאות, אלא אם כן יש להם קשר אך ורק למלחמה זו כגון צבאו של חניבעל. מה גם אפשר להגיע דרך הקטגוריות להיסטוריה צבאית ומשם לצבא הרומי. אם נצרף את כל הדברים האפשריים לקטגוריה היא תגדל לגודל מפלצתי. בקשר למלחמה המקדונית הראשונה, זה אכן רעיון יפה. גילגמש 07:29, 25 ספט' 2004 (UTC)
הפתרון, לטעמי, הוא לתת הפניה מהטקסט של הקטיגוריה לערך של הצבא הרומי. כך גם תפנו את הקורא המתעניין לערך הזה, ומצד שני לא תשייכו את הערך לקטיגוריה. נדב 11:00, 25 ספט' 2004 (UTC)

כתבתי היום את הערך הזה ואשמח אם תעבור עליו ותתקן שגיאות שתמצא. אם יש לך הוספות, אתה מוזמן להוסיף בגוף הערך או בדף השיחה. גילגמש 22:21, 25 ספט' 2004 (UTC)

אשמח מאוד לתרום או להעיר אודות הערך, אך אני חושש שאני די עסוק נכון לעכשיו, לפחות עד החופש, ברגע שיתפנה הלחץ התיכוני אפנה ישר להופליטים ולעכשיו הייתי רוצה להפנותך לערך צבא חניבעל שכתבתי יום אמש(ומישהו טרח למחוק את מחציתו – למרות שבמחשבה שנייה החלק אודות המסלול של חניבעל ואיזה שבט הצטרף אליו באיזה מקום היה, לרמה מסוימת, מיותר ומעמיס), אני מאמין שתמצא אותו מתאים לקטגורית המלחמה הפונית השנייה, וכמובן שכל הערה או שיכתוב יתקבלו בברכה. בתודה מראש (וסליחה על העיקוב בנושא ההופליטים),

--QWERTY 17:00, 26 ספט' 2004 (UTC)

אני הורדתי את המידע מהערך "צבאו של חניבעל" ושילבתי אותו בערך על חניבעל עצמו. עשיתי זאת היות התוכן לא התאים לנושא הערך. מה קשור מסלולו של חניבעל לצבאו? הערך על הצבא אמור לפרט את היחידות השונות, כלי הנשק אולי טיפה טקטיקה. אגב, באיזו מגמה אתה לומד בתיכון? גילגמש 18:46, 26 ספט' 2004 (UTC)

היות ושבטים שונים תחת תנאים שונים בזמנים שונים ומקומות שונים הצטרפו לצבא הנחתי שזה יועיל לפרוס את המסלול ולאורכו בנקודתיות את המקור של הגייסות הלא קרתגיים בצבא (היות וזה ערך ספציפי ולא צבאי-מודולרי). אבל למען האמת הטקסט לא היה במצב כל כך טוב גם ככה, ניחא, באשר למגמה - מדעי המחשב היא התשובה, היסטוריה היא רק תחביב וגם ככה אני יכול להרחיב אותה רק שנה הבאה בי"א, אם זה היה כיוון השאלה כמובן...--QWERTY 19:48, 26 ספט' 2004 (UTC)

אם אתה רוצה לכתוב ערך תחת הכותרת "צבאו של חניבעל" אז אין טעם להוסיף את המידע שנתת. אם יתווסף כל בדל של מידע לכל ערך ועדך הם יגיעו לגודל מפלצתי. ראה לדוגמא את הערך שכתבתי על אלכסנדר הגדול עם שני ערכי משנה - צבאו של אלכסנדר הגדול ומסע המלחמה שלו. אני מציע שתעשה משהו דומה עם חניבעל. גילגמש 19:57, 26 ספט' 2004 (UTC)

ישנם מספר פרטים שניתן להוסיף לערך אבל אני בספק לגבי הקשר של חלקם,

  • הכבוד והחשיבות שבשירות והחלוקה לשורות מהמכובד לנחות בפלנקס.
  • כושר גופני ומשמעת בלתי מתפשרת (די מובן מאליו אבל מילא).
  • תקופת הקרבות, יעד הביזה העיקרי, אורך הקרבות והעדר צבא סדיר.
  • ההתדרדרות כבר במלחמה הפלופוניסית.
  • מקורות אחרים ללוחמה – אטרוסקים ומוטיבים בלוחמה רומאית, במיוחד העתיקה.

אמור לי אילו מהפרטים אתה רואה נכונים להוספה ואני ישלב את הפסקאות שכתבתי בנושא לערך. כל ראשי הפרקים גם יחד לא עולים על שני שליש עמוד וורד. --QWERTY 13:58, 27 ספט' 2004 (UTC)

שלב את כולם. גילגמש 14:16, 27 ספט' 2004 (UTC)

בעיה עם חבורת הקודש[עריכת קוד מקור]

שלום,
יש בעיה עם התאריכים. כתבת שחבורת הקודש היתה קיימת בין 305-338 . ובכן קרב לאוקטרה היה ב371 לנה"ס והם השתתפו בקרב זה. ב335 העיר נהרסה ע"י אלכסנדר הגדול והגברים נטבחו. אני בספק אם חוברת הקודש התקיימה לאחר התאריך הזה. גילגמש 10:19, 29 ספט' 2004 (UTC)

אתה צודק במאת האחוזים, בין 371 ל 338 קיים אותו פאר של 33 השנים של גדולת היחידה, סביר להניח שהיא אפילו עתיקה עוד יותר סביבות 378 אני ייגש לתקן את הטעות ולהוסיף מספר פרטים שהשמטתי , תודה רבה --QWERTY 10:39, 29 ספט' 2004 (UTC)

עוד בעיה עם הערך[עריכת קוד מקור]

ציטוט:

"לאחר כיבוש תבאי במלחמה הפלופונסית בשנת 404 לפנה"ס לוחמי גרילה לחמו בספרטנים,
פלופידס כבש מחדש מבצר תבאי בשנת 379 ומאוחר יותר וקיבל תחתיו את הפיקוד על החבורה
המקודשת שבה לחם לצד מאהבו לשעבר אפאמינונדס".

ובכן, תבאי היתה בעלת בריתה של ספרטה במלחמה ואף דרשה את הריסתה של אתונה. כמובן שהספרטנים השתלטו על תבאי, אך הקונטקסט שגוי. אפשר להבין מהפסקה שהתבאים הפסידו לספרטנים במלחמה ולכן האחרונים השתלטו על עירם. גילגמש 11:28, 29 ספט' 2004 (UTC)

בעיה בערך[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראה בבקשה את הערתי בשיחה:הומוסקסואליות ביוון העתיקה. גילגמש 18:38, 3 אוק' 2004 (UTC)

ערך מעולה[עריכת קוד מקור]

הערך שכתבת על ממלכת החיתים מעולה בעיני. ערכתי אותו קלות. המרכבות החיתיות היו כבדות יותר מהמרכבות המצריות ולא להפך. כל הכבוד. גילגמש 21:30, 30 אוק' 2004 (UTC)

תודה רבה, ואיכשהו מרכבות מגושמות יותר לא מסתדרות לי עם סיפור רדיפת רעמסס, אך אני מניח שבתור כותב צבאות העמים בסהר הפורה תידע זאת יותר טוב ממני, ואני דווקא ציפיתי לתלונות לגבי הש' והס' :). ובכל זאת, עבודה רבה עדיין לפנינו, אם לא אכחלך פרתיה, תשכח ימיני,שום דבר כנראה לא קדוש לי.--QWERTY 04:39, 31 אוק' 2004 (UTC)

המרדף היה אחרי הצבא המובס, ולא כי המרכבות היו קלות יותר. גילגמש 10:34, 31 אוק' 2004 (UTC)

אתה רוצה שאמחק את כל התמונות שלך? או רק את התמונות בערך אודות הממלכה החיתית? תעלה את התמונות בינתיים לארגז החול שלך או לדף המשתמש ואני אמחק את התמונות במועד מאוחר יותר. כמו כן אודה לך עד מאוד אם תוכל להכין תרשימים לקרבותיו של אלכסנדר הגדול: גרניקוס, איסוס, גאוגמלה, מצור על צור והידספס. קל למצוא את התמונות ברשת, אך כולן מוגנות בזכויות יוצרים. אשמח מאד אם תוכל לעשות משהו בנידון.
גילגמש 09:08, 11 דצמ' 2004 (UTC)

למען הסדר הטוב (והצלת מעט מקום על השרת) כדאי למחוק לגמרי את התמונות מהויקי, אני יעלה את התמונות הלא חתומות ויחליף אותן באלו שבערך, תמחק את המיותרות כשתמצא את הזמן. באשר לאלכסנדר אני מאמין שאת רובם אני מסוגל ליצור, את גרניקוס או גאוגמלה אני חושב שאני יעלה היום. QWERTY

תודה לך. תשים בבקשה קישור לתמונות של הקרבות בשיחת המשתמש שלי ואני אכתוב את הערכים המלאים להקדם האפשרי. אל תחליף את התמונות בערך אלא רק תעלה אותן כי אתה לא יכול למחוק תמונות. אני אמחק את התמונות שיהיו מקבילות לתמונות שתעלה. אתה יכול לשים אותן בינתיים בדף שיחת הערך. גילגמש 09:28, 11 דצמ' 2004 (UTC)

מחיקת תמונות[עריכת קוד מקור]

מחקתי את התמונות הישנות מהערך. אתה יכול להוסיף את החדשות. גילגמש 09:36, 11 דצמ' 2004 (UTC)

תודה לך על התמונה על קרב גאוגמלה, התרשים נראה יפה מאוד, רק בעיה אחת - הצבא הפרסי נראה רק קצת יותר גדול מהמקדוני, למרות שהיה גדול ממנו פי 6-7. בנוסף לכך, אני רוצה לשאול, האם אתה יכול לעשות תרשים נוסף לאותו קרב, אשר יתאר את התפתחותו? כי אחרי שאלכסנדר שובר ימינה ושמאלה והפרסים מתקיפים את התסלים, התמונה משתנה מאוד.

עוד משהו ששכחתי בהתחלה. אם אפשר לתת מספרים ליחידות השונות, היתי כותב מי פיקד על כל גדוד מקדוני, אם כי זה לא הכרחי, אבל לפחות ציון התסלים, הפלנקס, וההיטיירוי הוא הכרחי. ראיתי, שציינת את ההיספספיסטים, וזה מצוין. תודה !
גילגמש 14:05, 11 דצמ' 2004 (UTC)

כן, זה אפשרי ליצור גם איור של התנועות העיקריות, הוא לא אמור להיות בעייתי מידי. את הגדודים המקדונים אני חושב שאני יכול למספר לפי אחד המקורות שמצאתי (אבל יש סתירה קלה וגדוד שחסר לי), אשר למפקדים – מרוב כיתוב לא יהיה ברור דבר, לא שבכלל ראיתי תיעוד שלהם באחד מהמקורות ברשת. את שני קויי הפלנקס לא ציינתי בשוגג ואשר לתסלים, המיטב שיכולתי להפיק הוא שהם ושאר הפרשים של בני הברית היוונים היו תחת פארמיניון, כך שאם לא תוכל להצביע על התסלים בשבילי אני כבול בנדון. לגבי ההיטירוי בכלל אין לי מושג. אני יקטין עוד את הצבא אך להגיע לרמה שהוא יהיה קטן פי 5 אני בספק אם אני יכול מסיבות נוחיות גרפית. ושאלה לי אליך, אלכסנדר לווה ע"י ה"Companions" ואלו היו לשומרי ראשו, אז לציינם כחלק מההיטירוי או כאגמה, והאם מדובר בכלל באותה יחידה? QWERTY

CAMPANIONS הם ההיטיירוי או רעי המלך בעברית. אגמה היא יחידה קטנה מתוך ההיטיירוי אשר היתה שומרת ראשו ומנתה 300 רוכבים, לעומת אסקדרון רגיל של רעי המלך אשר כלל 200 פרשים. אם הדואר שלך פעיל אני אסרוק את התמונות שיש לי בבית בספרים ואשלח לך. מותר להשתמש בעובדות הלקוחות מהמפות האלה. אסור להשתמש בתמונות עצמן. אם אין לך בעיה עם זה, אוכל לשלוח את זה ברגע שאתרגן עם החומר (יש לי קלסר גדול ומספר ספרים, כך שיקח לי זמן למצוא את כל הנתונים). אני מאמין שתוך מספר ימים אני יכול לשלוח לך את כל החומר הנחוץ, השאלה אם אתה זקוק לזה, או שאתה מעדיף להסתמך על המקורות ברשת. גילגמש 15:14, 11 דצמ' 2004 (UTC)

חלילה לי להטריחך על כאלו פרטים קטנים, מצאתי הרגע שרטוט (דווקא תחת "ארבלה" ) שמראה כי התסלים היו הקיצוניים ביותר תחת פארמיניון וההיטירוי הקיצוניים ביותר בצד השני, מה שנשמע די הגיוני אסטרטגית, אני יכניס את כל השינויים לתמונת הפריסה ויעלה אותה מתוקנת. אני יצור עוד שתי תמונות בשביל מהלך הקרב, בתקווה אני יסיים היום. תודה על ההצעה הנדיבה בכל אופן. QWERTY

קרב ארבלה הוא שם נרדף לקרב גאוגמלה. למעשה הקרב התרחש בין שני הכפרים האלה. גילגמש 15:55, 11 דצמ' 2004 (UTC)

טעות חמורה בתמונה[עריכת קוד מקור]

לא יתכן שתיהיה חטיבה של אלכסנדר ורעי המלך וחטיבה נפרדת של היטיירוי. היטיירוי הם רעי המלך. יש לאחדם לכדי חטיבה אחת. מצטער על ההטרחה. בנוסף, לא יתכן שהפרשים הכבדים רוכבים לפני הקלים. תפקיד הקלים הוא להגן על הכבדים ולא להפך. גילגמש 18:36, 17 דצמ' 2004 (UTC)

חלק מההיטרוי נתלוו לאלכסנדר, הם היו רעי המלך, האגמה, והשאר רכבו לבדם, לא כן? ואיפה בדיוק הכבדים מגנים על הקלים? --QWERTY 18:41, 17 דצמ' 2004 (UTC)

לא לא ולא. רעי המלך זה השם העברי להיטירוי או CAMPANIONS (חברים) של המלך. מי שמתלווה לאלכסנדר זאת האגמה הרכובה, שהיא פלוגה אחת מתוך רעי המלך. בנוסף יש את האגמה הרגלית שלא קשורה כלל לרעי המלך והיא חלק מההיספספיסטים. פרט לכך, התמונות מעולות.
שני הדברים היחידים שיש לשנות הוא את הכיתוב מתחת לתמונה - לא רעי המלך, אם כי האגמה הרכובה. הדבר השני, הקלים צריכים לרכב לפני הכבדים גילגמש 18:46, 17 דצמ' 2004 (UTC)

את הראשונה בהערות הבנתי, אבל מה כוונתך בקלים לפני הכבדים, לאיזה תמונה, לאילו יחידות, איזה שינוי?--QWERTY 18:49, 17 דצמ' 2004 (UTC)

זאת -
קובץ:Gaugamela1.png
כיתוב תמונה
השינוי - לא יתכן שהפרשים הכבדים ירכבו לפני הפרשים הקלים והקשתים. כך הם מתסירים להם את שדה הראיה והכוחות הקלים לא מסוגלים לפרוץ קדימה ולבצע איגופים. יש להחליפם מקום. את הירוקים לשים בשורה השניה ואת הכחולים יחד עם המשולש יש לקדם לשורה הראשונה. בנוסף שמתי לב שלא ציינת את הסיירים (פרשים מוקדונים קלים) היו כאלף פרשים קלים לבד מ2000 כבדים באגפו הימני של אלכסנדר. ציינת רק את הרגלים הקלים. אם אפשר להוסיף 2 חטיבות פרשים לאגף ימין זה יהיה נפלא

או, כן אכן בעיה, טוב את שתי הראשונות אני מסוגל לפתור בעניין של שניות, באשר לשלישית גם היא לא בעייתית יתר על המידה, העניין הוא שנצטרך למחוק את כל אלו מהשרת ולעלות הכל מחדש, בכל אופן אני חושש שזה יצטרך להמתין עוד יום-יומיים כי אני לחוץ מאוד בזמן נכון לעכשיו. בתקווה אני יעלה את זה לא מאוחר מיום ראשון, עם כל התיקונים --QWERTY 19:09, 17 דצמ' 2004 (UTC)

אני אארגן לך את זה יהיה לך יותר קל.

התיקונים הנדרשים[עריכת קוד מקור]

  • המערך הפרסי :
  1. החטיבות של השורה השניה דלילות מדי, תזכור שעומדים שם לפחות 200,000 חירניקים ומהתמונה עולה כי השורה השניה קטנה מהראשונה כאשר בפעול היא גדולה ממנה פי 3
  2. מספר חטיבות הפרשים בתחילת הקרב באגף שמאל צריך להשאר זהה כי הם לא ספגו אבדות כבדות.
  • המערך המקדוני -
  1. פרט למה שאמרתי, עניני האגמה שאין לציינה בנפרד אלא לכתוב "אלכנסדר עם האגמה" אין לעשות את החטיבה הזאת גדולה יותר כי מספר אנשיה 300 גדול רק במעט מפלוגה הרגילה - 256 רוכבים.
  2. הכבדים לפני הקלים שיש לתקן. זה אמרתי כבר
  3. פרשים קלים - 3 חטיבות לאגף ימין. אין למספר בנפרד אלא מספר אחד לשתי החטיבות.
  4. בתמונה הזאת, 18 ו19 הם תסלים ואילו מה סימנת בצהוב הם פרשים קלים פרט למספר 24 ו22 שהם רגלים שהם רגלים ולא ציינת את הפרשים הקלים הפרסלים שעומדים בין התסלים לגוש המוטה הצידה בצד ימין. המספר 21 ו22 צריכים להחליף מקום. כלומר הפרשים הקלים מפרסלוס עומדים ליד התסלים בשורה ואילו מספר 22 הם רגלים קלים.
  5. מספר 20 מיותר. אין שם כלום
  6. הפרשים ממרכז המערך הפרסי שפורצים בין גדודי הפלנקס בוזזים את המחנה ורק לאחר מכן הפלנקס הרזרבית מצליחה להדביקם, יש לסובבה 90 מעלות.
  7. אם אפשר לעשות חץ ממרכז המערך הפרסי של שני הגדודים האלה פורצים בין גדודי הפלנקס, זה יהיה טוב.
  8. יש לשים 3 גדודים קטנים לפני מערך רעי המלך. יש לפצל את רעי המלך ל8 פלוגות, אלכסנדר בימין קיצוני (אפשר ליצור מלבן ארוך ולסמן את אלכסנדר בקצה.
  9. באגף ימין כפי שאמרתי מקודם 3 גדודים של פרשים שהם לא עומדים לפני רעי המלך אלא תוספים את הימין הקיצוני מאוחריהם עוד שלושה גדודים של חיל רגלים.
  10. בשלב השני, יש לסדר את רעי המלך בצורת טריז.

מקווה שעכשיו זה יותר קל לעקוב אחרי השינויים הנחוצים. אם יש לך שאלה כלשהי, אתה מוזמן לשאול ואנסה להשיב.

איך אתה יוצר את התמונות האלה? אולי אני אלמד גם... :-)
תודה רבה על עזרתך, לא היתי יכול לעשות את זה בלעדיך. גילגמש 19:14, 17 דצמ' 2004 (UTC)
אם יש לך מסנג'ר, זה יהיה יותר קל גילגמש 19:15, 17 דצמ' 2004 (UTC)
הלינק הזה יכול לעזור לך - http://www.allempires.com/articles/gaugamela/gaugamela.htm

גילגמש 19:51, 17 דצמ' 2004 (UTC)

הםם, טוב הכל נראה הגיוני ובר ביצוע, מה שכן התוספת של עוד קבוצות, החלפות ושאר דברים במערך המקדוני תכריח אותי להתחיל אותו לגמרי מחדש, כדי לחסוך לעצמי כאב ראש, ובאופן טבעי תאריך את זמן השרטוט, בכל אופן לכל בעיה שיכולה להתעורר, ובתקווה שאני יוכל לעבור דרכך לפני שאני יעלה את התמונות פעם נוספת המסנג'ר הוא : guyd147@hotmail.com

הסבר בקשר לרעי המלך[עריכת קוד מקור]

רעי המלך הם ה"היטיירוי" או ה-CAMPANIONS. מדובר בתרגום של המונח היווני. לכן חי"ר הוא "INFANTRY". מדובר במילים נרדפות בשפות שונות. מפני שמדובר במנוח עתיק, מקובל להשתמש בכל התרגומים תוך כדי החלפה בינהם בטקטס, דבר שיוצר בלבול מסוים. בקשר למסנג'ר, אשמח. גילגמש 18:14, 5 ינו' 2005 (UTC)