שיחת משתמש:Roybb95/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית ניווט לערכי המשטר בצרפת[עריכת קוד מקור]

התחלתי לעבוד (בשקט ובלי להכריז הכרזות) על פרוייקט די ענק של היסטוריה של הרפובליקה הצרפתית. הנושא הוא מאד רחב ומאד לא מטופל ובשלב ראשון צריך להכניס סדר.

יצרתי ערך המשטר בצרפת המחלק את ההיסטוריה של צרפת לשלבים הבאים:

המהפכה הצרפתית הקיסרות הראשונה הרסטורציה המונרכיה של יולי הרפובליקה השניה הקיסרות השניה הרפובליקה השלישית צרפת של וישי צרפת החופשית הרפובליקה הרביעית הרפובליקה החמישית

אני רוצה ליצור פורמט אחיד לערכים אלו (סקירה היסטורית, רשימת נשיאים, רשימת ראשי ממשלה, כשמדובר ברפובליקות). הערכים צרפת של וישי וצרפת החופשית כבר מושלמים. שמעון הקדים אותי ויצר את הרפובליקה השלישית, הרפובליקה הרביעית ו הרפובליקה החמישית אם כי בכוונתי להרחיב הרבה מעבר למה שכתב שם.

למה אני מטריח אותך בכל זה? מכיוון שכמה יפה היה אם לערכים אלו היתה טבלת ניווט ביניהם נוסח רצח קנדי. אם הדבר לא כרוך ביותר מדי עבודה, האם ניתן לעשות טבלה כזו (והסדר הוא הסדר שרשמתי כאן)?

בתודה ובתחינה, ובברכת חג שמח,

אלמוג 03:44, 6 אוק' 2004 (UTC)

אין בעיה. אני מחזיק כאן את הקוד לתבנית באופן קבוע. אני רק צריך לשנות את הפרטים. תוך כמה דקות זה יהיה מוכן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:05, 6 אוק' 2004 (UTC)

תודה על העזרה! הנווט לדעתי ממש מוסיף לערך, ושם אותו בהקשר. אני כבר אדאג לשתול אותם בערכים ולהוריד את התמונה קצת פנימה לתוך הערך. (אני מבין שהבעיה היא עם צרפת של וישי כך שאין בעיה להוריד קצת את דיוקנו המכוער של פטאן, למטה יותר, אולי בקטע בערך העוסק יותר באישיותו ובמעשיו). חג שמח אלמוג 11:17, 6 אוק' 2004 (UTC)

למה שיחזרת מהעריכה שלי לעריכה הקודמת? אני לא מוצא משהו לא נכון במה שכתבתי. --נריה הרואה 09:53, 6 אוק' 2004 (UTC)

ראיתי ששחזרת שוב. בסדר.--נריה הרואה 09:55, 6 אוק' 2004 (UTC)
כן - התכוונתי לשחזר משהו אחר, אבל בטעות לחצתי על העריכה שלך לירח במקום איזה משהו שהכניס משתמש אנונימי. טעות שלי.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 09:56, 6 אוק' 2004 (UTC)

יוהן גוטנברג[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני הוספתי את הערך החדש: "יוהן גוטנברג" בתאריך 06.10.04 . ואתה מחקת אותו.

אפשר לדעת למה?

חס ושלום, לא מחקתי אותו. כל מה שכתבת עדיין נגיש וקריא. רק הפכתי אותו להפניה. אם תכנס לערך שאליו המקורי שלך, יוהן גוטנברג, אותה תראה שתופנה לערך יוהאן גוטנברג, ואז תראה למעלה קישור לערך המקורי שכתבת. לאחר שתכנס אליו, תוכל ללחוץ על הלשונית "גירסאות קודמות", ושם תוכל לראות את שכתבת.
כך אנו נוהגים לעשות במקרה וישנם שני ערכים כפולים. אם אתה חושב שיש מידע בערך שכתבת שאינו מופיע בערך הקיים, אתה מוזמן להוסיף אותו. בברכה, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 21:02, 6 אוק' 2004 (UTC).

אבל הוא כתוב בצורה מוזרה, וקשה להעתיק אותו, וגם אין סיכוי שמישהו יקרא את זה.

בשום מקום לא כתוב יוהן עם א'. לכן צפוי שאנשים יחפשו "יוהן" ולא "יוהאן" . אם אתה יכול תעתיק את מה שכתבתי ותשים אותו בערך "יוהאן גוטנברג"

הכוונה היא לא שמישהו ייקרא את זה משם, אלא שזה עדיין יהיה קיים, למקרים כמו זה.
אני עסוק מכדי לעסוק בזה כרגע. אם אתה חושב שיש פרטים חשובים שאינם קיימים בערך, הוסף אותם, בלי קשר.
באשר לשם הערך - אתה מוזמן להעלות זאת בדף השיחה המתאים, ואני מתאר לעצמי שכותבי הערך כבר ישקלו מה לעשות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 21:19, 6 אוק' 2004 (UTC)

-בסדר.... אבל אני לא מצליח להעתיק את זה כי זה בכתב קטן ואדום עם + ו-

את מה אתה לא מצליח להעתיק?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 21:22, 6 אוק' 2004 (UTC)

-את מה שכתבתי בהתחלה, את הערך על יוהן גוטנברג.. אני רוצה להעתיק את זה ליוהאן גוטנברג

 :: אתה יכול להעתיק מפה: [1]

-תודה

ראיתי שלא כ"כ הלך לך עם הקטע הזה, אז עשיתי אז זה בעצמי. לא נורא: זה דבר מסובך יחסית לעשות, במיוחד בפעם הראשונה שמכירים את ויקיפדיה.
דרך אגב, אני ממליץ שתרשם. זהו תהליך שאורך שניות והוא נעשה תחת אנונימיות מלאה, והוא נותן לך יתרונות רבים: תוכל להעלות תמונות, לשלוח אימיילים למשתמשים, ולקבל קרדיט על עבודתך ועוד הרבה. חג שמח, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 21:30, 6 אוק' 2004 (UTC)

חנוכה (שוב)[עריכת קוד מקור]

אני מבין את הצורך שלך לפרט אחרי מה שחנוכה אמר, אבל להכניס דעה אישית שלך על משתמש ולהגיד אותה למשתמש אחר? אני חושב שזה לא יפה ולא הוגן (נתחיל באם המשתמש תומך בדעה של חנוכה, אבל כל מה שהוא יודע עכשיו זה שחנוכה לא רצוי. או שעכשיו הוא יזלזל בכל מה שחנוכה כותב, שנכון מדי פעם), כשיש לך דעה אישית שמור אותה, בבקשה, לעצמך. הדוקטור המשוגע (שיחה) 20:29, 7 אוק' 2004 (UTC)

אני כבר התייאשתי מלטפל בחנוכה. אני סומך על גילגמש ועל שאר המפעילים שיידעו לטפל בו. אבל לזה לא יכולתי לוותר - משתמשים חדשים נוטים להיות מאוד מושפעים, מכיוון שהם נכנסים לקהילה חדשה שהם עוד לא מכירים, ואסור שייווצר בעיניהם הרושם כאילו חנוכה הוא סמכות. טוב שיידעו שחנוכה הוא משחית. איני מתחרט ולו לרגע על מה שאמרתי, ואוסיף ואומר זאת לכל משתמש חדש.
חנוכה פנה בביקורת למשתמש חדש. ביקורת על משתמשים חדשים היא דבר שצריך לעשות בצורה מאוד זהירה, מהסיבה שפירטתי קודם. חנוכה פנה אליו בבוטות, וללא טיפת התחשבות ויחס. מכיוון שכך, ראיתי לנכון להבהיר לו שיש לו עסק עם משתמש בעייתי במיוחד, ושאין לו סיבה להיעלב. איני רואה בכך שום פסול.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 21:23, 7 אוק' 2004 (UTC)

עוד משהו על החכם[עריכת קוד מקור]

קראתי את ההודעה שלך לדוד שי, ואני רוצה לומר לך שאני מסכים איתך לחלוטין. אני לא פותח דיונים חדשים מר חכם, אלא פשוט משחזר ואם יש צורך מפעיל הגנה על הדף. אני מציע שתתנהג באופן דומה. אין טעם לנסות לשכנע אותו בטעותו. גילגמש 22:43, 7 אוק' 2004 (UTC)

אני בכלל לא מתכוון לנסות ולשכנע אותו. אני גם לא מתכוון להמשיך במלחמת השחזורים. אני סומך עליך שתדע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, בלי העזרה שלי. מחר בבוקר אני אעדכן את דפי המשתמש שלי בהודעת Wikivication, ואתרגם את הדף העוסק בכך. נראה לי שלא מעט מאתנו זקוקים לכך.
אני כבר לא יודע מה יותר טוב - שנעזוב אותו לנפשו, או שנפעל נגדו בכל הכוח. לי אין כוונה להתעסק בזה. אשאיר לך ולדוד שי ולכל שאר המפעילים לדאוג לזה. אני כבר התעייפתי מכל המלחמות האלה. לילה טוב.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 22:51, 7 אוק' 2004 (UTC)

פורטלים לציונות ולמדע המדינה[עריכת קוד מקור]

היי רועי, אשמח אם תשתף עימי פעולה בהקמת הפורטלים הנ"ל בתודה, SHIMONSHA

צר לי, אך אין אפשרות להקים פורטלים כאלו. בזמנו הוחלט על רשימת פורטלים מסודרת, והוחלט שרק נושאי על גדולים במיוחד ייהפכו לפורטל. ציונות נכנסת תחת הפורטל "ישראל", ומדע המדינה תחת "סוציולוגיה", אם זכרוני אינו מטעני.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 08:41, 8 אוק' 2004 (UTC)

אכן יש בעיה עם הפורטלים. לא יתכן כי סוציולוגיה תזכה לפורטל משלה ואילו שאר התחומים לא. לכן, אני מציע את מה שהציע דוד שי - לשים את סוציולוגיה במדעי החברה ולקשר לשם את יתרת הקטגוריות כמו סוצ', מדע המדינה, היסטוריה, גאוג' וכו. גילגמש 20:21, 8 אוק' 2004 (UTC)

אם כך, יש למחוק את הפורטל הקיים, וליצור פורטל אחר. אתה מתנדב? כי אני לא. חוץ מזה, די חבל לי על העבודה הנהדרת שהשקיע נדב בריכוז כל החומר, והייתי מציע להיוועץ בו לפני שעושים לו דבר כזה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:25, 8 אוק' 2004 (UTC)
אין צורך למחוק שום דבר. זה יהיה פורטל משנה בתוך פורטל העל - מדעי החברה. אפשר ליצור פורטלי משנה לכל הנושאים הגדולים. למשל אנטומיה זקוקה לפורטל כזה, אבל היא חלק מרפואה. כנ"ל לגבי היסטוריה צבאית, כשבקטגוריה הזאת יש 11 קטגוריות משנה ו55 מאמרים. על כן, אני בעד מספר מצוצמם של פורטלים בעמוד הראשי שמהם יצאו פורטלי המשנה, המאגדים את הנושאים השונים. אין בעיה אם יש כפילות, כפי שקרה עם קטגוריות, זה רק ישפר את השירות שאנו מעניקים לקורא. גילגמש 20:28, 8 אוק' 2004 (UTC)
לא, לא, לא - כל הרעיון הזה של פורטלי משנה הוא מיותר. אני מבין את הרצון של כולם להפוך כמה שיותר קטגוריות לפורטלים, אבל אי אפשר ככה. פורטלים הם רק קטגוריות העל החשובות ביותר, הקשורות לנושאי העל. מהפורטלים ומטה נמשיך עם שיטת הקטגוריות הרגילה. לא באנו להפוך כל קטגוריה לפורטל, אלא לרכז כמה מן הנושאים החשובים ביותר תחת עיצוב נוח יותר לקורא, ואת זה אנחנו כמובן מפרסמים בעמוד הראשי. לא נתחיל להפוך כל קטגוריה שנראית לנו חשובה לפורטל, ונשתמש במכבסת מילים ונקרא לזה "פורטל משנה". אני רואה שהייתי צריך להציג התנגדות עזה יותר אצל דוד שי נגד הדבר הזה. נראה לי שזה תופס תאוצה מסוכנת.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:33, 8 אוק' 2004 (UTC)

ומדוע לא? מה כל כך רע בזה..? גילגמש 20:34, 8 אוק' 2004 (UTC)

מה רע בזה? ובכן, זו שאלה כבר יותר מתוחכמת. תן לי רגע לסטות קצת מן הנושא.
מה מטרתו של חזון הפורטלים? הדבר הוא מאוד פשוט - לשפר את שיטת הקטגוריות הנהוגה כיום, בכך נציג לקורא מספר מצומצם ככל האפשר של "קטגוריות-על". הרעיון הוא שבעמוד הראשי נציין את הקטגוריות העיקריות הללו. זה הרעיון המקורי והעיקרי שסביבו כל העניין. העניין הוא, שהרעיון יצר פוטנציאל עצום: בקטגוריות אלה, שלהן ניתן קישור נוח מהעמוד הראשי, נוכל להציג מידע נוסף שיעזור לנו לנהל את הערכים. ליצור מעיין "מיני-ויקיפדיה", עם מאמרים מבוקשים, חדשים, דורשי שיפור וכד'. כאן קטגוריות העל הפכו לפורטלים.
זה היה כל הרעיון. אבל אז הגיע ערן עם העיצוב המדהים של פורטל ישראל המקורי, ושינה הכל. פתאום הבנו שאפשר להפוך את קטגוריות העל למפתח נוח לגישה לערכים, ולמעשה לדלג מעל לצורך לגלוש בין קטגוריות משנה ולגשת ישר למאמר לפי נושאים שאותם נציג בדף הראשי של הפורטל.
את זה כולנו זוכרים, אבל בשעות האחרונות התחלנו לשכוח. פתאום עולים רעיונות ליצור פורטלי משנה, מה שסותר את הרעיון המקורי. כל הרעיון הוא לאפשר גישה נוחה יותר לקטגוריות, לא שנהפוך כל קטגוריה לעיצוב בומבסטי ויפה. אנשים שעבדו קשה על קטגוריה מסוימת (כמו שמעון וקטגורית הציונות) פתאום רוצים להבליט ולהדגיש את העבודה שלהם, ולכן רוצים לעצב את הקטגוריות שלהם בצורה יפה, בלי שבאמת יהיה בכך צורך. זה סותר את הרעיון המקורי, שתכליתו רק לאפשר גלישה נוחה יותר בין הקטגוריות הפשוטות והרגילות, ולדלג במקרים מסוימים לערכים ספיציפיים בלי לעבור דרך כל המסלול הארוך. בחזון כזה, אין מקום לפורטלי משנה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:47, 8 אוק' 2004 (UTC)
סליחה שאני מתפרץ לשיחה שלא הוזמנתי אליה, אבל אני חייב לציין שיש שוני גדול בין הטענה המוצדקת שאתה (רועי) טוען לגבי עניין הציונות, לבין הנושא של מדע המדינה, שכן אין שום הצדקה הגיונית לקיומו של פורטל סוציולוגיה ולאי קיומם של פורטלים לנושאי כלכלה, מדע המדינה, פסיכולוגיה, חינוך ועוד ועוד תחומים ותת תחומים במדעי החברה. לגבי ציונות - אני מצהיר בקול גדול שאין הצדקה להפוך אותה לפורטל! היא חלק מפורטל ישראל, הדבר הגיוני בעיני ומקובל עליי במאת האחוזים. SHIMONSHA
מכיוון שבאופן מסוים השיחה הזו התחילה כתוצאה מפנייך, אני דווקא שמח שהחלטת לקחת בה חלק.
אני שמח שיש ביננו הסכמה בעניין הציונות. בעניין מדע המדינה - ייתכן והצדק עמך, ואין הצדקה לקיומה של פורטל סוציולוגיה. אני מוכן לקבל זאת, ואני אף מוכן לבטל אותו, במידה ויהיה צורך. אבל העניין הוא שהפורטל כבר קיים, ולא נעים לי לבטל את עבודתו של ויקיפד אחר, שוודאי השקיע בכך זמן רב. הפתרון שהוצע על ידי גילגמש ודוד שי הוא יצירת פורטלי משנה, דבר שלו אני מתנגד בכל תוקף. אם יהיה צורך, אסכים לביטולפורטל הסוציולוגיה, ואז אשמח לשתף פעולה ליצירת פורטל נכון יותר למדע החברה, שאליו ישויכו כל שאר הנושאים, בלי פורטלי משנה. זה כל מה שאני טוען.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 21:07, 8 אוק' 2004 (UTC)
אז אולי באמת נשנס מותניים (סליחה על הביטוי המוזיאוני) ונתחיל לעבוד על יצירתו של פורטל מדעי החברה, הנכון והמוצדק בפורטלים? SHIMONSHA
ברמת העקרון אני מסכים, אבל באופן מעשי:
  1. אין לי שום ידע בנושא הזה. ככלל, אני נמנע מיצירת פורטלים לנושאים שאין לי בהם אפילו צל של מושג. אוכל לספק תמיכה טכנית בלבד.
  2. אני חושב שכדאי בכל זאת לידע את נדב. אנחנו בכל זאת הורסים לו עבודה שהוא בוודאי השקיע בה זמן רב.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 21:18, 8 אוק' 2004 (UTC)

ובכן יש בעיה קלה בחזונך. הענין הוא שכבר יש לנו יותר מ-10,000 ערכים והיד עוד נטויה. קיום 10 פורטלים לא יפתור את הבעיה, היות ואפשר להכניס לתוכם פחות מ-1000 מאמרים. זה מפספס את כל הנקודה. אסור ליצור תבניות קשיחות שלא ניתנות לשינוי, כי ויקי היא גוף גדל ללא הפסקה. אני מסכים כמובן שאין טעם לתת הפניה ל-100 פורטלים בעמוד הראשי, אך אני סבור, שהפורטל אמור להביא אותך לפורטלי המשנה ושם לקטגוריות או אם יש נושא שקיבל פיתוח רב, אף לפורטל משנה נוסף. אני לא רואה שום בעיה בקיום פורטלי המשנה. אפילו לנושא כה מצומצם כמו צרפת שאלמוג עמל עליו זה זמן רב.

כל הדברים שאמרת נכונים גם לפורטלים מצומצמים יותר. גרפיקה טובה גם כן תורמת. אני בעד להפוך חלק ניכר מהקטגוריות לפורטלים וכך הבנתי את זה בזמנו. הטיעון שאיננו זקוקים לכמה מאות פורטלים פגום כי בדיוק את זה ניתן לטעון נגד הקטגוריות. למה שלא נצרף איזה 500 לקטגוריה אחת ללא הבחנה בין קטגוריות המשנה. התשובה היא - סירבול. כך גם הפורטלים הם נועדו לשרת את הקורא וכעקרון כל ערך אמור להיות חלק מקטגוריה אשר בתורה נמצאת בפורטל המשנה ודרכו בפורטל העל.

ראשית, זהו אינו חזוני. קטונתי מלקחת על עצמי כזה עול.
שנית, נראה לי שישנה חוסר הבנה בסיסית - אנחנו לא אמורים לאגד תחת הפורטלים כמה שיותר ערכים. אנחנו פשוט מסבים את קטגוריות העל, עליהן הוחלט כבר, לעיצוב נוח יותר. המטרה היא לבחור רשימה מצומצמת כמה שיותר, שממנה ימשיכו הלאה עם הקטגוריות. אין טעם להפוך כל קטגוריה לפורטל. פורטלים שמורים לדברים מסוימים מאוד, ואין טעם ליצור הרבה כאלה. כפי שציינתי קודם, אתה מוזמן לעיין בויקי האנגלית, שם יש רק שמונה פורטלים. די.
הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן - אני חש שכל הדיון הזה מתנהל בגלל אגו בלתי נשלט של כמה ויקיפדים, שמרגישים צורך להפוך את ה"ביבי" שלהם, והקטגוריות האהובות עליהם, לפורטלים יפים וצבעוניים. די כבר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 21:39, 8 אוק' 2004 (UTC)
חלילה. אני באמת סבור שזה לטובת הקורא. זה שלאנגלים יש רק 8 פורטלים לא אומר כלום. אנחנו לא הסניף המקומי של הויקיפדיה האנגלית. לא ברורה לי ההתנגדות העזה שלך לפורטלי המשנה, הרי גם אני לא תומך במיליון פורטלים ראשיים. מה רע בפורטל "צרפת" אשר יכלול את המאמרים הנפלאים של אלמוג? או בפורטל על רציחות פוליטיות של אדר? זה שזה צבעוני ויפה רק עוזר ומשפר את תדמיתה של ויקי. גילגמש 22:00, 8 אוק' 2004 (UTC)
גם אני לא הוזמנתי לשיחה זו, אבל לא יכולתי שלא לשמוע. לא הבנתי בדיוק היכן הבעיה בריבוי פורטלים? לפי דעתי הם יהוו חלופה יפה וידידותית למשתמש לקטגוריות (שאני בספק אם מישהו בכלל ניגש לערכים דרכן כיום) יובל מדר 22:12, 8 אוק' 2004 (UTC)

אני מציע לעלות את הנושא לדיון מסודר. גם אם התקיים דיון כזה בעבר, זה לא מונע לפתוח אותו שוב. למעשה הרב תומך בגישתי ואני באמת לא מבין את הבעיה עם ריבוי הפורטלים. גילגמש 22:32, 8 אוק' 2004 (UTC)

שבירת דף כי אי אפשר כבר לערוך את זה[עריכת קוד מקור]

למה אני מתנגד? ובכן, הדבר הראשון הוא שאני מרגיש שהדיון הזה לא התחיל כתוצאה ממניעים טהורים, ואני עדיין חש כך. אם לא זה, אולי הייתי נכנע כבר. הדיון הזה שונה מאחרים, והצורך של האנשים להפוך קטגוריות מסוימות לפורטלים נראה לי קצת "מסריח".

שנית, יש גם את הפן הענייני: אין לפורטל שום יתרון על פני קטגוריה, אלא אם מדובר בקטגורית אם גדולה, כמו ישראל, שעוסקת בכמה נושאים יחד. נתתם כדוגמא את הנושא של צרפת, והערכים המצוינים של אלמוג: מה כבר תכתבו בפורטל כזה? תתנו הפניות ל-12 ערכים מצוינים וארוכים, ועוד כמה שלא קשורים למיזם שלו, ו... וזהו. פורטל תעשו לנושאים גדולים כמו "ישראל", נושא שכולל את ארץ ישראל, מדינת ישראל, עם ישראל, ציונות, יהדות, פוליטיקה וכד'. זה לא יהיה מעשי ליצור פורטלים לנושאים מצומצמים כ"כ כמו שאתם מציעים. אתם בעצם רוצים לצרף מאמרים לפורטלים, כשבעצם כל מה שצריך זה לצרף אותם לקטגוריות הקיימות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 08:28, 9 אוק' 2004 (UTC)

אני סבור אחרת, היות ואני בטוח שפרויקט "צרפת" יגדל לכדי מאות ערכים. מספיק רק הערכים על מלכי צרפת. שלא יהיה לך שום ספק, אני מתכוון לכתוב את כולם. כנ"ל לגבי ספרד הולנד וכו. בינתיים יש לעשות פורטל חדש למדעי החברה כי לא יתכן שהיסטוריה, ג"ג, מדע המדינה וכו' יהיו חלק מפורטל הסוציולוגיה. אין צורך למחוק את הפורטל הזה אלא לעשות פורטל נוסף שיאגד את התחומים האלה. לגבי פורטלים נוספים, אני מודה שכעת זה טיפה מוקדם. אולי יהיה טעם לכתוב את הפורטלים האלה בעוד כמה חודשים כאשר נגיע לכמה עשרות אלפי ערכים. גילגמש 11:26, 9 אוק' 2004 (UTC)
אני שב וטוען - לעולם לא תוכל ליצור לצרפת (סתם דוגמא, אבל זה נכון לכל ההצעות שהעלת) פורטל, כיוון שלא תוכל לנהל אותו. גם במתכנת הנוכחית, דוד שי ואחרים העלו ספק בנוגע למידת יכולת העדכון שלנו בסעיפי "מבוקשים" "חדשים" "דורשי שיפור" וכו'. ההבדל היחיד בין פורטל לקטגוריה הוא קיומם של דברים כמו הסעיפים האלה, ונכון להיום כל ההצעות שהעלתם (כמו פורטל להיסטוריה צבאית) לא יכולים לספק מספיק חומר לפורטל. אם נגיע ליום שבו יהיו לנו 50,000 אולי נוכל לדבר על פורטל למלכי ספרד, אבל כרגע זה מיותר והקטגוריה מספקת את כל צרכינו.
בעניין סוציולוגיה - לא נוכל לנהל פורטלים שונים לכל אחד מהתחומים שנכנסים תחת מדעי החברה. מעבר לזה שמדובר בתחום קטן מדי, כל שאר הסעיפים אותם הזכרתי למעלה לא יוכלו לתפקד.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 11:33, 9 אוק' 2004 (UTC)
יכול להיות שאתה צודק בקשר לפורטלים נוספים, אך פורטל מדעי החברה נחוץ ביותר. אם אין אפשרות להשאיר את פורטל סוציולוגיה יש למחוק אותו ולכתוב פורטל חדש - פורטל מדעי החברה, שסוציולוגיה היא חלק ממנו. כפי שציינתי לא ניתן להכניס את היסטוריה לסוציולוגיה. גילגמש 11:36, 9 אוק' 2004 (UTC)
אני שמח שיש ביננו הסכמה. עכשיו בוא נעבור לפסים מעשיים.
דבר ראשון - איני רואה בעצמי מומחה, אבל עד כמה שאני יודע מדעי החברה וסוציולוגיה הם אותו הדבר. אני חושב שמה שאנחנו מתכוונים זה מדעי הרוח, שתחת זה באמת אפשר להכניס את היסטוריה.
דבר שני - אני מתחיל להשתכנע שנצטרך למחוק את הפורטל הקודם.
דבר אחרון - כפי שציינתי בעבר, אין לי שום ידע בנושא. אוכל לספק תמיכה טכנית בלבד.
[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 11:38, 9 אוק' 2004 (UTC)

גם אני שמח שיש הסכמה. לגבי מילים נרדפות אז לא ממש. סוציולוגיה היא חלק ממדעי החברה ואלו לא מילים נרדפות. יש המכנסים את היסטוריה גם למדעי החברה. דוגמא נוספת למדעי החברה - כלכלה. הרי ברור לך שכלכלה איננה תחום בסוציולוגיה.

אין לי מושג, אבל אם אתה אומר... טוב - מישהו לוקח על עצמו את המשימה? אולי אתה מוכן?--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 11:42, 9 אוק' 2004 (UTC)
לצערי אינני מתמצא מספיק בתחומים האלה. השכלתי העיקרית היא במדעים מדויקים ולא במדעי החברה. היסטוריה זה תחביב שפיתחתי. אני לא ממש מבין בסוצ' ושות. גילגמש 11:44, 9 אוק' 2004 (UTC)
אני מצטערת שאני מתערבת, אבל יש כאן בעיה מרכזית בויכוח והיא חוסר ההיכרות שלכם עם מדעי החברה. אני לא מבינה בפורטלים אבל כן במד"ח, ולדעתי ההקטגוריה היום של התחום אינה ראויה. גיאוגרפיה אינה שייכת למד"ח וגם לא היסטוריה. יותר נהוג לשייך לתחום את סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מדע המדינה (ולא פוליטיקה), פסיכולוגיה וכלכלה. דורית 11:53, 9 אוק' 2004 (UTC)
אני מודה בפה מלא בזה שאני לא מבין בזה כלום. זו גם הסיבה שאני לא מוכן לקחת על עצמי את המשימה. כל מה שהחלטנו זה שלא יהיה פורטל לכל נושא בפני עצמו, אלא שנרכז את הכל תחת נושא-על אחד. מה הוא הנושא הזה? זה כבר לא מעיסוקי. מי שמבין בזה כבר יתלבט בינו ובין עצמו מה נכון ומה לא--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 11:57, 9 אוק' 2004 (UTC).

אכן, גם אני לא מבין גדול במדעי החברה, ומזמין אותך ליצור פורטל שכזה. בטוחני שיהיו מי שישמחו לעזור לך. גילגמש 11:59, 9 אוק' 2004 (UTC)

החשש שלי שזהו פרויקט הגדול ממידותיי. כמובן שאשמח לייעץ במידה ומישהו אחר מוכן לקחת את זה על עצמו דורית 12:06, 9 אוק' 2004 (UTC)

הפילוסוף ז'אק דרידה הלך לעולמו היום. התואיל לעדכן את העמוד הראשי? ;-) SHIMONSHA

פורטל ליהדות[עריכת קוד מקור]

הופנתי לכאן בקשר להוספת פורטל ליהדות. לדעתי יש מקום לפורטל כזה בפני עצמו בשל חשיבותו, וכמות החומר ביחס אליו מספיקה בהחלט. אשמח לשמוע את תגובתך בהקדם אריה א 10:23, 11 אוק' 2004 (UTC)

שלום אריה. ראה, כפי שאמרתי בעבר, אני חושב שיש כאן להיטות יתר בעניין. יהדות, אם אני זוכר נכון, נכנסה בסוף תחת קטגורית העל "ישראל". כך זה לפחות מבחינת הצורה שבה הקטגוריות הסתדרו עם הזמן. אם אני צודק, ויהדות נכנסה תחת ישראל, אז אין מקום ליצור פורטל, כיוון שהוסכם כבר שלא ליצור "פורטלי משנה".
ואולם, אם אני טועה ויהדות עומדת בפני עצמה, אז באמת יש הצדקה ליצור פורטל חדש. רצוי רק שתודיע על כך במזנון, למקרה שיהיו מתנגדים. אם תהיה הסכמה אשמח לעזור, מכיוון שבאמת מדובר בכמות אדירה של חומר בויקיפדיה, וגם מדובר בנושא כללי למדי.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 10:56, 11 אוק' 2004 (UTC)
בדקתי, ויהדות לא נכנסה תחת ישראל, אלא תחת דתות. אם כך, אני רואה טעם ליצור כזה פורטל. בהתחלה חשבתי ליצור פורטל לדתות באופן כללי, אבל אין לנו מספיק מידע בעניין. אם כך, אפשר להתחיל לעבוד.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 11:04, 11 אוק' 2004 (UTC)

"שפות נוספות"[עריכת קוד מקור]

מדוע הורדת את הקישורים לשפות נוספות מעמוד הקטגוריה "מתמטיקאים"? ייתכן שחלק מהאנשים שיקראו באנציקלופדיה ישלטו, נגיד, בצרפתית ויתעניינו לברר מידע נוסף גם בשפה זו.

(ואף אם אין צורך בקישורים אלה כלל, הרי שהם לא מזיקים - למה למחוק אותם?) יובל מדר

למה? פשוט מאוד. אחוז הקוראים של ויקיפדיה שמתעניינים בשפות האלה הוא נמוך במיוחד. כמעט כל מי שקורא כאן יכול למצוא עניין בויקיפדיה האנגלית בלבד. כל שאר השפות (למעט אולי צרפתית, כפי שציינת, ועוד כמה) לא מעניינות אותו, הן מעמיסות על הדף, והופכות את העריכה לסרבול אחד גדול. חוץ מזה, גם אם יש מישהו שיודע, נאמר, גרמנית, לא בטוח שהוא כל-כך יתעניין בויקיפדיה הגרמנית - בויקיפדיה האנגלית יש עניין, כיוון שאם חסר מידע אצלנו אפשר בקלות למצוא אותו שם, ולא כך בשאר הויקיפדיות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 12:55, 12 אוק' 2004 (UTC)
אגב, לידיעתך, הצרפתי אכן נפגע עמוק, ואף ביקש למחוק את דף המשתמש שלו, שכן פועלו זוכה רק לבוז ולהתנגדות. עכשיו כל הויקיפדיה הצרפתית עסוקה בלהרגיע אותו. מצער מאוד. Iorsh 15:44, 12 אוק' 2004 (UTC)
נו, באמת. הוא לא היה שורד יום בויקי העברית. איך אפשר להיעלב ממישהו שאפילו לא מכירים? ואיך אתה יודע? אתה דובר צרפתית?--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:00, 12 אוק' 2004 (UTC)
הצרפתית שלי מספיקה כדי להבין את עיקרי הדיון במזנון הצרפתי. מחובתי לציין שבהערה שלך לגבי "our readers" הפגנת פרובינציאליות מהסוג הנמוך ביותר. בבקשה תשקול להתנצל בפני ה"מאמי" - הוא לא אשם שהוא לא מכיר את ההליכות והנימוסין של הויקיפדיה העברית. Iorsh 16:10, 12 אוק' 2004 (UTC)
הוא ירגע לבד. אני נוטה להניח שהוא לא ילד קטן. ובעניין ה- readers - אין דרך אחרת להציג זאת, עד כמה שזה נראה שלא לעניין. זו האמת, ואני מניח שגם תומכי הקישורים הרבים עושים זאת מטעמי "לא מזיק" או "לשמור על קו אחיד עם שאר הויקיפדיות", ולא בגלל שמישהו באמת חושב שכולם נחוצים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:14, 12 אוק' 2004 (UTC)

I did not edit your user page[עריכת קוד מקור]

because I have an account on he: and don't need to edit with an IP, and I also can distinguish user page and talk page. Ma'ame Michu 13:46, 12 אוק' 2004 (UTC)

I'm glad to hear that. The message, followed by non-stopping vandalizing, came just minutes after my edits on the French Wikipedia, and were related to my request on your talk page. That is why I suspected it was you.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:50, 12 אוק' 2004 (UTC)

Here is the IP that I use when I log out on he: 19325255155 is some one another. I do not lijke to be charged of vandalism.. 213.36.161.23 13:56, 12 אוק' 2004 (UTC) (very angry):

You can calm down, I don't think it's you - once you say you didn't vandal my user page, I believe you. You don't need to prove it.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:03, 12 אוק' 2004 (UTC)

אני רואה שאתה מתחיל להבין על מה אני מדבר. בן הטבע 14:55, 12 אוק' 2004 (UTC)

מה הכוונה?--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:56, 12 אוק' 2004 (UTC)

רועי, התכוונתי להגנת דף המשתמש שלך. עתה, הסר נא את המודעה המיותרת הזו, הואיל והיא סותרת כללים שאני עומד לחבר בימים הקרובים. בן הטבע 15:15, 12 אוק' 2004 (UTC)

קבל את התנצלותי. לא היה לי ברור למה התכוונת. נחמד היה אם היית מודיע למה אתה מתיחס. בכל אופן, שיניתי את כותרת ההודעה, ולגופו של עניין, ההגנה היא רק זמנית, עד שהטרול הצרפתי יועיל בטובו להתבגר. וזו לא הפעם הראשונה שאני נאלץ להגן על הדף שלי מפני משחיתים (חנוכה).--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:19, 12 אוק' 2004 (UTC)

חסימת משתמשים[עריכת קוד מקור]

אתה לא חושב שאתה ממהר מדי לחסום? אולי רצוי קודם להזהיר את המשתמש לפני ביצוע החסימה!? SHIMONSHA

זוהי טענה מטופשת למדי. אם תשים לב, אני בין היחידים שפונה קודם למשתמש ומבהיר לו את העניין, ואפילו יש לי שלוש תבניות פרטיות שמשמשות אותי לשם כך. בלי להזכיר שמות, יש מפעילים שחוסמים משתמשים גם אחרי השחתה אחת בלבד, ובלי להודיע להם אפילו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:37, 12 אוק' 2004 (UTC)
מתחיל להימאס לי מגסות הרוח שלך, ילד מטומטם. SHIMONSHA
גסות? התואיל להסביר? האם זה אתה או אלמוני מתחזה?--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:42, 12 אוק' 2004 (UTC)
יורשה לי להביע מחאה חריפה על דבריו של SHIMONSHA. בתור משתתף ותיק, יש מעט ויקיפדים שאני מעריך יותר מרועי (או רובי...). ולדעתי, הוא גם מהבוגרים שבכותבים פה וגם אדם עדין נפש, אם יורשה לי לאבחן על סמך היכרות וירטואלית שן שש זעם 16:43, 12 אוק' 2004 (UTC)
הרגע, שן שש. עיון קל בגרסאות הקודמות היה מראה לך שלא מדובר בשימעון ידידנו, אלא בטרול אנונימי שמחפש לגרום לנו סיבות לריב. שמעון אינו מתבטא בצורה פרדוקסלית שכזו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:46, 12 אוק' 2004 (UTC)
התשובה שלך הזכירה לי סיפור. הרב עובדיה פעם השתלח בסגנונו הרגיל, בקללות ונאצות, בחינוך הממלכתי דתי. "הצופה", ביטאון הדתיים לאומיים, מתייחס בכבוד לרב עובדיה, בהיותו גאון הלכה, והתקשה למצוא דרך להשיב לו. מפאת יראת כבודו הם לא יכלו לכתוב:"הוא אמר שטויות, דברי בלע, טמטום ורשע". אז העורך כתב משהו כזה (זה לא הניסוח המדויק):"קיים מנוול בצמרת ש"ס שמעז להכפיש את הרב עובדיה ולייחס לו שטויות, דברי בלע טמטום ורשע, כאילו רב גדול כמוהו היה מסוגל לומר אותם. צריך לטפל במנוול הזה!" שן שש זעם 17:02, 12 אוק' 2004 (UTC)
סיפור נחמד, אך חוששני שלא מדובר באותו דבר. אני הייתי משוכנע באמת ובתמים שלא מדובר בשמעון.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 17:04, 12 אוק' 2004 (UTC)
תרשה לי להפתיע אותך, זה דווקא כן הייתי אני ואני בהחלט עומד מאחורי דבריי! משתמש:SHIMONSHA
טוב, שיהיה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:47, 12 אוק' 2004 (UTC)

רועי, הנה שלוש תגובות שליקטתי מדף השיחה של SHIMONSHA:

שמעון, הקפד נא לשמור על לשון נקיה. התבטאותך כלפי רועי לא היתה לרוחי.

הרי היא: "מתחיל להימאס לי מגסות הרוח שלך, ילד מטומטם"

בן הטבע 18:25, 12 אוק' 2004 (UTC)

שמעון - גם אני מוצא לנכון להעיר בעניין זה. התנהגות מסוג זה לא מוסיפה לך כבוד, ואינה ראויה לערכים היפים שאתה כותב. חבל... אלמוג 18:32, 12 אוק' 2004 (UTC)

מוזר בעיני שירדת לרמה כזאת. לכנות את רועי "ילד מפגר" זוהי גסות רוח. אני מקווה, שתתנצל לפניו. לא רק שאיננו ילד מפגר, אלא אחד הויקיפדים המוערכים על ידי וע"י משתמשים רבים אחרים. גילגמש 21:41, 12 אוק' 2004 (UTC)

אני מצפה משמעון להתנצל לפניך מוקדם ככל האפשר. בן הטבע 08:06, 13 אוק' 2004 (UTC)

תודה, אבל איני רואה בכך צורך. לא נעלבתי מדבריו, כפי שאיני נעלב מדבריו של איש כאן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:03, 13 אוק' 2004 (UTC)

תודה רועי[עריכת קוד מקור]

  • הבנתי את כוונתך, תודה. אני רק חושב שגם הגרה מילונית היא גם משהו למושג שלא קיים בכלל. בכל מקרה אם אתה אומר שאין בזה טעם אני לא אעשה את זה ואתמקד בעיקר בעריכת הקצרמרים.

תודה, יום טוב.

  • הי רובי

אני זה שהערת לו קודם לגבי המאמרים הלא ארוכים זה שם המשתמש שלי בבי.

  • נרשמתי תודה שם משמש A&D
מקווה שלא אכפת לך - סידרתי את ההודעות שלך בקטע אחד, וכל הודעה נפרדת סימנתי בכוכבית.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 17:19, 12 אוק' 2004 (UTC)