לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Whatever

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Whatever, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, מתניה שיחה 13:30, 19 יוני 2005 (UTC)

הוספת בעריכותיך האחרונות טבלאות עם עיצורים לחלק מהערכים על העיצורים ובהם מחקת מספר משבצות. לידיעתך, אם אין סימן שנמצא במשבצת מסויימת אין זה אומר שאין עיצורים כאלו.
Wondergrace 19:29, 14 יולי 2005 (UTC)

אני ידעתי את זה, אבל זה לא אומר שצריך להשאיר אותם ככה, כמו שברשימה לא כתבת את כל העיצורים שקיימים אלא רק את העיצורים המסויימים אלה. גם בלעדיהם הטבלה יותר ברורה. אז מה אתה אומר שעדיף?
זה הגיוני למיין בטבלה של ערך מסויים רק את העיצורים עליהם מדובר בערך עצמו. מקסימום תמיד אפשר להוסיף את המשבצות הריקות.
Wondergrace 19:53, 14 יולי 2005 (UTC)

אופן חיתוך[עריכת קוד מקור]

אולי תסביר את הסיבה לשינוייך בערך אופן חיתוך, בין השאר מדוע רשמת תארים ללא שמות אותם הם מתארים, וגם עיצורים שורקים זה לא סוג של צדיות אלו פשוט עיצורים קדמיים חוככים הנהגים באזורי המכתש ובאזור בין המכתש לחך.
Wondergrace 14:21, 15 יולי 2005 (UTC)

לא התכוונתי שהעיצורים השורקים הם חלק מצדיות אלא מאפיין של אופן החיתוך (כפי שכתבת בעצמך בגרסאות הקודמות). התארים ללא הסבר היו רק של עיצוריםכמו חובטים צדיים שעיצור חובט מוסבר למעלה וצדי במאפייני אופני החיתוך כך שאין צורך בעוד הסבר חוזר לפי דעתי. החלוקה לעיצורים בלתי שורקים היא מיותרת מפני שהם בעצם עיצורים מרכזיים שהגדרה זו לא צריכה להיות מפורטת אלא ברורה מאליו כאשר לא כתוב על העיצור שהוא משהו אחר (צדי או שורק).

עיצורים שורקים אינם מאפיין של אופן חיתוך, הם רק סוג של עיצורים חוככים ומחוככים. עיצורים בלתי שורקים יכולים להיות מרכזיים או צדיים, עיצורים שורקים אינם יכולים להיות צדיים מפני שמיקום הלשון בעת הגיית העיצורים הצדיים לא מאפשרת הגיית עיצור שורק. בהחלט יש צורך בהסבר גם בחלק של עיצור חובט צדי, מפני שמדובר בשני אספקטים שונים, הראשון מתאר את העיצורים הצדיים ככלל והשני מתאר את העיצורים החובטים הצדיים. מאספקט העיצורים הצדיים, כל העיצורים שבמהלך הגייתם זורם האוויר מצד אחד או משני צדי הלשון. ומאספקט העיצורים המקורבים למשל, עיצורים מקורבים צדיים הם עיצורים מקורבים שאין להם זיקה לתנועה מסויימת(נזילים), קצה הלשון נצמד אל קדמת הפה והאוויר זורם מצד אחד או משני צדי הלשון כאשר צדי הלשון נמצאים מגג חלל הפה במרחק המאפשר לאוויר לעבור בו ללא צליל חיכוך.
Wondergrace 14:59, 15 יולי 2005 (UTC)

אני מניח שאתה ערכת את הערך עיצור, השתדל להירשם בפעם הבאה, נסה שלא לסגור את החלון בו נרשמת ייתכן כי כאשר תסגור אותו תצטרך להירשם מחדש, שים לב למצב החיבור שלך בזמן העריכה, אם אתה רואה שאינך מחובר התחבר לפני העריכה. זאת ועוד, במנגנוני זרימת אוויר רשמת בנפרד את הזרם המחוצן ואת הזרם המפונם, אין בזה צורך שכן החלק הזה מופיע כחלק ממנגנוני זרימת האוויר, חוץ מזה אם כבר מחלקים, מה שלא נדמה לי שיש צורך לעשות שכן את זה יש מספיק בערכים המיועדים רק לזה, אז הרי שהגורם הראשון שלפיו ממיינים בדרך כלל הוא האיבר החונך: הריאות, הגרון, הוילון. שכל אחד מהם יכול להזרים את האוויר באופן מחוצן או באופן מפונם, פשוט המנגנונים לזרימת אוויר המצויינים בערך הם המנגנונים היוצרים עיצורים, לדוגמא כשאתה נושם השאיפה היא במנגנון זרימת האוויר הריאתי מפונם והנשיפה היא במנגנון זרימת אוויר הריאתי מחוצן, אבל רק מנגנון זרימת האוויר הריאתי מחוצן מביא להפקת עיצורים.
Wondergrace 15:25, 15 יולי 2005 (UTC)

רק להבהיר שבמצב מיתרי הקול מדובר במרחק בין מיתרי הקול, וכשאני אומר שבמהלך הפקת עיצורים עם חניכה גרונית מיתרי הקול מצויים במצב של עיצור סדקי סותם, הכוונה שהם אינם עיצורים סדקיים סותמים, אלא שמיתרי הקול מצויים באותו המצב כמו בעת הגיית עיצור סדקי סותם. על מנת ליצור לחץ בחלל הפה על ידי הורדת או העלאת פיקת הגרון על מיתרי הקול להיות סגורים, כמו בעת הגיית עיצור סדקי סותם. ועיצורים מנושפים אינם עיצורים סדקיים חוככים, אבל מיתרי הקול בעת הגייתם נמצאים באותה קירבה כמו בעת הגיית עיצורים סדקיים חוככים.
Wondergrace 20:24, 15 יולי 2005 (UTC)

עיצורים שורקים[עריכת קוד מקור]

הבהרתי זאת כמה וכמה פעמים, אין קשר בין צדיות לעיצורים שורקים. הגד לי מה בדיוק בתחום זה אינך מבין? הערתי בדף השיחה.
Wondergrace 20:31, 15 יולי 2005 (UTC)