שיחת משתמש:Yardengruman/שיחות אולמרט-אבו מאזן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יצירת הערך[עריכת קוד מקור]

טוב, מאחר ולא מצאתי שום ערך על הנושא הזה בשום שפה, הרגשתי תחושת פספוס ורצון עז לתקן את המצב.

מאז אוסלו, היחסים בין הרשות הפלסטינית לישראל הגיעו לניתוק ומשבר בשנת 2000. יש הרבה מאוד ערכים שעוסקים בסכסוך, בטרור, באינתיפאדות וכו' אבל על *חידוש* היחסים באמצע שנות ה-2000 עם הפלסטינים אין שום ערך. אם עוקבים אחרי ערכי "תהליך השלום" בויקיפדיה, אפשר לראות המשכיות עם אוסלו, הסכם וואי וקמפ דייוויד עד האינתיפאדה ואז... כלום, נאדה, עד המשא ומתן ב-2010. אבל באמצע היה תהליך לא פחות חשוב! אמנם לא כתבו עליו בספרים, לא פרסמו ממנו פרוטוקולים, אבל הוא קרה... והתהליך הזה הוא היחסים החמים ביותר שפיתח אולמרט עם אבו מאזן, בלי לחתום על כלום. בראיונות הוא מסביר שאמנם ציפי לבני הובילה משא ומתן אחרי אנאפוליס, אבל היא הייתה "למראית העין" והדיונים המעמיקים והרציניים התקיימו בין ראש הממשלה לראיס בשיחות סגורות. השם "שיחות אולמרט-אבו מאזן" הוא מאין פרפרזה ל"הבנות ביילין-אבו מאזן" רק שכאן כמעט לא הגיעו להבנות, אבל כן התקיימו הרבה שיחות.

Yardengruman - שיחה 23:54, 23 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

משוב על הערך:[עריכת קוד מקור]

בגדול הערך מעניין ומפורט, ומצטיין בניטראליות. שים לב שבפרק "קישורים חיצוניים" כללת ספר שאינו זמין באינטרנט (או לפחות לא קישרת אליו), ולכן מקומו בפרק "לקריאה נוספת". בנוסף הערך יתום.

שינויים קטנים שעשיתי לך בדף[עריכת קוד מקור]

  • כשחשבתי שזיהיתי טעויות לשון או ניסוח, תיקנתי אותן. בפרט, בסוף פסקת הפתיחה כתבת משפט בזמן הווה ושכתבתי אותו לזמן עבר בהתאם לכלל העבר חלף ואיננו.
  • הוספתי קישור לשיחות של 2010 ב"ראו גם".
  • שינויים מינוריים ביותר הקשורים בניטרליות, כגון שינוי המילה הודה במשפט "הודה עבאס כי אם היו ממשיכות השיחות, הצדדים היו מגשרים על כל הפערים ומגיעים להסכמה תוך חודשיים בלבד" ל"טען". משום ש"הודה" עלול להתפרש כאילו הטענה "אם היו ממשיכות השיחות, הצדדים היו מגשרים על כל הפערים ומגיעים להסכמה תוך חודשיים בלבד" היא עובדה, ואף יוצר יוצר רושם כאילו עבאס ניסה להסתיר "עובדה" זו או שהיה לו אינטרס לעשות כן. המילה "טען" מנגד, אינה רומזת על נכונות הטענה או על אי נכונותה ולא עולה ממנה נסיון להתחקות אחר מניעי הטוען.

אתה מוזמן לבדוק את השינויים בהשוואת גרסאות.

סה"כ הערך מעולה: ממצא, ברור וניטראלי, וניכר שהושקע בו מאמץ רב. אל תשכח להוסיף את התבנית הזו לדף השיחה שלו. Amitayzl - שיחה