שיחת עזרה:תפריט ראשי/שיחת עזרה לפי נושאים (ישן)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בשום מקום לא מוסבר איך נוצר אינדקס (תוכן העניינים) שמתי לב כמובן שאינדקס נוצר אוטומטית אם מתחילים פסקאות בסימן ===סימן=== וכולי ברגע שיש יותר משלוש פסקאות


אבל עיינו בבקשה בערך הודו ותגידו לי מה עשיתי לא בסדר שהאינדקס יצא פגום

משתמש:neudorf

טיסה לנורווגיה[עריכת קוד מקור]

איפה אני יכול למצוא הדרכות ומפות למסלולי טיולים בנורווגיה? נא שלחו לאימל הבא אתרים שונים garry0192@hotmail.com ויקיפדיה אינה מדריך טיולים. ישנו אתר חופשע שמכיל מדריך טיולים בכתובת [1]. גם שם לא ישלחו לך מידע לאי-מייל, אך תוכל להיעזר במידע שקיים באתר. שאלה מהסוג הזה כדאי להפנות לפורומים ברשת, ולא באתר זב. בברכה. F

דף העזרה מקוטלג יפה אם כי יש מה לשפר

--Chabad 23:12, 20 נוב' 2004 (UTC)

עזרה עם חצי האי קרים[עריכת קוד מקור]

שלום אני מנסה לכתוב ולדעת כמה דברים על מקום מסויים שאני לא מוצאת בין הדפים מדובר על מלחמת העולם הראשונה אבותי התגוררו באיי קרים היו שם כפרים ואחד הכפרים היה בשם משפחתי כנראה רוב המשפחה התגוררה שם. השם הוא צימבר אם תוכלו לעזור לי אשמח מאוד


תודה סיגלית מהצפון

איך הופכים ערך לקטגוריה?[עריכת קוד מקור]

כתבתי את הערך תארים אקדמאים, אבל כתבתי אותו כקטגוריה איך אני הופך אותו לקטגוריה של ממש?

צריך לעשות Cut&Paste, למרבה הצער אין דרך חכמה יותר. טרול רפאים 19:28, 19 יולי 2005 (UTC)

פונטיקה של אלפבית עברי[עריכת קוד מקור]

Schalom le Kulam

Slicha le se sche ani lo kotev b otiot shel ivith awal ani lo jodeah ejch la'asot et se. ani lo jodea im atem jecholim likro et se bichlal we im ani katavti be makom nachon.

Bishwil ha Wikipedia ha germani anachnu rozim lehosif phonetika le kol ha alephbejt ha ivri.


im mischehu mikem jachol lichtov lanu ejch omrim et ha haotiot be phonetika tichtevu li et se le http://de.wikipedia.org/wiki/Benutzer:Davidshilling

Toda raba me shwaijz

david

מישהו הבין מה הוא רוצה? טרול רפאים 14:58, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

באותיות עבריות:

שלום לכולם

סליחה לזה שאני לא כותב באותיות של עברית אבל אני לא יודע איך לעשות את זה. אני לא יודע אם אתם יכולים לקרוא את זה בכלל ואם אני כתבתי במקום נכון

בשביל הוויקיפדיה הגרמנית, אנחנו רוצים להוסיף פונטיקה לכל האלפבית העברי.

אם מישהו מכם יכול לכתוב לנו איך אומרים את האותיות בפונטיקה תכתבו לי את זה ל-http://de.wikipedia.org/wiki/Benutzer:Davidshilling

תודה רבה משוויץ

דוד עשהאל 18:31, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

לפני שאני מרים את הכפפה, דפי העזרה[עריכת קוד מקור]

חייבים רפורמה. אבל, לפני שאני מתחיל מיזם, או פרוייקט, הייתי רוצה לדעת אם.. אם יש בכך עניין בכלל? שם בדוי 20:21, 20 ספטמבר 2005 (UTC).

אולי תגיד איזו רפורמה אתה רוצה ליזום. גילגמש שיחה 20:23, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
אני ביצעתי עדכון מסיבי של הדפים הללו לפני שלושה חודשים ואני האחרון שיטען שהם מושלמים... לידיעתך, יש קרוב למאתיים דפים ורצוי לבדוק לפני שמשקיעים מאמץ בכתיבה. טרול רפאים 20:27, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
זה נושא כל כך חשוב, וכל כך פגום שזה מטריד. לויקיפדים החדשים אין מאיפה אפילו להתחיל, אין עזרה מובנת וברורה, בעברית תקנית, בבירור. השאלה היא, האם בכלל מישהו מסכים איתי שצריך לשנות את הדפים האלה (לחלוטין, אני מדבר על מבנה שונה לחלוטין), עוד לפני שאני בכלל מדבר על אנשים שרוצים לעזור לי בזה. שם בדוי 21:01, 20 ספטמבר 2005 (UTC).
יש לי רתיעה מהמפכות שסיסמתן "עולם ישן עד היסוד נחריבה", אך אם תיצור מבנה שונה לחלוטין בלי לפגוע בדפים הקיימים אלא במקביל להם, והוא יתגלה כעדיף - מה טוב. דוד שי 21:08, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
לא יתכן שכל הדפים גרועים. כשהתחלתי בוויקי לפני כמעט שנה וחצי הדפים שהיו עזרו לי מאוד. אולי תציין דפים ספציפיים שצריך לעדכן או דפים ספציפיים שבוטלים בחסרונם. על בסיס ההצעה שלך קשה לקבוע אם יש צורך בעדכון או אין. גילגמש שיחה 21:19, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
השאלה היא מה אתה רוצה לעשות עם דפי העזרה, לשכתב אותם? לארגן אותם מחדש? שניהם? תיקח בחשבון שזאת עבודה ארוכה (לי זה לקח חודשיים כמעט) ורצוי מאוד להחליט מה בדיוק אתה רוצה לפני שמתחילים. טרול רפאים 23:05, 20 ספטמבר 2005 (UTC)
השאלה גם אם זה באמת נחוץ. גילגמש שיחה 06:02, 21 ספטמבר 2005 (UTC)
דעתי: כרגע הגישה לדפים והניווט בינהם לא טובים, וזה הנושא הראשון הדורש טיפול. בשלב השני להשלים חוסרים (למשל: כל נושא התבניות אינו מוסבר וסובל מחוסרים). השלב האחרון צריך להיות טיפול בדפים הקיימים ותיקונם במידת הצורך. עמית 07:13, 21 ספטמבר 2005 (UTC)
לדעתי, צריך לארגן את דפי העזרה. אין טעם להפנות את המשתמש החדש למאות דפי עזרה שונים שפזורים להם אי שם. צריך ליצור פורטל "עזרה" שיהיה פורטל פנימי וממנו יצאו מספר ענפים לנושאים עיקריים אשר יתפצלו לדפי עזרה ספציפיים. פורטל העזרה יהיה במקום הערך "עזרה" הנוכחי. אני לא חושב שחסרים דפי עזרה, אני חושב שהקיים מפוזר יתר על המידה. כמו כן, צריך לשקול את כדאיות העניין. רוב המשתמשים לא מעוניינים בפונקציות מתקדמות כמו תבניות פרמטריות, טבלאות וכו'. אני כלל לא בטוח שצריך להשקיע עשרות שעות בסידור, כתיבה ועריכה של דפי העזרה. הרי מי שמתקשה תמיד יכול לשאול בדלפק היעוץ. גילגמש שיחה 07:29, 21 ספטמבר 2005 (UTC)
הצעה שהצעתי בשיחת המשתמש של עמית - לפתוח בויקיספר את b:מדריך לעריכת ויקי. דפי העזרה, כפי שהם כיום, מתאימים מאוד כרפרנס, ובכלל לא מתאימים כדי ללמוד מהם. אם שכחתי מה התג הדרוש כדי להפוך טבלה לכחולה, עזרה:טבלאות מאוד יעזור לי. אם אני רוצה ללמוד איך בונים ערך יפה, אין שום מקום מסודר שסוקר את כל האופציות ואת דרך השימוש בהן. מכיוון שכבר יש לנו מיזם לספרי לימוד חופשיים, למה לא להשתמש בו? נדב 11:52, 21 ספטמבר 2005 (UTC)
אני רוצה לפעול בשני מישורים:

1. דף הרבה הרבה יותר פשוט וברור לחדשים, שיכלול בתוכו את השאיפות של ויקיפדיה וויקימדיה, וכללי עריכה בסיסיים.

2. למתקדמים, לויקיפדים הכבדים, להתחיל לסדר את דפי הטבלאות, תבניות, פרמטרים וזה, בפורמט הרבה יותר נוח לקריאה ולמציאה. אני לא רוצה ללחוץ על שבעה לינקים שונים בשביל למצוא תבנית, ואני גם לא צריך לזכור בעל פה תבניות.

העובדה היא שהדפים לא קשורים, לא מסודרים, לא מאורגנים, לא קריאים, וממש -ממש- לא ברורים לחדש. שם בדוי 13:41, 21 ספטמבר 2005 (UTC).

רעיון הפורטל הוא רעיון מצוין. למעשה, כבר קיים לכך בסיס שאותו יצרתי עפ"י תבנית דומה בוויקי האנגלית. הוא יכול להחליף את ויקיפדיה:ברוכים הבאים, ולשרת את המטרה הראשונה של שם בדוי.
באשר למטרה השנייה, הבעיה המרכזית היא חוסר מודעות. כל דפי ההדרכה לויקיפדים ה"כבדים" נמצאים בקטגוריה:ויקיפדיה ומטה, ובמקביל גם בשער הקהילה, אלא שהדף הזה לא זוכה לרייטינג גבוה במיוחד. אני מסכים גם עם הקביעה לפיה קיים עודף בדפים ולא חוסר. כל סדרת דפי ה"ויקיפדיה צעד אחר צעד", שמעודדת הצטרפות של כותבים בלתי מוכשרים, ודפי השו"ת החסרים שלוקים עד עצם היום הזה בתרגמת, על אף כל ההגהות שבוצעו בהם, צריכים להיעלם. גם את ויקיפדיה:עזרה צריך למחוק, שכן אין בו שום יתרון בעידן הקטגוריות.
בקיצור - אני מסכים לחלוטין עם שם בדוי. מה שדפי העזרה צריכים זה טיפול שורש. העובדה שהנושא הזה עולה שוב מראה שעד היום כל מה שנעשה זה טיפולים קוסמטיים.
לעמית - "נושא התבניות אינו מוסבר"? נראה שלא קראת את עזרה:תבניות. הדף הזה מפורט אפילו יותר מהמקביל שקיים במטא. רועי | שיחה | 14:57, 22 ספטמבר 2005 (UTC)
משתמש:שם בדוי/עזרה
מה שלדעתי יש לעשות זה לברר במה הוויקיפדים מתקשים. ניתן לברר את זה בקלות ע"י מעבר על הארכיון של דלפק יעוץ ומומלץ גם לסדרו באותה הזדמנות. טרול רפאים 20:13, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

דפדפן מוזילה פירפוקס[עריכת קוד מקור]

ישנם שורות שיצאות מהעמוד במוזילה, לדוגמה העמוד הראשי של העזרה. למה זה קורה? ואיך מתקנים?

תסתכל על ויקיפדיה: באגים, כל התשובות שם. טרול רפאים 10:34, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

הועבר לויקיפדיה:הכה את המומחה#הודו. טרול רפאים 13:59, 15 אפריל 2006 (UTC)

לא יודעת אם זה המקום הנכון[עריכת קוד מקור]

אבל חיפשתי בכל האתר ולא מצאתי תשובה. אני סטודנטית לתקשורת ואנחנו עושים עיתון של המחלקה באונ' לקראת סוף השנה. רציתי לעשות כתבה על ויקיפדיה לעיתון ורציתי לדבר עם מי שהתחיל עם כל זה ואם יש עורכים ראשיים או משהו כזה. אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקום/בנאדם הנכון! תודה!