שיחת קטגוריה:סין: גאוגרפיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הועבר מדלפק היעוץ:

אני לא ממש בקי בהיסטוריה של סין, אך ממה שהבנתי, הרפובליקה העממית של סין היא חלק מסין. אם זה נכון, אז אין צורך בשתי תת-קטגוריות נפרדות עבור כל אחד מערכים אלו, זוהי כפילות. כך לדוגמה, הגאוגרפיה ברפובליקה העממית של סין זהה לזו של סין. האם יש איזה שהוא נוהג כאן? לדעתי ניתן לפלג את קטגוריות המשנה של סין (בעקרון אני מדבר על קטגוריה:סין: גאוגרפיה ולקטלג לפי המדינה הנכונה, ולא סתם "סין". Yonidebest Ω Talk 20:19, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

המצב אמור להיות זהה למה שקורה עם קטגוריה:ישראל וקטגוריה:ארץ ישראל. טרול רפאים 22:33, 20 אוקטובר 2005 (UTC)
זה לא בדיוק אותו דבר. ישראל וארץ ישראל הם אותו מקום בדיוק, למרות שניתן לומר כי ארץ ישראל קדמה לישראל. לכן במקרה הזה ניתן לקשר את הקטגוריה גאוגרפיה שבארץ ישראל לקטגוריה ישראל.
לעומת זאת, הרפובליקה העממית של סין היא חלק מסין. קישור גאוגרפיה של סין לרפובליקה העממית של סין לא נכון במקרה זה. Yonidebest Ω Talk 22:45, 20 אוקטובר 2005 (UTC)
זה לא נכון, גם ישראל יושבת על חלק מארץ ישראל, אפילו לפי הגדרה מינימליסטית, ארץ ישראל כוללת את עבר הירדן המזרחי, את צפון מזרח סיני, את הבשן ואת הגליל הלבנוני (ועוד לא דיברנו על השטחים). להיפך, סין העממית יושבת על חלק גדול בהרבה מסין עצמה מאשר ישראל. טרול רפאים 22:55, 20 אוקטובר 2005 (UTC)
הבנתי. אני יעבור עוד קצת על הקטגוריות ואבדוק אם יש שם הגיון כלשהוא. Yonidebest Ω Talk 23:00, 20 אוקטובר 2005 (UTC)
טוב, עברתי על הקטגוריות, וזה נראה די מבולגן. אני אין לי מושג מה צריך לעשות, אבל כדאי שתדעו שיש בלאגאן כאן. אם אתם צריכים עזרה בלהעביר ערכים מקטגוריה אחת לאחרת, אני יעזור בשמחה. Yonidebest Ω Talk 23:10, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

בנוגע לערכים בנושא סין, אני הצעתי בעבר שיטה חדשה לקטגוריות אבל לא עבר זמן רב והקטגוריות שוחזרו. הבעיה היא שהחל משנת 1912 יש הבדל בין סין לבין הרפובליקה העממית של סין (וגם לרפובליקה הסינית שהיא טיוואן). ככל הנראה הפתרון הטוב ביותר הוא להתייחס למונח "סין" כאל מונח היסטורי המציין את התרבות והיישות המדינית שהתפצלה לשתי המדינות המוזכרות כאן, ואילו גאוגרפיה, כלכלה וכו' לשייך לכל מדינה כנדרש. אסף.צ 16:11, 22 אוקטובר 2005 (UTC)