שיחת קטגוריה:ספרים לפי סוגה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת דוד שי בנושא ספרי מתח, ספרי ריגול וספרות בלשית

שם הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

נראה לי שעדיף "ספרים לפי סוגה". ‏odedee שיחה 21:33, 26 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

בהחלט. חי ◣ 26.10.2007, 21:33 (שיחה)
יש לשנות גם את קטגוריה:משחקי וידאו לפי ז'אנר, קטגוריה:ז'אנרים בקולנוע, קטגוריה:סרטים לפי ז'אנר קולנועי קטגוריה:רומנים (ז'אנר ספרותי). חי ◣ 26.10.2007, 21:37 (שיחה)

שינוי שם (2)[עריכת קוד מקור]

מוצע לשנות לקטגוריה:ספרים לפי סוגה. עמירם פאל - שיחה 08:09, 24 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

בוצע בוצע. עמירם פאל - שיחה 16:42, 27 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

ספרי מתח, ספרי ריגול וספרות בלשית[עריכת קוד מקור]

בקטגוריה זו יש, בין השאר, שלוש תת-קטגוריות סמוכות: קטגוריה:ספרי מתח, קטגוריה:ספרי ריגול וקטגוריה:ספרות בלשית. פגשתי ספרים ששויכו לכל שלוש הקטגוריות, ואין לכך הצדקה - יש לחתור שספר ישויך לכל היותר לאחת משלוש קטגוריות אלה (מקרים חריגים יש לנמק היטב). אנסה להגדיר את גבולותיה של כל קטגוריה:

  • ספרות בלשית היא ספרות שבה הגיבור עוסק בפתרון תעלומה משטרתית, בדרך כלל רצח, אך לעתים שוד או מעשה פלילי חמור אחר. הגיבור הוא פעמים רבות שוטר, לעתים עורך דין (סדרת פרי מייסון) ולעתים קרובות בלש חובב (שרלוק הולמס).
  • ספרות ריגול היא ספרות שהגיבור בה הוא מרגל או סוכן הפועל במדינת אויב, וכן ספרות העוסקת בריגול נגדי. סיפורי ג'ורג' סמיילי הם דוגמה טובה. ומה קורה כאשר מרגל נשלח למדינת אויב כדי לפתור פרשת רצח שאירעה שם? ייתכן שזה המקרה החריג שמצדיק שיוך לשתי הקטגוריות: ספרי ריגול וספרות בלשית.
  • ספרי מתח: אינני יודע איך להגדיר קטגוריה זו, ולכן אתחיל בדרך השלילה - אין לשייך אליה ספר שניתן לשייכו לאחת משתי הקטגוריות הקודמות. דוד שי - שיחה 16:01, 8 באפריל 2015 (IDT)תגובה