שיחת תבנית:פורמטNBA

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זה רעיון מאוד לא מוצלח לבנות ערכים אך ורק על פי תבנית- זה מאוד מגביל את מבנה הדף. ערן 09:41, 13 יוני 2005 (UTC)

אני נוטה להסכים. אפשר והגיוני להצמד למבנה כלשהו, כמו שערכים על מדינות נבנים עפ"י ויקיפדיה:המדריך לעיצוב דפים (מדינות), אבל לכתוב ערך שלם בתוך תבנית נראה לי מוגזם ולחלוטין לא נכון. לא לזה התכוון המפתח כאשר הוא המציא את התבנית. רועי | שיחה | 09:45, 13 יוני 2005 (UTC)
תעשו מה בראש שלכם, במילא כל אחד יכול לעשות פה ככל העולה על רוחו, תבטלו אם בא לכם, לא מזיז לי. בןאדם מנסה להרים משהו ישר קופצים זה לא בסדר, זה לא טוב, לא לזה התכוון המשורר ועוד שאר הגיגים, לא יכולים לפרגן פה בגרוש, פני ויקיפדיה העברית כפני מדינת ישראל. לא ראיתי אתכם מנסים לעשות משהו במקום, לפני שהתחלתי היה רק בלאגן בעמוד של ה-NBA ועכשיו נהיה סדר, אבל אתם יותר חכמים אז נראה אתכם. ורועי, אל תפתח נטיות כאלו או אחרות, עדיף להיות ישר. --אודי ג. 14:51, 13 יוני 2005 (UTC)
זה לא סדר. זאת מיטת סדום. גרמת לכך שאי אפשר להרחיב את הערכים האלה כי התבנית שלך נוקשה מדי. לפני פתיחת התבנית היית צריך לעיין בדפי העזרה הרלוונטיים ובתבניות נוספות. גילגמש שיחה 14:57, 13 יוני 2005 (UTC)
מה עם עמורה? התבנית בהחלט יכולה להיות גמישה, אפשר להוסיף לה מאפיינים שיופיעו רק בחלק מהקבוצות ובקבוצות אחרות לא יופיעו, אם זה כזה נורא אתה מוזמן לבטל אותה, אין לי שום כוונה לעשות זאת בעצמי. קח רק בחשבון שמלבדי ומלבד גיא אלסטר אף אחד לא תרם לנושא של ה-NBA בויקיפדיה, וכל הקיביצרים למיניהם יודעים רק לטחון מים ולשלוף פסוקים מהתנ"ך יענו שיראו איזה חכמים הם. לא מתאים לך התבנית? אל תתקרב לערך הזה, לא ראיתי שתרמת יותר מדי בנושא של ה-NBA חוץ מלכנות עבודה של אחרים בשמות. --אודי ג. 15:26, 13 יוני 2005 (UTC)
אתה הופעת פה בקושי לפני שבועיים וכבר אתה מחלק ציונים לעבודתם של אחרים? גילגמש שיחה 15:32, 13 יוני 2005 (UTC)
היי היי, תרגעו רגע. אודי - אין לאף אחד כאן כוונה לזלזל בעבודתך, אנחנו רק מנסים לעזור. במצב הנוכחי השימוש בתבנית נוקשה מאוד מטבעו, ועשוי להקשות על עריכת הדפים. נכון שאפשר להרחיב אותה (ע"י הוספת פרמטרים לתבנית), אבל זה מצריך מעבר על כל הדפים המתאימים שבהם לא רוצים את ההרחבה והוספת הסימון הרלוונטי. תבניות פרמטריות נועדו במקור ליצירת טבלאות קבועות מראש (כמו תבנית:מיון), ולא לערכים שלמים, זה כל מה שניסיתי להגיד.
אף אחד לא מנסה להתקיף אותך או להמעיט בעבודתך, ואני מציע שלא תתקוף בחזרה אם אין סיבה. זו בסך הכל ביקורת בונה, ואני מציע שלא תיקח אותה כ"כ ללב. רועי | שיחה | 15:43, 13 יוני 2005 (UTC)
אני שוב פעם אומר, הפעם אשתדל בלי קורטוב ציניות, אם למישהו יש רעיון יותר טוב שיעשה את זה, בינתיים לא ראיתי ניסיון של מישהו לעשות משהו אחר (יותר טוב או פחות טוב). דרך אגב, לפני הוספת התבנית נעשו מספר דפי קבוצות שנראו מבחינת צורה די דומים אבל עם הבדלים קטנים (ודי מעצבנים) ששימוש בתנית מנע מאותם הבדלים קטנים להופיע. נקודה נוספת שכנראה שכחתם היא שמדובר ב-30 קבוצות מאותה ליגה, אין יותר מדי דברים שאפשר להגיד על קבוצה כזו ולא להגיד על קבוצה אחרת. בתבנית יש כמה חלקים שהם קשיחים מבחינת מבנה אבל לא מבחינת תוכן. בוודאי שיותר קל לערוך בלי תבנית, השאלה היא אם כדאי לערוך בלי תבנית? אני לא בטוח במקרה הזה. עדיף, לדעתי, שהערכים במקרה הזה יהיו כמה שיותר הומוגניים, והשימוש בתבנית מביא לתוצאה כזו. שימו לב גם שחלק מהערכים של הקבוצות בעברית לא נופל מאלו בשפה האנגלית ואף עולה עליהם. בסך הכל מה רע בחוקיות לערכים?--אודי ג. 16:33, 13 יוני 2005 (UTC)
התבנית שלך לא מתאימה. היא מכניסה ערך דינמי למיטת סדום. צריך למחוק אותה ולהחליף לתבנית דינמית יותר שכוללת רק תוכן לא משתנה - מדים, שנת יסוד וכו'. היסטוריה ופרטים נוספים לא אמורים להופיע במתכונת זהה. גילגמש שיחה

גילגמש כנראה שמעולם לא הרחבת להסתכל על התבנית שלי, כי לכל קבוצה אפשר לערוך את ההיסטוריה שלה, להוסיף או להוריד, וכל תפקיד התבנית במקרה זה הוא ל"הכריח" להוסיף היסטוריה של הקבוצה, מה יהיה בהיסטוריה זה כבר תלוי במי שעורך את הדף. זה יכול להיות היסטוריה של שורה אחת וזה יכול להיות היסטוריה של עמוד שלם. התבנית בסך הכל מבקשת שתעשה "היסטוריה =" ואחרי סימן ה= לרשום מה שרק בא לך.... מה לא דינמי בזה, מה שומר כאן על קיפאון? אתה צריך הדגמה מיוחדת לראות שהתבנית לא פוגעת בהוספה של היסטוריה עתידית?--אודי ג. 16:43, 13 יוני 2005 (UTC)

תתפלא, אבל כבר ראיתי את התבנית שלך בפעולה. היא מאוד לא נוחה. אתה משאיר יותר מדי פרמטרים קשיחים. אני זוכר היו לי בעיות לערוך את המאמרים בהם היא הופיעה. אם לי זה עשה בעיות, סימן שזה באמת לא נוח כי אני אחד הוויקיפדים הוותיקים כאן. פשוט יש יותר מדי תוכן נייח. לא צריך להכריח לכתוב בצורה אחידה. בלאו הכי זה יכתב לפי המוסכמות הרגילות. אני רציתי למחוק אותה כבר בפעם הראשונה שראיתי אותה, אך לא עשיתי את זה כי תבנית קבוצות NBA הייתה קשורה אליה. גילגמש שיחה 16:46, 13 יוני 2005 (UTC)
זה טוב שיש פורמט אחיד לדברים קצרים כמו הרכב הקבוצה מאזן בעונה וכו' ושימוש בתבנית הופך את זה לנוח. הבעיה היא עם דברים שעלולים להגיע למימדים גדולים כמו היסטוריה (למשל en:Chicago_Bulls או en:Toronto Raptors) במקרה כזה השימוש בתבנית לא נוח לכן כדאי להוציא את היסטוריה ואולי גם את מקור השם מחוץ לתבנית. ערן 16:51, 13 יוני 2005 (UTC)
וגם את רשימת השמחקנים. למה דווקא 8? ומה אם לקבוצה כלשהי יש רק 7? או 9? ולמה רק קישור חיצוני אחד? זה מפריע. גילגמש שיחה 16:53, 13 יוני 2005 (UTC)

אני בכנות אומר לך שאני אישית לא מבין מה הבעייה בתבנית, לבד שהיא משאירה את כל הערכים דומים אחד לשני. אני לא גאון מחשבים ולא הייתה לי שום בעייה להסתדר עם התבנית, אפילו יצרתי דף מיוחד בשביל להסביר איך לערוך את התבנית. אני יצרתי את התבנית בשביל למנוע הבדלים של דקויות שאח"כ מצריכים עבודת נמלים באיתורן. בסך הכל להוציא פרמטר כמו "היסטוריה" מהתבנית אומר שבסך הכל צריך לוותר על הביטוי הבא "היסטוריה =" וזה הכל... בסך הכל ראיתי שאתה מתעסק עם הרבה ערכים, אז אולי את קבוצות ה-NBA תשאיר לאחרים? התמקדתי ב-NBA כיוון שאני אוהב כדורסל ועוקב אחרי הליגה (היום קצת פחות, אמנם). לי אישית אין בעייה עם התבנית, ולא שמעתי תלונות מגיא אלסטר, שכתב גם כן לפי התבנית כבר כמה קבוצות עד עכשיו. ועוד פעם אחזור ואומר, לא ראיתי שטיפלו בערכי ה-NBA לפניי, וזה באמת קצת מרגיז לשמוע תלונות על איך שזה כרגע עכשיו - אנשים שוכחים שלפני זה לא היה כלום.... ולפני שאתם מוחקים תבנית שנעשתה בעמל רב ומתוך רצון לשפר, הייתי רוצה לראות אלטרנטיבה מוצלחת יותר. אני אישית לא מתכוון לייצר אלטרנטיבה כזו, אני חושב שסך המעלות הטובות של תבנית זו עולה על מגרועתיה באשר הם. --אודי ג. 17:09, 13 יוני 2005 (UTC)

בקשר למספר השחקנים - לא קראת את ההוראות של התבנית, אפשר לוותר ושיהיו רק 6 שחקנים או 4 שחקנים, זה בהחלט ניתן לגמישות. אתה רוצה 20 שחקנים? אני אסדר בשבילך אפילו 100 שחקנים.

זה כלל לא משנה. מה אם נחליט בעתיד להוציא את השחקנים לערך נפרד? אולי הערך יתפתח עד כדי כך שיהיה צורך לעשות טבלה מיוחדת לשחקני הקבוצה. אני לא מגביל את פעילותי לתחום מסוים. ואני בהחלט לא מסכים למצב הנוכחי. אתה לא רוצה ליצור אלטנרטיבה, אל תיצור, אבל מה שעשית איננו טוב. זה שלא היה כלום לא נותן לך זכויות מיוחדות. ובכלל, הניסיון שלך לכפות דרך עבודה מסוימת מאוד איננו במקומו. התבנית שלך היא היחידה מסוגה בכל עשרים ומשהו אלף ערכים. זאת הפעם הראשונה שבה מישהו ניסה ליצור תבנית עם תוכן משתנה. זה מיותר ולא יעיל כפי שאמרו לך שני מפעילי מערכת נוספים. גילגמש שיחה 17:13, 13 יוני 2005 (UTC)

אז חתיכת נודניק שכמותך תעשה משהו בנדון ואם לא, עשה טובה אל תפריע לי. לא מתאים לך, תמחק. קח בחשבון שמה שתמחק לי אני אמחק לך בחזרה.--אודי ג. 17:18, 13 יוני 2005 (UTC)

לא רק שאתה מתנהג בחוצפה ומנסה לכפות את דעתך כנגד הדעה הרווחת בוויקיפדיה, אתה עוד מאיים עלי במלחמת עריכה? עם הזמן תלמד שדרך הכוח והאיומים לא עובדת היטב בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 17:23, 13 יוני 2005 (UTC)

אין לי ממש בעיה עם זה, אבל הדבר היחיד שמפריע זה שאי אפשר להוסיף יותר מ8 שחקנים(פחות אפשר. פשוט כותבים למשל שחקן5=|)גיא אלסטר 17:21, 13 יוני 2005 (UTC)

גיא עזוב אותך, יש פה כמה אנשים שמחזיקים מעצמם קודקוד עולם, לא רוצים את התבנית שיאכלו את הדיסה של עצמם.--אודי ג. 17:23, 13 יוני 2005 (UTC)

גילגמש, היחידי פה החוצפן זה עתה, שמנסה להשליט טרור בכל ויקיפדיה, בכל ערך יש לך מה להוסיף (שזה בעצם לגרוע), בו נראה אותך מריץ ערכים לכל קבוצות ה-NBA כמו שאני וגיא עשינו. ואתה עוד פה יותר משנה! אני בשבוע עשיתי בכל הקשור ל-NBA מאשר אתה עשית בכל השנה, אתה חושב שמגיע לך זכויות יתר רק בגלל שאתה ותיק יותר? מי אתה בכלל? רק הערות יש לך, אולי תאיר ולא תעיר?--אודי ג. 17:27, 13 יוני 2005 (UTC)


איזו דעה רווחת דרך אגב? 3 נגד התבנית שניים בעד. איזה רוב סוחף מה אני אגיד לך..... בוא נעשה משאל עם....--אודי ג. 17:28, 13 יוני 2005 (UTC)

אני מציע להפסיק להשתמש בכינויים ולנפנף בסמכויות, ולשפוט לגופו של עניין ולא לגופו של מי שמתווכחים איתו. אני מוכרח לציין שלא יצא לי לראות הרבה דיונים שמתגלגלים לרמה ירודה ומגעילה כמו הדיון הזה, ואני מבקש שתפסיקו את ההתנצחויות והשימוש בשמות גנאי, ושתחדלו לחלק ציונים לעבודתם של אחרים. תתבגרו, אתם לא ילדים בגן.
כתיבת ערך שלם בתוך תבנית אינה מקובלת, מאחר והיא עלולה להגביל את התפתחות הערך. אפשר, כדאי, ואפילו רצוי לשמור על מבנה אחיד (כמו שנעשה בערכי המדינות), אבל תבנית פרמטרית אינה הדרך הנכונה ליישם זאת. הפתרון הוא איפשהו באמצע, ולכן אני מציע לשנות את התבנית ולהפוך אותה לטבלה בצד שמאל של כל ערך, ולהשאיר בה את הלוגו, הנתונים המופיעים תחת הכותרת "פרטי המועדון" ואולי גם את רשימת השחקנים. את הקישורים החיצוניים, ההיסטוריה ואולי גם מקור השם כדאי להשאיר לחלק הרגיל של המאמר, כי אלה הם החלקים שסביר שיהיו שונים יותר מערך לערך. רועי | שיחה | 17:35, 13 יוני 2005 (UTC)
כן, זאת הצעה טובה. בנוסף צריך להוציא את התבנית של הקבוצות לתבנית נפרדת. אחרת יכולה ליווצר בעיה בעתיד אם יהיה צורך בשינוי. לא צריך להוסיף את רשימת השחקנים. כדאי מאוד לתת להם פרק בערך ולהסביר למה הם נכנסו לרשימת הגדולים. אדם שלא בקיא בקבוצה לא ידע למה שחקן א' נכנס ושחקן ב' לא. את זה אי אפשר לעשות בתוך תבנית. גילגמש שיחה

זה בעתיד נוסיף למה כל שחקן נחשב לשחקן בולט, זה מצריך עבודה רבה של איסוף חומר, אני חושב שבשלב ראשון צריך לסיים ערכים לכל הקבוצות ולפני שמבטלים את התבנית צריך גם לוודא שהכל מגובה.... שלא ייצא שכרנו בהפסדנו. אני כרגע לא יכול לעסוק בזה, אלא רק מתחילת חודש יולי. שמח שהדיון הזה נחתם, ושסוף סוף הוצעה אלטרנטיבה שיכולה לפעול, ולא הושמעו רק דברי ביקורת.--אודי ג. 17:45, 13 יוני 2005 (UTC)

אין שום בעיה להחליף את התבנית. זה ענין לחצי שעה - שעה. גילגמש שיחה 17:46, 13 יוני 2005 (UTC)

לא הבנתי כלום ממה שאתם רוצים לשנות. מה יתן שהערכים השונים לא יהיו בתבנית? איך זה ישנה את המידע שבתוכם? ומה זה מי שלא בקיא בחומר לא יוכל להכניס שחקן זה או אחר? מי שעורך את הערכים של הקבוצות משום מה צריך להכיר את השחקנים ולהכניס אותם בתור שחקנים גדולים.גיא אלסטר 17:48, 13 יוני 2005 (UTC)

את התבנית באמת אין בעייה להחליף... הבעייה היא אם כל הדפים שמושפעים ממנה וזה עסק קצת יותר ארוך.... בזבזתי את השעה הפסקה שהקצתי לעצמי מלימודים למבחן באקונומטריקה, אז אני משאיר את המפתחות לאחרים לבינתיים אלא עם כן יש לכם סבלנות......--אודי ג. 17:51, 13 יוני 2005 (UTC)


אולי לא צריך את התבנית בכלל, ורק להקפיד שמי שעושה את הערכים ישמור על מבנה דומה, כמו בערכים הראשונים שנכתבו?--אודי ג. 17:54, 13 יוני 2005 (UTC)

באותו עניין אודי, אם אין לך זמן כעת איכפת לך אם אני אכתוב את הערכים של הקבוצות במזרח?גיא אלסטר 17:57, 13 יוני 2005 (UTC)

בוודאי שצריך את התבנית. התבנית עוזרת מאוד, אבל לא צריך לקדש אותה. ברגע שכל הערך בנוי בתוך תבנית קשה מאוד לפתח אותו. פתאום צריך להכניס תווים מיוחדים, פתאום צריך למצוא פתרונות יצירתיים. זה קשה ומיותר לחלוטין. התוכן הלא משתנה - לוגו, מדים, שנת יסוד, ניצחונות וכו' באמת צריכים להופיע בתבנית. בנוסף לכך, צריכים תבנית נוספת לקבוצות כמו זאת שקיימת נכון לעכשיו. כמו כן, כדאי מאוד לכתוב לפחות שורה לצידו של כל שחקן למה הוא מופיע ברשימת הגדולים. זה יהיה קשה אם זה יהיה בתוך תבנית מסודרת. יש סיבות טובות שבגינן לא נהוג לכתוב את התוכן הנייד בתוך תבניות. גילגמש שיחה 17:58, 13 יוני 2005 (UTC)


אין בעייה גיא, מקסימום אני אוסיף אח"כ. אני אבל הייתי מחכה לראות מה הוותיקים מחליטים לעשות או לא לעשות בקשר לתבנית, חבל שתעשה עבודה כפולה.--אודי ג. 18:01, 13 יוני 2005 (UTC)

אפשר לצמצם את התבנית, אבל גם אפשר פשוט להעתיק ערך של קבוצה אחת ולהדביק בערך של קבוצה שנייה ופשוט לשנות מה שרלבנטי......--אודי ג. 18:01, 13 יוני 2005 (UTC)

כמובן שאפשר, אבל כאן אתה הולך לקיצוניות השנייה. תבניות מקובלות מאוד בוויקיפדיה והן עוזרות מאוד לשמור על האחידות בטבלאות. גילגמש שיחה 18:03, 13 יוני 2005 (UTC)

אני הולך מקיצוניות לקיצוניות כי אני בי-פולארי (סתם....), העלתי את זה בתור אופציה.... בכל מקרה צריך להחליט ולבצע בהקדם האפשרי, כדי שמי שרוצה לעבוד על הערכים האלו יוכל לעשות זאת בהקדם האפשרי מבלי לחזור על אותה עבודה פעמיים. כמה מילים נשפכו פה (בעיקר מצידי) כבר בשיחה הזו, אפשר לחשוב שאנחנו מדברים על עניינים שברומו של עולם....--אודי ג. 18:06, 13 יוני 2005 (UTC)

גיא, תחכה עד יום רביעי, מחרתיים, אם לא ישנו את התבנית אני אשנה אותה בעצמי ואז תוכל להמשיך לערוך...--אודי ג. 18:29, 13 יוני 2005 (UTC)

הפתרון לכל הויכוח הזה הוא פשוט להפליא...[עריכת קוד מקור]

במקום להשתמש בתבנית בצורה של {{msg:פורמטNBA}}, הייתם משתמשים באותה תבנית אבל כך: {{substr:פורמטNBA}}. כשעושים את זה, מה שקורה הוא שהמערכת פשוט מחליפה את הטקסט של התבנית בטקסט שהיא מכילה, בתוך גוף הערך. Lazylemon 12:54, 21 יוני 2005 (UTC)

subst, לא substr, וזה לא עובד עם פרמטרים (לפחות כשבדקתי, אבל זה היה בימי 1.3 ויכול להיות שזה השתנה מאז). רועי | שיחה | 12:59, 21 יוני 2005 (UTC)
השתנה מאז. 62.0.114.150 12:12, 22 יוני 2005 (UTC)

חשיבות (נוסח 2009)[עריכת קוד מקור]

היום בעידן תבניות המידע בערכים, אני חושב שתבנית זו מיותרת. • עודד (Damzow)שיחהויקיגמד זה מאמץ ערכים יתומים 20:34, 12 בינואר 2009 (IST)[תגובה]