שכיר (אופרת רוק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שכיר היא אופרת רוק שנכתבה בידי יריב בן יהודה וארז כהן שגם הלחינו את המוזיקה, ועוסקת בצדדים האפלים של סביבת העבודה המודרנית. העלילה ממוקמת בחברת הייטק שעובדיה מחכים לרכישת החברה ולאקזיט שיאפשר לכולם להתעשר. בין הנושאים שהעלילה מציגה, יחסי מרות בעבודה, האיזון שבין העבודה לבין חיי משפחה, והלחץ שמקום העבודה מייצר בחיי העובדים.

הבימוי של אופרת הרוק נעשה בידי יוליה פבזנר ויואב הלוי, להפקה המוזיקלית בגרסת הבמה אחראי ארז כהן ושאר הנגנים בלהקה שהופיעה עם אופרת הרוק, "השכירים". ההפקה המוזיקלית של אלבום האולפן של "שכיר" נעשתה בידי אמיתי פריינטא, ארז כהן ויריב בן יהודה. הגרסה הראשונה של היצירה הועלתה בשנת 2011, ומאז הופיעה עד אפריל 2014 כ-40 פעמים. בתפקידים הראשיים שיחקו על הבמה יריב בן יהודה, מירב חזן, נעמי לבוב, עידו שן-צור ונינה ריאזנוב. הנגנים שהופיעו עם ההרכב הם ארז כהן, מידד מאירי, אורן הורביץ, יאיר ברוך ויריב בן יהודה.

ההפקה הופיעה על במות, "תמונע", "האזור", "הצוללת הצהובה", "אוזןבר", "תרבותא", "הביט", "אמפי הנוקדים", "מועדון הג'אז", "הפטריה", ובמות נוספות. בשנת 2014 זכתה אופרת הרוק בפרס פרינג' טיוב של מפעל הפיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עומרי מתפרנס מהוראה, נשוי לענת שבהריון והשניים מתקשים להתפרנס. גל פרסומים בעיתונות על חברות ישראליות שנרכשו במאות מיליונים והביאו להתעשרות היזמים ועובדי החברה, משכנע את עומרי ללכת לראיון עבודה בחברת הייטק שמפרסמת כי היא עומדת להרכש בקרוב ושמחפשת איש מכירות. מנכ"ל החברה הזחוח, אמיר, מתרשם מעומרי החרוץ והתמים ומקבל אותו לעבודה. עומרי נהנה מיד משדרוג בשכרו ותנאים נלווים נוספים. בחברה מבקרים מידי תקופה משקיעים פוטנציאלים וכולם מתכוננים לבואם ומשננים מה מותר ומה אסור לומר למשקיעים כדי לא לפגוע בסיכויי המכירה של החברה. עומרי זוכה לאמון המנכ"ל ונשאב כמעט מיידית לימי עבודה שנמשכים לתוך הלילה, ומבלה פחות ופחות במחיצת אשתו וילדם שזה אך נולד. כעבור שלש שנים, העלילה מתמקדת בשבוע עבודה בן חמישה ימים שבו שוב אמורים לבקר בחברה משקיעים פוטנציאלים מאירופה. בתחילתו של השבוע מתממש רומן אסור בעבודה בין נועה, מנהלת כח האדם של החברה לבין עומרי, על רקע שעות העבודה הארוכות והתרחקות עומרי מאשתו ענת בשנותיו העסוקות בהייטק. בתחילת הרומן, עומרי עדיין זוטר ממנהלת כח האדם, אך שעומרי כובש את לב המשקיעים עם מצגת משכנעת במיוחד, זוכה לקידום שהופך את היוצרות והוא ממונה להיות סמנכ"ל המכירות של החברה והופך לבכיר ממנה. עומרי מנסה להפסיק את הרומן ונועה מתנגדת ומאיימת לחשוף את הרומן האסור. המשקיעים מודיעים כי הם רוכשים את החברה, ועומרי מתעמת עם מנכ"ל החברה, שמעוניין לפרוש עשיר, ומנסה לחייב את עומרי להחליפו. עומרי ניצב בפני בחירה מכרעת, לקבל בחיוב את קידומו למנכ"ל, או להתפטר. הקידום כולל בונוס של מיליון וחצי דולר, לצד ההבנה כי בזאת מוותר עומרי על נישואיו לענת בשל הרומן ואיומיה של נועה. לחלופין להתפטר, פירושו לוותר על הכסף והקריירה שבה בחר על לאותו הרגע. בסיומו של אותו שבוע מודיע עומרי לאשתו כי הוא מתכוון להתפטר, אך להפתעתו, היא מתנגדת לכך, ועתה לאחר שנים של התרחקות, האישה מעדיפה את הכסף על הבעל. עומרי מנסה לשכנע אותה שעדיין לא מאוחר והם יכולים לתקן את יחסיהם. סוף אופרת הרוק שונה כמה פעמים בהופעות השונות, כאשר בחלקן עומרי פורש ונלחם על נישואיו, ובחלקן, הוא מקבל עליו את ניהול החברה והולך אחרי הכסף בלב כבד.

השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. משקיעים יקרים
  2. ראיון עבודה
  3. מי המלך של המשרד
  4. תן לי מהכל
  5. יום ראשון
  6. יום שני – המשקיעים הארופאים מגיעים
  7. ראשון-שני-שלישי-רביעי-חמישי
  8. רק יזיזים
  9. יום שלישי
  10. הקידום
  11. יום רביעי – איש המכירות/להשיג את האיש על הקו
  12. יצאתי חרא
  13. רעבים
  14. רומן במשרד
  15. אלמנת ההייטק
  16. יום חמישי – הם קונים אותנו/הסיוט
  17. אבא ידאג
  18. חמישי בערב – זה עוד לא מאוחר
  19. שלום אלהים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]