שמלת אוהל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדוגמנית ג'יזל בונדשן לובשת שמלת אוהל

שמלת אוהל היא שמלה שגזרתה הולכת ומתרחבת מן הכתפיים כלפי מטה, אין לה קו מותניים והיא עשוייה לרוב מבדים טבעיים ורכים. היא נלבשת ללא חגורה. המעצב בלנסיאגה היה זה שהציג אותה לראשונה בתצוגות אופנה בשנות החמישים של המאה העשרים,[1] והיא הייתה לאחד הפריטים המזוהים עם סגנון הלבוש של שנות השישים.[2] שמלת האוהל הייתה אחד הטרנדים בשנת 2007.

שמלת אוהל

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמלות אוהל עשויות ממגוון בדים, כולל בדים חלקים, עם פסים, מנוקדים או פרחוניים (ואפילו שילוב של אלו). לרוב הן בצבעים בהירים ובצירופים שאינם מקובלים בדרך כלל. הן מופיעות באורך משתנה של השמלה והשרוול. ניתן לגוון אותן מאוד עם שוליים, תחרה, כפתורים (במיוחד גדולים) וקישוטים אחרים כגון תכשיטי דמה, פייטים או נצנצים. הן בדרך כלל ללא שרוולים או עם שרוולים ארוכים או מתנפנפים. לעיתים קרובות הן נלבשות עם סקיני ג'ינס או טייצים, מכיוון ששמלות אוהל רבות הן קצרות מאד. הן נלבשות בדרך כלל כשמלות מיני, אבל יכולות להיות ארוכות יותר, או קצרות עד כדי כך שהן שונות רק מעט מחולצה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cunnington, P. E., Cunnington, C. W., Cumming, Valerie. The Dictionary of Fashion History. United Kingdom: Bloomsbury Publishing, 2010, p. 204
  2. ^ Stalder, Erika. Fashion 101: A Crash Course in Clothing. United States: Lerner Publishing Group, 2019.
ערך זה הוא קצרמר בנושא ביגוד. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.