שרה קול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרה קול
לידה 1805
בולטון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בינואר 1857 (בגיל 52 בערך)
Catskill, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרה קול, באנגלית Sarah Cole ‏ (18051857) הייתה ציירת נוף אמריקאית ואחותו של צייר הנוף האמריקאי הבולט תומאס קול.[1] אף שהיא הייתה בין הקבוצה הקטנה של ציירות נוף אמריקאיות מוקדמות, מעט ידוע על חייה ורק מעטים מציוריה שרדו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קול נולדה בלנקשייר, אנגליה. להוריה, ג'יימס ומרי קול, היו שישה ילדים נוספים מלבדה ותומאס, כולן בנות. תומאס היה השביעי מבין שמונת הילדים, ושרה הייתה הצעירה ביותר.[2] בשנת 1818, הוריה היגרו לארצות הברית עם ארבעה מילדיהם, האחיות אן, מרי ושרה, אחיהן תומאס ודודה. המשפחה הגיעה לפילדלפיה ביולי, ועברה לסטובנוויל, אוהיו, בספטמבר של אותה שנה[3] בסטובנוויל, אן ומרי פתחו סמינר, שבו אולי שרה גם לימדה בסופו של דבר.[4]

ב-1824 עברה המשפחה לפיטסבורג. בשנה שלאחר מכן, הם עברו לניו יורק, שם כנראה התגוררה שרה עד סוף חייה. היא ביקרה לעיתים קרובות בקטסקיל, שם היא ותומס היו מטיילים בהרי קטסקיל, ומדי פעם ביקרה משפחה וחברים בבולטימור.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית לבן בקטסקייל

לא ידוע מתי שרה קול החלה ליצור אמנות, אם כי היא מזכירה לראשונה שהיא מציירת במכתבים לאחיה באמצע שנות ה-30. היא הציגה את ציוריה בפומבי רק לאחר מותו של תומאס בפברואר 1848, ככל הנראה כדי לעזור לפרנס את עצמה כלכלית. האקדמיה הלאומית לעיצוב בניו יורק הציגה את עבודותיה מ-1848 עד 1852, ועבודותיה הופיעו גם ב-American Art-Union וב-Maryland Historical Society במהלך חייה.[5] כותרות של ציורים אלה מציינות נושאים מקוריים, ולא מועתקים. רוב הציורים שלה אבדו.

שניים מציוריה של קול מוצגים במכון אולבני להיסטוריה ואמנות באולבני, ניו יורק. הציורים הם A View of the Catskill Mountain House, סצנה של בית לבן על גבעה מכוסה בעצים בשלכת ודמות קטנה יושבת על הקרקע ומביטה כלפי מעלה,[6] ו"הר האתנה". ההר ברקע עם נוף ואנשים מתפללים במקדש.[7] הערה על גב הבד של הציור של בית הר קטסקייל מציינת שהוא הועתק מציור של אחיה תומאס.

הר האתנה

ציור נוסף של שרה קול, עמוד עתיק ליד סירקיוז (1848), מתאר נוף עם נושא נאו-קלאסי. הוא מצייר אדם עם כמה חיות בשדה ירוק מול חורבות עתיקות. אתר היסטורי לאומי בקטסקיל מכיל גם את ציורי נוף קלסיים שלה.

בנוסף להיותה ציירת, קול עשתה תחריטים. היא הוכשרה בתחריט על ידי הצייר והחרט אשר ב' דוראנד. בשנת 1888, עשרות שנים לאחר מותה, ערך מועדון ליגת האיחוד בניו יורק תערוכה בשם "Women Etchers of America" שכללה חלק מעבודותיה. כל שאר המציגים בתערוכה היו אמנים חיים.[8] לא ידוע אם אחד מתחריטיה שרד.

קול מתה ב-1857, ובילתה את ימיה האחרונים בקטסקיל, ניו יורק.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרה קול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Myers, Kenneth (1987). The Catskills: Painters, Writers, and Tourists in the Mountains, 1820-1895. Yonkers, New York: The Hudson River Museum of Westchester. p. 112.
  2. ^ Onofrio, Jan (1999). Pennsylvania Biographical Dictionary: Volume 1, A-K (3rd ed.). St. Clair Shores, MI: Somerset Publishers, Inc. pp. 241–244 ("Cole, Thomas"), here: p. 241
  3. ^ Vittoria, Shannon (2018). "Chronology". In: Elizabeth Mankin Kornhauser and Tim Barringer, Thomas Cole's Journey: Atlantic Crossings. New York: Metropolitan Museum of Art. Distributed by Yale University Press
  4. ^ Western Herald and Steubenville Gazette, Vol. XIII, No. 5". January 29, 1820.
  5. ^ Siegel, Nancy (2010). "Remember the Ladies: Women of the Hudson River School". Remember the Ladies: Women of the Hudson River School (PDF). By Siegel, Nancy; Krieger, Jennifer. Catskill, New York: Thomas Cole Historical Society. pp. 7–20, here: 13–15. ISBN 9780982344453.
  6. ^ "The Tourist's Gaze". albanyinstitute.org. Albany Institute of History and Art. Retrieved November 30, 2016.
  7. ^ European Sojourns". albanyinstitute.org. Albany Institute of History and Art. Retrieved November 30, 2016.
  8. ^ iegel, Nancy (2010). "Remember the Ladies: Women of the Hudson River School". Remember the Ladies: Women of the Hudson River School (PDF). By Siegel, Nancy; Krieger, Jennifer. Catskill, New York: Thomas Cole Historical Society.