תאונת מלתחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלויה מאויירת (סביבות 1910) המציגה תאונת מלתחה - קרע בבגד ים

תאונת מלתחהאנגלית: Wardrobe malfunction) היא חשיפה מקרית של איברים מוצנעים. היא שונה מחשיפה מכוונת או מאקסהיביציוניזם. יש היסטוריה ארוכה של תקריות כאלה, אם כי המושג עצמו הוטבע בשנת 2004 והפך להיות אחד ה-Faux pas האופנתיים הנפוצים ביותר.[1] ג'סטין טימברלייק לראשונה השתמש במונח בהתייחסו להופעת המחצית השנויה במחלוקת בסופרבול XXXVIII, עת נשא התנצלות בטקס פרסי גראמי ב-2004. מאז, הביטוי "תאונת מלתחה" נכנס לשימוש על ידי התקשורת בהתייחסותה לאירוע.[2] בגדים חושפניים, כגון ביקיני, מעמידים את לובשיהם בסכנה גדולה יותר של תאונת מלתחה. צלמי פפראצי ששים להציג תצלומי תאונות מלתחה של ידוענים.[3]

תצלומי פפראצי אשר מציגים ידוענים בעת תאונות מלתחה מתפרסמים בכלי המדיה השונים, וצילומיהם של מפורסמים אשר חושפים את איברים אינטימיים בטעות מופיעים בעיתונים, בטלוויזיה, ובאתרי אינטרנט. פרסום זה יוצר קונפליקט בנוגע לפגיעה בפרטיות הידוענים, אל מול זכות הציבור לדעת. הוחלט אפוא, ברוב אמצעי התקשורת, לרסן את אופי התמונות באמצעות פקסול האיברים האינטימיים של המצולם. צנזורה זו משתנה בהתאם לאופיו של אמצעי התקשורת והחלטתו, ונעה בין פקסול איברי המין בלבד באופן שטחי והשארת שאר הגוף חשוף (כולל השדיים), ועד טשטוש מוחלט של כל מאפיין שעלול להיתפש כעירום.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תאונת מלתחה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Elaine's inadvertently exposed nipple in her photo Christmas card forms a plotline in the Seinfeld episode "The Pick", 1992.
  2. ^ Puente, Maria (4 בפברואר 2004). "Will 'wardrobe malfunction' live on?". USA Today. נבדק ב-22 באפריל 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Lorna Edwards, You've still got it, babe, The Age, 2006-06-03