תומאס פריצ'רד רוסיטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס פריצ'רד רוסיטר
לידה 20 בספטמבר 1818
ניו הייבן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 במאי 1871 (בגיל 52)
קולד ספרינג הרבור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס פריצ'רד רוסיטראנגלית: Thomas Prichard Rossiter;‏ 18181871) היה אמן אמריקאי. ידוע בזכות דיוקנאותיו והציורים ההיסטוריים שלו, מאוחר יותר הוא היה קשור לאסכולת נהר הדסון.[1]

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסיטר נולד בניו הייבן, שבקונטיקט בשנת 1818. הוא למד תחילה ציור אצל ג'ון בויד, ובהמשך אצל נתנאל ג'וסלין.[2]

בשנת 1838 הציג שני ציורים באקדמיה הלאומית לעיצוב. בשנה שלאחר מכן עבר לעיר ניו יורק ופתח סטודיו. בשנת 1840 טייל באירופה עם אשר דיורנד, ג'ון פרדריק קנסט וג'ון ויליאם קסילייר. כשהיה שם, הוא ביקר ברומא עם תומאס קול, והחליט להישאר באיטליה. בשנת 1846 הוא חזר לניו יורק ושיתף סטודיו עם קנסט ולואי לנג.

בשנת 1849 נבחר רוסיטר לאקדמיה הלאומית. בשנת 1851 התחתן עם אנה אריק פרמלי. הם סיירו באירופה בשנת 1853, והתיישבו בפריז שם ילדה אנה את התאומים אריק קנסט ושרלוט. רוסיטר עבד בסטודיו בפריז בין 1853 ל 1856, וזכה במדליית זהב בתערוכה העולמית של 1855. אנה נפטרה זמן קצר לאחר לידת בתם אנה, והמשפחה חזרה לניו יורק. במשך תקופה קצרה הייתה לרוסיטר גלריה לאמנות, שהציגה את עבודותיו ואת עבודתם של חבריו.

תומאס פריצ'רד רוסיטר, המפגש בין וושינגטון ולפייט בהר ורנון, 1859

בשנת 1857 החל מספר קומפוזיציות גדולות המתארות סצינות מההיסטוריה המוקדמת של אמריקה, כולל המפגש בין וושינגטון ולאפייט בהר ורנון, וושינגטון והקבינט הראשון שלו, וג'ורג' וושינגטון ומשפחתו. כחלק ממחקריו להכנת הציורים, ביקר רוסיטר בהר ורנון ביוני 1858, וזמן קצר אחר כך פרסם מאמר על חייו של וושינגטון ומצבה של אחוזתו בהר ורנון. הוא כתב על העצב שתקף אותו לראות את מצבם המידרדר של הבניינים והשטח, וקרא לשיקום האחוזה והריהוט למצב בו וושינגטון עזב אותם.[3]

בשנת 1860 התחתן רוסיטר עם מרי (מולי) סטרלינג והעביר את משפחתו לקור ספרינג, ניו יורק על נהר ההדסון. הוא עיצב בית, המשקיף על הנהר. המקום רשום בפנקס הלאומי של מקומות היסטוריים.

תומאס פריצ'רד רוסיטר, הפרדת חלב

הוא המשיך לצייר דיוקנאות, ציורים היסטוריים ודתיים, והציג באקדמיה הלאומית לעיצוב ובאקדמיה לאמנויות פנסילבניה, עד מותו בשנת 1871.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]