תפילת הדרך (בצלאל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תפילת הדרך
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
מידע כללי
מעצב מאיר גור אריה
תאריך יצירה 1925 בקירוב
טכניקה וחומרים אריחי קרמיקה מזוגגים
ממדים בס"מ
רוחב 87
גובה 87
נתונים על היצירה
מפעל מייצר יעקב איזנברג; קרמיקה בצלאל, בצלאל, בית מדרש לאמנות ולמלאכות-אמנות
מיקום מוזיאון תל אביב לאמנות

"תפילת הדרך" היא תמונת אריחי קרמיקה, שנוצרה בבצלאל, בית מדרש לאמנות ולמלאכות-אמנות, בשנת 1925 בקירוב. העבודה נמצאת כיום באוסף מוזיאון תל אביב לאמנות.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

העבודה "תפילת הדרך" נוצרה בבית המלאכה של יעקב איזנברג במחצית שנות ה-20 של המאה ה-20. היא מבוססת על מתווה של מאיר גור אריה, המתאר צללית של יהודי תימני רכוב על חמור ובידו ספר פתוח. מאחורי הדמות מתואר עץ עיטורי. איזנברג חילק את המתווה ל-25 אריחים קרמיים, המרכיבים את הדימוי, והוסיף לו רקע של נוף צבעוני ומסגרת עיטורית.

הדימוי של הרוכב הופיע לראשונה ב-8 ביוני 1922 על שער כתב העת "החיים". ב"בצלאל" נעשו מספר שימושים בדגם זה. בין היתר הוא הופיע על גבי גלויות ובפורטפוליו "בראשית: מחזור צליות גזורות" בהוצאת "בני בצלאל", כציור שנעשה בשבלונה (סטנסיל) על בד[1], כציור קיר שנמצא ב"בית שיף" בתל אביב (כיום מוזיאון הרצלילינבלום).

העבודה נמצאת כיום באוסף מוזיאון תל אביב לאמנות. היא הוצגה במסגרת התערוכה "מסעות" (2014), שהתקיימה במוזיאון ישראל, ירושלים.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ראו: מאיר גור אריה: תפילת הדרך, באתר מורשת מכירות פומביות, מכירה מס' 29 - 25.03.2020, פריט מס' 520; וגם מאיר גור אריה: תפילת הדרך, אישתר, 18.12.19, פריט מס' 29