לדלג לתוכן

Adventure Island (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Adventure Island
高橋名人の冒険島
כללי
תאריך הוצאה 12 בספטמבר 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח Hudson Soft עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Hudson Soft עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Adventure Island עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Game Boy Advance, פלייסטיישן 2, נינטנדו גיימקיוב, MSX, Nintendo Entertainment System, גיים בוי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
השלב הראשון בגרסת ה-NES

Adventure Islandיפנית: 高橋名人の冒険島) הוא משחק פלטפורמה שפותח על ידי החברה היפנית Hudson Soft ויצא במקור לשווקים ביפן ב-12 בספטמבר 1986 עבור קונסולות המשחקים Famicom ו־MSX(אנ'). באמריקה הצפונית המשחק יצא במקור לשווקים עבור קונסולת המשחקים NES בשנת 1988. בעקבות הצלחת המשחק פותחו למשחק בשנים שלאחר מכן מספר משחקי המשך.

זהו משחק פלטפורמה עם גלילה צדדית בו השחקנים שולטים בדמות מאסטר היגינס (הדמות נקראת בגרסה היפנית טקהאשי מייג'ין), נער שמנסה להציל את חברתו, טינה, אשר נחטפה על ידי מכשף מרושע. המשחק מתרחש באי טרופי ומכיל שלבים רבים בהם צריך לגבור על אויבים, מכשולים וסכנות רבות.

בכל שלב מאסטר היגינס צריך לאסוף פריטים שונים ולהביס את כל אויבים בעוד שמד הבריאות בחלק העליון של המסך, אשר מכיל בתחילה 11 פסים, מתרוקן באופן הדרגתי בעקבות כל פגיעה לאורך הדרך. ניתן להעלות את מד הבריאות על ידי איסוף של פירות לאורך הדרך.

היגינס מתחיל את המשחק ללא יכולת לתקוף את האויבים, והוא מקבל את היכולת הזו כאשר הוא מוצא לאורך הדרך גרזן קטן הנמצא בנקודות ספציפיות בכל שלב. הגרזן הקטן משמש ככלי הנשק העיקרי של היגינס והוא משתמש בו על מנת להביס אויבים כמו חלזונות, נחשים, עכבישים ועטלפים.

לעיתים רבות היגינס מוצא גם ביצים גדולות לאורך הדרך אשר מכילות Power-Ups, סקייטבורד אשר מאפשר להתקדם בשלב במהירות גבוהה יותר, או פיה אשר גורמת לכך שהיגינס הופך בלתי פגיע במשך עשר שניות ותאפשר לו להרוג את כל האויבים לאורך הדרך בנגיעה אחת בלבד.

ישנם מספר אזורים במשחק המכילים סביבות שונות כולל יערות, מערות, הרים וסביבה מימית. כל אזור מורכב מארבעה שלבים, ובסוף של השלב הרביעי בכל אזור יש להילחם בבוס שהוא גרסה גדולה ואימתנית שונה של המכשף המרושע.

המשחק פותח בתחילה כעיבוד מחודש למשחק הארקייד "Wonder Boy" שפותח על ידי חברת Escape לקונסולת המשחקים של סגה לאחר שחברת Hudson Soft השיגה את הזכויות לפרסם לפרסם את המשחק בקונסולות המשחקים Famicom ו-NES, אך הם קיבלו את הרישיון רק לעיצוב המשחק, ולא לדמויות או לסיפור (חברת Escape נתנה את הזכויות על שם המשחק והמראה של הדמויות באופן בלעדי לסגה).[1] בעקבות כך חברת Hudson Soft החליפה את המראה של הגיבור, אשר היה נער מערות בלונדיני בגרסה של סגה, לדמות חדשה שעוצבה על בסיס האדם האמיתי טקהאשי מייג'ין(אנ') אשר היה מנהל בחברת Hudson Soft.‏[2] המשחק הכיל הבדלים ניכרים מהמשחק עליו הוא התבסס, למרות שהמשחקיות נותרה כמעט זהה.

המשחק יצא לשווקים עבור ה-Famicom ביפן ב-1986, ובהמשך יצאה לשווקים באמריקה הצפונית עבור קונסולת המשחקים NES.

משחקי המשך

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ההצלחה של המשחק נוצרו למשחק זה מספר משחקי המשך לאורך השנים:

  • Adventure Island II - יצא לשווקים בשנת 1991 והכיל איים חדשים ודינוזאורים שניתן לרכב עליהם.[3][4]
  • Adventure Island III - יצא לשווקים בשנת 1992.
  • Super Adventure Island - יצא לשווקים בשנת 1992 לקונסולת המשחקים סופר נינטנדו.
  • New Adventure Island - יצא לשווקים בשנת 1992 עבור קונסולת המשחקים TurboGrafx-16.
  • Super Adventure Island II - יצא לשווקים בשנת 1994.

גרסאות מחודשות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים נוצרו מספר גרסאות מחודשות של המשחק: בתחילה פותחה גרסה מחודשת של המשחק עבור קונסולת המשחקים הניידת גיים בוי. בשנת 2008 יצא לשווקים גרסה מחודשת של המשחק עבור Wii Virtual Console. בשנת 2018 יצאה גרסה מחודשת של המשחק עבור Nintendo Switch Online.

במדיות אחרות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת מאנגה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שימש השראה לפיתוח סדרת המאנגה "Famicom Runner: Takahashi Meijin Monogatari" ‏(ファミコンランナー高橋名人物語). סדרת המאנגה פורסמה במקור ביפן בין אפריל 1986 עד פברואר 1988.

סדרת אנימה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שימש גם השראה להפקת סדרת האנימה "Honey Bee in Toycomland" ‏(Bugってハニー) אשר הופקה על ידי חברת TMS Entertainment ושודרה במקור ביפן מ-3 באוקטובר 1986 עד 25 בספטמבר 1987 והכילה בסך הכל 51 וסרט באורך מלא.[5] בסדרת האנימה הדמות האני גירל (דמות הפיה המעופפת במשחק אשר הופכת את היגינס לבלתי מנוצח במשך 10 שניות במשחק הווידאו) היא הדמות הראשית. עלילת הסדרה מתמקדת בחטיפתם של טקהאשי (מאסטר היגינס) וחברתו. המשימה של האני גירל היא להציל אותם על ידי בעזרתם של שלושה ילדים אשר הם גיימרים מוצלחים במיוחד. האמן מינורו מאאדה, אשר לקח בעבר חלק בפיתוח סדרת האנימה של דרגון בול, עיצב את דמויות הסדרה.

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ "The Legend of Wonder Boy". IGN. 14 בנובמבר 2008. נבדק ב-17 בנובמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Master Higgins Speaks from 1UP.com". אורכב מ-המקור ב-2012-10-20. נבדק ב-2011-08-23. Around 1986, there was an arcade game called Wonder Boy that we at Hudson all liked, and there was a suggestion within the company to turn that into a Famicom game. So the vice president and I went to take a look at the development of the character and the game, and as we were looking at the character being built, the character already somewhat resembled me. The vice president was looking at it and went, "Y'know, that character sort of looks like you, and you are a celebrity – it doesn't make any sense for us not to make this game about you". So they decided to turn me into that character, and that's how Adventure Island was born.
  3. ^ "Adventure Island II".
  4. ^ "Adventure Island 3".
  5. ^ "Honey Bee in Toycomland / TMS Entertainment". אורכב מ-המקור ב-2011-08-10. נבדק ב-2011-08-23.