לדלג לתוכן

Cathexis

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Cathexis
אלבום אולפן מאת במבי ת'אג
יצא לאור 13 באוקטובר 2023
שפה אנגלית
אורך 9:19
חברת תקליטים האוס אוף ת'אג
כרונולוגיית אלבומים של במבי ת'אג
High Romance
(2021)
Cathexis
(2023)

Cathexisעברית: קתקסיס) הוא אלבום הבכורה של הזמר/ת האיריבמבי ת'אג. את האלבום הוציאה ב-13 באוקטובר 2023 לאור חברת התקליטים האוס אוף ת'אג. הוא מורכב משבע רצועות, ואורכו עומד על עשרים ואחת דקות ושתי שניות. "Careless" יצא כסינגל המוביל מתוך האלבום, ואילו "Doomsday Blue" נבחר לייצג את אירלנד באירוויזיון 2024, והגיע למקום השישי.[1] מאוחר יותר יצא "Doomsday Blue" כסינגל נוסף וזכה להצלחה רבה.[2] זוהי עבודתו/ה השלישית של במבי ת'אג מאז פרסום שני מיני-אלבומים ב-2021, Psilocyber ו-High Romance.

רקע ועטיפה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ההצלחה של שני מיני-אלבומים קודמים, Psilocyber ו-High Romance, חיפש/ה במבי ת'אג להעמיק ולהרחיב את הרפרטואר המוזיקלי שלו/ה. האלבום הופק בשיתוף פעולה עם מספר מפיקים ידועים בתעשייה, וכולל שילוב אלמנטים ממספר ז'אנרים מוזיקליים, ביניהם אלקטרוניקה, פופ וגותיקה.

עטיפת האלבום מציגה דימוי אמורפי ומופשט של נוזל שקוף וכהה המשתקף באור, עם גוונים של כחול, ירוק וסגול. התמונה יוצרת תחושה של תנועה ונוזליות, עם משחקי אור וצל שיוצרים מראה דינמי. בפינה הימנית התחתונה מופיע סימן אזהרה לתוכן שלא מותאם לילדים (Parental Advisory Explicit Content).

Cathexis זכה לשבחים מפי המבקרים והקהל הרחב כאחד. המבקרים שיבחו את העומק הרגשי והמורכבות המוזיקלית של האלבום, והדגישו את הבגרות האמנותית שהפגין/ה במבי ת'אג. השירים זכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו ולתגובות נלהבות ברשתות החברתיות.[3]

אלבום הבכורה Cathexis מהווה צעד משמעותי נוסף בקריירה של במבי ת'אג. הצלחת האלבום חיזקה את מעמדו/ה בתעשיית המוזיקה הבינלאומית והרחיבה את בסיס המעריצים שלו/ה. השיר "Doomsday Blue", שנבחר לייצג את אירלנד באירוויזיון 2024, הפך לאחת מהיצירות המזוהות ביותר עם במבי ת'אג והוביל לחשיפה רחבה יותר ברמה הבין-לאומית.

רשימת רצועות

[עריכת קוד מקור | עריכה]
מס' שם משך
1. Last Summer (I Know What You Did) 3:21
2. Doomsday Blue 3:03
3. Careless 3:10
4. Eternal Sunshine 2:19
5. Love Bites 3:47
6. Bye Boy 2:53
7. Last Summer (Stripped) 2:27
משך כולל:
21:02

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]