Cinematic Mod

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סינמטיק מוד (מוד קולנועי)
Cinematic Mod
לוגו המוד
לוגו המוד
כללי
תאריך הוצאה 4 באוקטובר 2005
סוגה פעולה
פיתוח FakeFactory
דרישות תוכנה
גרסה CM 2013 Final v1.24 (יצא ב-26 במאי 2015)[1]
מנוע משחק Source
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows[2]
מדיה הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
מעבד מעבד מהיר דו-ליבתי או חזק יותר
זיכרון 4GB ראם
כרטיס מסך תואם DirectX 9 עם 1GB זיכרון וידאו
מקום פנוי 65GB[3][4]
מערכת קול כרטיס קול תואם DirectX 9
בקרים מקלדת ועכבר
ההבדלים בגרפיקה בין המשחק המקורי למוד (לחצו על התמונה כדי להגדילה):
מלמעלה - אחד מין השלבים במשחק המקורי.
מלמטה - אותו שלב כפי שנראה במוד.
ההבדלים בגרפיקה בין מצבי המוד (לחצו על התמונה כדי להגדילה):
משמאל - המצב הרגיל, ללא HBAO, ללא DOF וללא Filmgrain.
מימין - המצב החדש, מאז עדכון הבטא הראשון של CM 2013, עם HBAO,‏ DOF ו-Filmgrain פועלים.

Cinematic Modתרגום חופשי: מוד קולנועי; נקרא גם בקיצור: CM) הוא מוד למשחק Half-Life 2 (ובגרסאות חדשות יותר גם ל-Half-Life 2: Episode One ו-Half-Life 2: Episode Two) אשר משפר את איכות המשחק והגרפיקה ליותר ריאליסטית ויפה יותר - ביניהם, טקסטורות באיכות גבוהה, מודלים באיכות גבוהה ומפות באיכות גבוהה. כמו כן, המוד גם כולל אפשרות לשינוי של כלי הנשק הרגילים למודלים באיכות גבוהה, לסאונד של כלי הנשק באיכות גבוהה ואף קביעת ריקול (דיוק כלי הנשק) ריאליסטי יותר. המוד גם כולל אפשרות לשינוי אפקטים של אורות, מערכת קושי מותאמת אישית, וכן תוכן שהוסר במשחקים המקוריים שולב.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוד פותח על ידי יורגן וירהליג (Juergen Vierheilig), אדם גרמני שנולד ב-1967 ומכנה את עצמו FakeFactory (בתרגום חופשי: מפעל מזויף). וירהליג יצר את המוד בתור פרויקט התאמנות על יכולות התכנות והמודלינג שלו ומעולם לא תכנן שהפרויקט יהיה ציבורי, אלא רק "משתף את העבודה שלו".[5]

הגרסה הראשונה של המוד יצאה ב-4 באוקטובר 2005 וכלל החלפת מספר טקסטורות ומודלים לאיכות גבוהה וכן כלל סרטון פתיח קצר באנגלית ובגרמנית.

בגרסה CM 3 ו-CM 4 נוסף גם המשחק Half-Life 2: Episode One.

בגרסה CM 5 נוסף המשחק Half-Life 2: Episode Two. החל מגרסה זו ומעלה, המוד דורש מערכת של 64 ביט, זאת כיוון שמגרסה זו מנוע ה-Source צורך יותר מ-2GB של זיכרון ראם, דבר הגורם במערכת של 32 ביט למנוע המשחק לקרוס (כיוון שהמנוע מעולם לא תוכנן לעבוד עם יותר מ-2GB ראם בשימוש במערכות של 32 ביט).

בגרסה CM 2013 Beta 1 נוספה טכנולוגיית ה-HBAO של NVIDIA למוד וכן נוסף אפקט של עומק השדה (Depth of field) למוד. כמו כן מנוע ה-SweetFX עודכן ושופר רבות.

וירהליג הצהיר כי בעתיד, כאשר יצא המשחק Half-Life 2: Episode Three, הוא ישלב את כולם בתוך חבילה אחת של המוד ביחד עם הגרסה האחרונה של מנוע ה-Source, הוא יצור מודל בהבחנה גבוהה אשר קרוב מאוד למציאות של אלכס וונס (וירהליג אמר כי ניסה לעשות זאת מספר רב של פעמים אך כל פעם לא היה מרוצה מהתוצאות) וכן תמיכה במערכות של 32 ביט (תלוי בחברת Valve).

המוד מגיע עם תוכנת הגדרות שמאפשרת שינוי אפקטים של האור, שינוי הריקול של כלי הנשק, שינוי מודלים וסאונדים של כלי הנשק, שינוי של מספר דברים הקשורים למשחק וכו'. כמו כן, המוד מגיע עם תוכנה לשינוי המודלים של הדמויות לאיכות גבוהה ובחזרה למודלים המקוריים של המשחק.

ב-16 בנובמבר 2014, וירהליג הכריז כי הוא פורש מפיתוחו של המוד, ביחד עם שחרורה של גרסה CM 13 הסופית, שאמורה להיות יציבה מספיק. וירהליג הצהיר שהסיבה לפרישתו היא בעקבות הגעתו למלוא יכולתו של מנוע ה-Source הישן ואינו יכול להמשיך לפתח יותר עקב מגבלות טכניות של המנוע. הוא גם ציין שבעתיד, כאשר Source 2 ייצא, ייתכן והוא יחזור להמשיך לפתח את המוד.[1]

תוכנות נילוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ הרצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהתוכנה סטים לא מאפשרת את הרצת המוד ישירות ממנה, וירהליג יצר שלושה קובצי הרצה לשלושת המשחקים השונים ורק דרכם ניתן להפעיל את המוד.

Character Pimper[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנה זו, מאפשר החלפת המודלים המקוריים של הדמויות של Valve במודלים שבאים עם המוד (מודלים באיכות גבוהה). בין השאר, התוכנה כוללת 46 מודלים שונים של אלכס וונס (אחת הדמויות הראשיות בסדרת Half Life) ובנוסף המודל המקורי של אלכס, מודלים שונים באיכות גבוהה של דמויות ראשיות אחרות כגון בארני, ד"ר קליינר, איליי, ד"ר מוסמן ועוד, מודלים של יחידות הקומביין בשלושת המשחקים ואחרים.

Cinematic Mod Configuration Tool[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי להתאמה אישית של המוד אשר כולל בחירה מבין 8 אפקטים של בלום (Bloom), אפקטים של אווירה ומצלמת השחקן, החלפת הפסקול המקורי לפסקול מותאם אישית, החלפת מודלים וצלילים לכלי נשק לזה של המוד, אפקט של תזוזת ראש בעת תנועת השחקן, התאמת הריקול של כלי הנשק למציאות, אפקטים של עשן ומערכת קושי מותאמת אישית של המוד. כמו כן, הכלי מאפשר טעינת מקורות של הדמויות השונות במוד לזיכרון בעת טעינת מפה למניעת בעיות (גורם לשימוש גבוה בזיכרון הווידאו וכן גורם לטעינות ארוכות יותר) וכן מאפשר טעינה של מקורות אחרים לתוך הזיכרון בעת טעינת מפה למניעת בעיות שונות (גם כן, גורם לטעינות ארוכות יותר וכן גורם לשימוש גבוה בזיכרון ה-RAM). בגרסה CM 2013 Alpha 16 נוסף מצב נוסף לטעינת טקסטורות לתוך זיכרון הווידאו, דבר הדור זיכרון וידאו של לפחות 3GB כדי לעבוד. הכלי גם כולל אפשרויות עם מנוע ה-SweetFX שמוסיף אפקטים למוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 CM 2013 FINAL, בפורום הרשמי של המוד (באנגלית)
  2. ^ מגרסה CM 5 נדרש מערכת של 64 ביט
  3. ^ נכון לגרסת CM 2013 Final v1.24
  4. ^ כולל את התקנת המשחקים הבסיסיים: Half-Life 2, ‏Half-Life 2: Episode One ו-Half-Life 2: Episode Two שמשקלם הוא כ-8.7GB
  5. ^ על פי דף אודותיו (באנגלית)