David Bowie (אלבום, 1969)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
David Bowie
אלבום אולפן מאת דייוויד בואי
יצא לאור 4 בנובמבר 1969 (בריטניה)
הוקלט יוני-ספטמבר 1969 בטריידנט סטודיוס, לונדון
סוגה פולק רוק, רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 45:13
חברת תקליטים Philips Records, מרקורי
הפקה טוני ויסקונטי וגאס דאג'ון
כרונולוגיית אלבומים של דייוויד בואי
David Bowie
(1967)
David Bowie
(1969)
The Man Who Sold the World
(1970)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

David Bowie הוא אלבום של המוזיקאי הבריטי דייוויד בואי משנת 1969. במקור יצא האלבום בממלכה המאוחדת בשם זה, ובארצות הברית בשם Man of Words/Man of Music. בשנת 1972 יצא האלבום מחדש תחת השם Space Oddity, כשם השיר "Space Oddity", אך החל מ-2009 הוא מופץ שוב בשמו המקורי. האלבום מתאפיין בשילוב סגנונות של פולק, רוק ורוק מתקדם - ובכך מדגיש את מיקומו הכרונולוגי של האלבום במכלול יצירתו של בואי - בין שנות ה-60 לשנות ה-70.

האלבום נחשב על פי רוב לאלבום הראשון של בואי, או האלבום המוערך והראוי הראשון שלו, בין היתר בשל רשימת הנגנים המכובדת שהשתתפה באלבום ובהם: נגן הבס הרבי פלאורס, הגיטריסט טין רנויק, ריק ווקמן וחבר להקת המודי בלוז ג'ון לודז'. כמו כן השתתפו באלבום שלושה שעבדו באותה העת עם אלטון ג'ון: המתופף טרי קוקס, נגן הצ'לו פול בקמסטר והמפיק גאס דאג'ון. באלבום זה נעשה שיתוף הפעולה הראשון בין בואי לבין טוני ויסקונטי שניגן באלבום על גיטרה בס, ובהמשך הפך למפיק אלבומיו המצליחים של בואי בשנות ה-70 ובעשור הראשון של המאה ה-21.

הפקת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

את כל שירי האלבום הפיק טוני ויסקונטי, למעט השיר שנבחר להיות הסינגל המוביל באלבום "Space Oddity", אותו הפנה ויסקונטי למפיק גאס דאג'ון. השיר שבמקור היה בעל אופי אקוסטי, הוקלט בליווי המכשיר האלקטרוני סטיילופון שהוא למעשה מעין אורגן-כיס. השיר נכתב בהשראת סרטו של סטנלי קיובריק "2001: אודיסיאה בחלל", וכלל את דמותו של מייג'ור טום. בשנת 1980 שב בואי אל דמותו של מייג'ור טום, בשירו "Ashes to Ashes" שהופיע באלבום "Scary Monsters (and Super Creeps)".

שירי האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Space Oddity
  2. Unwashed and Somewhat Slightly Dazed
  3. Don't Sit Down
  4. Letter to Hermione
  5. Cygnet Committee
  6. Janine
  7. An Occasional Dream
  8. Wild Eyed Boy From Freecloud
  9. God Knows I'm Good
  10. Memory of a Free Festival

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]