Fever (שיר של ליטל וילי ג'ון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Fever"
סינגל בביצוע ליטל וילי ג'ון
מתוך האלבום Fever
יצא לאור מאי 1956
סוגה R&B
שפה אנגלית
אורך 2:40
חברת תקליטים קינג 4935
כתיבה אדי קולי, ג'ון דוונפורט
הפקה הנרי גלובר
כרונולוגיית סינגלים של ליטל וילי ג'ון
"Need Your Love So Bad"
(1955)
"Fever"
(1956)
"Do Something for Me"
(1956)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Fever" הוא שיר שנכתב על ידי אדי קולי ואוטיס בלקוול (בשם ג'ון דוונפורט). השיר הוקלט במקור על ידי זמר הרית'ם אנד בלוז האמריקאי ליטל וילי ג'ון, ויצא לאור בשנת 1956 כסינגל מאלבומו "Fever". השיר הגיע למקום ה-24 במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100.[1]

לשיר יצאו גרסאות כיסוי על ידי מספר אמנים מז'אנרים שונים, הבולטת מביניהם היא פגי לי, שגרסתה הייתה לגרסה המוכרת ביותר של השיר, וביצועה היה לשיר המזוהה ביותר עמה. גרסתה של לי מכילה מילים שונות מהשיר המקורי, והפקה שונה. גרסה זו גם זכתה להצלחה במצעדי פזמונים רבים בעולם, והייתה מועמדת לפרס הקלטת השנה ולפרס שיר השנה בטקס פרסי גראמי הראשון, בשנת 1959.

גרסאות ידועות נוספות של השיר בוצעו על ידי אלביס פרסלי, כריסטינה אגילרה, מדונה, מייקל בובלה וביונסה. גרסאות שונות של השיר נכללו במספר סרטים וסדרות טלוויזיה.

בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה 11, פרק 1 של "אימה אמריקאית: ניו יורק", השיר מבוצע על ידי קת'י פיזז (בגילומה של פטי לופון) במרחצאות נפטון, בית מרחץ לגייז שבבעלותה.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דירוגי השיר במצעדים, באתר musicvf.com
  2. ^ Charlie Duncan, Patti LuPone's gay bathhouse scene sends American Horror Story fans into frenzy, PinkNews | Latest lesbian, gay, bi and trans news | LGBTQ+ news, ‏2022-10-21 (באנגלית אמריקאית)