G.I.T.: Get It Together

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
G.I.T.: Get It Together
אלבום אולפן מאת חמישיית הג'קסונים
יצא לאור 21 בספטמבר 1973
הוקלט 1972 - 1973
סוגה פופ
סול
דיסקו
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 36:07
חברת תקליטים מוטאון
הפקה הל דייוויס עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של חמישיית הג'קסונים
The Jackson 5 in Japan
(1973)
G.I.T.: Get It Together
(1973)
Dancing Machine
(1974)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

G.I.T.: Get It Together הוא אלבום האולפן התשיעי של "חמישיית הג'קסונים". האלבום יצא לאור בספטמבר 1973 בחברת "מוטאון". האלבום סימן שינוי בקו המוזיקלי של הלהקה לכיוון מוזיקת פאנק בשילוב עם מוזיקת דיסקו, שעדיין לא הייתה פופולרית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים האחרונות של "חמישיית הג'קסונים" ב"מוטאון" התאמצה החברה עם יצירת חומרים חדשים ללהקה. בשנים 1973 - 1974 לא הצליחה הלהקה להכניס אף שיר לעשרת הגדולים במצעדים. הדבר הוביל לביקורת קולנית של מרבית חברי הלהקה ואביהם, ג'ו ג'קסון. המבקר הבולט ביותר היה מייקל. החברה היחיד בלהקה שלא השמיע ביקורת היה ג'רמיין, ששלושה חודשים לאחר יציאת האלבום נשא לאישה את הייזל, בתו של ברי גורדי.

קולו של מייקל, שהיה בן 15 בעת יציאת האלבום, הפך לטנור עמוק ומלא, דבר שהשפיע על סגנון השירה של הלהקה. באלבום הוא ביצע לראשונה את מה, שלימים יוכר כ"שיהוק קולי" (Vocal Hiccup), שבוצע לראשונה בשיר "It's Too Late to Change the Time". הנהלת החברה לא ראתה את הדבר בעין יפה ומייקל הפסיק לעשות בכך שימוש עד לאלבום הסולו הראשון שלו בחברת אפיק רקורדס "Off the Wall", שיצא בשנת 1979.

באלבום נעשו מספר ניסיונות בסגנון הדיסקו המוקדם, שבאותו הזמן עדיין לא היה עדיין חלק מהמיינסטרים המוזיקלי. הסגנון המוזיקלי הכללי של הלהקה השתנה והלך לכיון הפאנק, בדומה לשינוי בסגנון של להקת "The Temptations" שהופק בידי נורמן וויטפילד. שניים משיריו של וויטפילד "You Need Love Like I Do (Don't You)" ו-"Hum Along and Dance" נכללו באלבום.

בין השירים באלבום לא הייתה הפסקה, דבר שנתן תחושה של רציפות לאורך כל האלבום, בדומה לאלבום "Music of My Mind" של סטיבי וונדר שיצא שנה קודם לכן.

אלבום זה היה הראשון בו כל חמשת חברי הלהקה לקחו חלק כזמרים מובילים. מרלון היה הסולן בשיר "Mama, I Got A Brand New Thing" וג'קי וטיטו בשיר "Hum Along and Dance". בנוסף, היה זה האלבום הראשון בו לא היו מעורבים כלל אף אחד מחברי התאגיד (ברי גורדי, פרדי פרן, אלפונסו מיצל ודקה ריצ'רדס).

הוצאה מחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת מוטאון הוציאה בשנת 2001 גרסה דיגיטלית מחודשת של אלבומי הלהקה בסדרת "2 אלבומים על תקליטור אחד". האלבום "G.I.T.: Get It Together" יצא על תקליטור יחד עם האלבום "Skywriter". בגרסה המחודשת נוספות שלושה שירים: "Pride and Joy", "Love's Gone Bad" ו-"Love Is the Thing You Need".

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צד א'
מס' שםכותב(ים) משך
1. Get It Together האל דייוויס, ברי גורדי, דונלד פלטשר, מל לארסון, ג'רי מרצ'לאנו 2:48
2. Don't Say Goodbye Again פאם סוייר, לאון וויר 3:24
3. Reflections (בוצע במקור על ידי דיאנה רוס והסופרימז) למונט דוזייר, בריאן הולנד, אדי הולנד 2:58
4. Hum Along and Dance (בוצע במקור על ידי "The Temptations") ברט סטרונג, נורמן וויטפילד 8:37
צד ב'
מס' שםכותב(ים) משך
1. Mama, I Got A Brand New Thing (Don't Say No) (בוצע במקור על ידי "The Undisputed Truth") נורמן וויטפילד 7:11
2. It's Too Late to Change the Time פאם סוייר, לאון וויר 3:57
3. You Need Love Like I Do (Don't You) (בוצע במקור על ידי "Gladys Knight & the Pips") ברט סטרונג, נורמן וויטפילד 3:45
4. Dancing Machine האל דייוויס, דונלד פלטשר, דין פארקס 3:27
משך כולל:
36:07