Destiny (אלבום של הג'קסונים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Destiny
אלבום אולפן מאת הג'קסונים
יצא לאור 17 בדצמבר 1978
הוקלט 1977–1978
סוגה רית'ם אנד בלוז
מוזיקת נשמה
דיסקו
פאנק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 41:00
חברת תקליטים אפיק
הפקה מייקל ג'קסון עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של הג'קסונים
Goin' Places
(1977)
Destiny
(1978)
Boogie
(1979)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Destiny הוא אלבום האולפן השלוש עשרה של להקת הג'קסונים. האלבום, שיצא בדצמבר 1978, הוא האלבום השלישי שהוציאה הלהקה בחברת אפיק רקורדס. מכירות האלבום הגיעו לשני מיליון עותקים בארצות הברית ומספר זהה של עותקים שנמכרו ברחבי העולם. האחים קיבלו חופש אומנותי מוחלט בקביעת תוכני האלבום והם אף שימשו, לראשונה, כמפיקים בפועל.

זהו האלבום הראשון של הלהקה שזכה להכרה כאלבום פלטינה על ידי ה-RIAA. יציאת האלבום לוותה בסיבוב הופעות עולמי שנקרא "Destiny", כשם האלבום.

הפקה ומכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההחלטה של חברי חמישיית הג'קסונים לעזוב את חברת התקליטים "מוטאון" התקבלה בשל רצונם של חברי הלהקה לקבל חופש יצירה אמנותי, דבר שלא התאפשר להם בחברה. לאחר שני אלבומי אולפן איפשרה חברת אפיק רקורדס, לראשונה, לחברי הלהקה שליטה מלאה על כתיבת התכנים והלחנים. מרבית החומרים הוקלטו באלבום הביתי של הלהקה באחוזת היינבורסט בה התגוררו. הקלטות האלבום הסתיימו בתוך חודשיים.

השיר "Blame It on the Boogie" נכתב על ידי מיק ג'קסון (ללא קשר משפחתי לג'גקסונים), זמר-יוצר אנגלי-גרמני, שהקליט במקביל גרסה משלו לשיר. הגרסה של הזמר צעדה במצעד הפזמונים הבריטי בחודשים ספטמבר-אוקטובר 1978, אך הגרסה של הלהקה היא זאת שזכתה להכרה ולהצלחה הגדולה. השיר יצא לאור כסינגל בחודש אוגוסט כהקדמה לאלבום והגיע בשיאו למקום השמיני במצעד הבריטי. השיר המצליח באלבום היה הסינגל השני "Shake Your Body (Down to the Ground)", שהגיע למקום השביעי במצעד הבילבורד הוט 100. האלבום הגיע למקום האחד עשר במצעד אלבומי הפופ של הבילבורד ולמקום השלישי במצעד אלבומי המוזיקה השחורה. האלבום הגיע למעמד של אלבום פלטינה, שהוענק לו על ידי ה-RIAA. למרות ההצלחות בתקופת מוטאון, זהו האלבום הראשון שזכה להכרה, שכן מוטאון סירבה לחשוף את נתוני המכירות של אלבומיה.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שםכותב(ים) משך
1. Blame It on the Boogie מיק ג'קסון, דייוויד ג'קסון, אלמר קרון 3:36
2. Push Me Away הג'קסונים 4:19
3. Things I Do for You הג'קסונים 4:05
4. Shake Your Body (Down to the Ground) מייקל ג'קסון, רנדי ג'קסון 8:00
5. Destiny הג'קסונים 4:55
6. Bless His Soul הג'קסונים 4:57
7. All Night Dancin מייקל ג'קסון, רנדי ג'קסון 6:11
8. That's What You Get (For Being Polite) מייקל ג'קסון, רנדי ג'קסון 4:57

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]