GameSpy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
GameSpy
סוג תוכנה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 199621 בפברואר 2013 (כ־17 שנים)
בעלות GameSpy Industries, Inc., חברת בת של IGN, בבעלות תאגיד הניוז קורפ.
שירותים עיקריים כתבות, חדשות, וביקורות בנושא משחקי וידאו
הרשמה אופציונאלית
http://www.gamespy.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

GameSpy תעשיות בע"מ, המכונה בפשטות GameSpy, היא חטיבה של חברת IGN Entertainment, המפעילה רשת של אתרים העוסקים במשחקי וידאו, ומספקת שירותים מקוונים ותוכנות הקשורים אליהם. GameSpy נוסדה עם שחרורה של תוכנת חיפוש ברשת המשחק Quake בשם QSpy, בשנת 1996. כיום בסיס החברה מצוי בקוסטה מסה, קליפורניה, והיא נשלטת על ידי התאגיד ניוז קורפ, המחזיק בבעלותו 92.3% ממניות חברת האם שלה, IGN, אשר נקנתה בסכום של כ-650 מיליון דולר ב-8 בספטמבר 2005. GameSpy עוסקת במגוון תחומים סביב נושא משחקי הווידאו, מפעילה מגוון ערוצים ותומכת בקונסולות הפלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3, PSP, Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Game Boy Advance, נינטנדו DS, N-Gage, Nintendo WI-FI ,משחקי מחשב ומשחקי נוסטלגיה.

ב-21 בפברואר 2013, GameSpy צוות האתר הודיע באופן רשמי שלאחר 14 שנות פעילות האתר מפסיק את פעילותו. אולם, GameSpy Technologies ושירותי המולטיפלייר של GameSpy ממשיכים לפעול כרגיל עד 31 במאי 2014 (מדובר בחברות נפרדות שרק חולקות ביניהן את השם).

באפריל 2014 הוכרז כי שירותי המולטיפלייר של Gamespy יסגרו ב-31 במאי 2014, עשרות משחקים יאבדו את מצבי המשחק המקוונים שלהם, חברות מסוימות החליטו כבר להעביר את רוב המשחקים שלהם לשירותי אונליין אחרים (כמו Steam או שירותים שפותחו על ידי החברות עצמן) וחברות אחרות בחרו שלא, מאחר שהמשחקים המושפעים ישנים ואינם רלוונטיים יותר. בין המשחקים שאבדו את מצב המשחק המקוון שלהם בעקבות המהלך של GameSpy היה גם המשחק הישראלי Rising Eagle.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]