Metal Scent

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Metal ScenT)
Metal Scent
הלהקה בהופעה חיה ברידינג 3 (תל אביב), 2015
הלהקה בהופעה חיה ברידינג 3 (תל אביב), 2015
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות 20042006 (הרכב ישן)
2006
סוגה הבי מטאל, הארד רוק, פאוור מטאל, אוריינטל מטאל
חברת תקליטים חברת פונוקול, Crash Music
חברים
רמי שלמון, שיאון שלום, דרור יקר, בן מיטל, רונן ציוני

Metal Scent (תעתיק "מטאל סנט", לפעמים נכתב כ־Metal ScenT. מאנגלית, "ריח של מטאל") היא להקת הבי מטאל ישראלית. הלהקה הוקמה ב-2004 תחת השם "ריח מטאל" (בדומה לשם של התוכנית ריח מנטה) וב-2006 שנתה את שמה לגרסה האנגלית Metal Scent בעלת משמעות זהה ושינתה חלק מהרכבה. הלהקה יכולה להיות משויכת לסגנונות של רוק כבד, הבי מטאל ופאוור מטאל, עם השפעות של מוזיקה ים תיכונית (בעיקר באלבום הראשון). שיריהם הם הן בשפה העברית והן בשפה האנגלית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריח מטאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה הראשון של הלהקה, ריח מטאל ראה אור ב-2005. אלבום זה ששמו היה זהה לשם הלהקה באותו הזמן הכיל 10 שירים ושילב בין הבי מטאל לבין מוזיקה ים תיכונית ושיריו היו גרסות כיסוי של שירים ים תיכוניים ידועים והשתתפו בו זמרי אורח ידועים רבים לצד חברי הלהקה. אלבום זה זכה להצלחה והוביל לחתימת חוזה עם הפקה Crash Music לאלבום שני. 4 סינגלים של הלהקה שודרו בתכנות הרדיו בישראל[1].

Metal Scent[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה בהופעה חיה, 2015

ב-2006 הלהקה שנתה את שמה לגרסה האנגלית והרכבה היה מבוסס על מייסדיה - רונן ציוני (מתופף להקת "גאיה"), דרור יקר הגיטריסט ורמי שלמון הזמר עם שינויים בגזרת הגיטריסט השני והבסיסט. האלבום שני הקרוי Metal ScenT הכיל גרסות כיסוי לשירים ידועים באנגלית משנות ה-60 לצד חומר מקורי של הלהקה. האלבום מכיל 6 גרסאות כיסוי ו־5 שירים מקוריים שנכתבו לטענת הלהקה בלחץ זמן כבד מאוד.

ב-2011 יצא אלבום שלישי בשם "Homemade" והוא היה לאלבום הראשון של הלהקה המכיל שירים מקוריים בלבד בשפה אנגלית. האלבום הוקלט ברובו באולפנים ביתיים של חברי הלהקה וזה הביא לשמו "תוצרת בית", האלבום ספג ביקורת חיובית[2]. במהלך מגפת הקורונה בישראל הוקלט אלבום האולפן The Mask, הכולל 12 שירים.

במהלך תקופת הקורונה הוקלט את אלבומם החמישי The Mask באולפן הפרטי של מתופף הלהקה. האלבום שוחרר בינואר 2021 וכולל 12 שירים מקוריים.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סולן הלהקה

חברי להקה לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני הגיטריסטים

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Metal Scent / Bio
  2. ^ Homemade, אתר metal-temple