מונסטה X

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Monsta X)
מונסטה X
Monsta X
몬스타엑스
מונסטה X בשנת 2019 מימין לשמאל: מינהיוק, שונוו, קיהיון, היונגוון, איי.אם וג'והוני
מונסטה X בשנת 2019 מימין לשמאל:
מינהיוק, שונוו, קיהיון, היונגוון, איי.אם וג'והוני
מקום הקמה סיאול עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומיתסיאול, קוריאה הדרומית
תקופת הפעילות מ-2015
סוגה קיי-פופ, היפ-הופ
חברת תקליטים סטארשיפ אנטרטיינמנט
שיתופי פעולה בולטים sistar, K.Will,Boyfriend
פרסים והוקרה
  • פרסי המוזיקה של Melon
  • פרסי המוזיקה של סיאול
  • 2020 Mnet Asian Music Awards עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.starship-ent.com/monstax/
פרופיל ב-IMDb
חברים
שונהו
מינהיוק
קיהיון
היונגוון
ג'והוני
איי.אם
חברים לשעבר
וונהו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מונסטה Xאנגלית: Monsta X, בקוריאנית: 몬스타엑스) היא להקת בנים של היפ-הופ מקוריאה הדרומית שנוצרה על ידי חברת התקליטים סטארשיפ אנטרטיינמנט, ופעילה בתעשיית המוזיקה מהתאריך ה-14 במאי 2015. חברי הלהקה אשר מורכבת מהזוכים בתוכנית הריאליטי "NO.MERCY" עשו את הופעת הבכורה שלהם כמונסטה X. הלהקה מורכבת משישה חברים: שונוו, מינהיוק, קיהיון, היונגוון, ג'והוני ואיי.אם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2014-2015: תוכנית ההישרדות NO.MERCY והופעת הבכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2014, ערוץ הטלוויזיה Mnet בשיתוף פעולה עם חברת התקליטים סטארשיפ אנטרטיינמנט הודיע כי הם משיקים תוכנית הישרדות חדשה בשם NO.MERCY, כדי לעזור לחברת התקליטים ליצור את קבוצת הבנים החדשה שלהם, לאחר הצלחתה של הקבוצה הראשונה שלהם. תוכנית המציאות כללה עשרה פרקים והחלה לשדר ב-10 בדצמבר, כשהיא מציגה מתאמנים של חברת התקליטים סטארשיפ עוברים משימות שונות בכל שבוע. המשימות ניתנו למתאמנים על ידי המנטורים שלהם הכוללים אמנים כמו: K.Will, Mad Clown, Sistar ועוד. המשימות נועדו לביצוע באופן יחידני או בקבוצה. בתחילת התוכנית היו 12 מתאמנים, אשר דורגו מ1 עד 12 על פי התוצאות של המשימות ועל פי ההערכות של השופטים. לאחר כל הופעה המתאמנים דורגו מחדש והודחו בכל שבוע.[1] הפרק האחרון שודר ב-11 בפברואר, והקבוצה האחרונה שנותרה בתוכנית הורכבה משבעה חברים. על פי סטארשיפ: "שם הקבוצה שלהם מונסטה X מכיל את הדו-משמעות של מפלצות אשר כובשים את סצנת הקיי-פופ והמשמעות השנייה היא הכוכב שלי (MON משמעותו שלי בצרפתית). X מסמל קיום לא ידוע".[2]

הקבוצה זכתה להרבה התעניינות עוד לפני הופעת הבכורה שלהם זאת באמצעות שיתופי הפעולה שלהם בשירים עם אמנים של סטארשיפ. הופעתם בשירים הייתה התוצאה לזכייה שלהם במשימות במהלך תוכנית ההישרדות. אחד הסינגלים הללו הוא "0(Young)", שיצא לאור ב-4 בפברואר שבו מככבים Giriboy ,Mad Clown, Jooyoung יחד עם המתאמנים ג'והוני, קי-היון, וון-הו, איי.אם ומתאמן נוסף שהודח במהלך התוכנית סאוק-וון.[3] שיר נוסף היה "Interstellar" שיצא לאור ב-12 בפברואר 2015 ומככבים בו המתאמנים יונג-וון, ג'והוני ואיי.אם בהופעת אורח של Yella Diamond.[4] ב-28 באפריל ג'והוני הוציא לאור את המיקסטייפ הראשון שלו בשם JUNG IT, אשר כלל הופעת אורח של הראפר BlackNut מחברת התקליטים JustMusic Entertainment.[5] לפני הופעת הבכורה, קי-היון וג'והוני שרו את אחד השירים מהפסקול של הדרמה Orange Marmalade, השיר נקרא "Attracted Woman".

ב-14 במאי, קליפ הווידאו לשיר הבכורה שלהם, "Trespass" פורסם בערוץ היוטיוב הרשמי של סטארשיפ.[6] באותו יום הקבוצה עשתה את הופעת הבכורה החיה שלהם בתוכנית המוזיקה M!Countdown.

מאז תוכנית המציאות NO.MERCY ועד הופעת הבכורה שלהם והופעות הקידום לשיר "Trespass", סטארשיפ צילמו סדרת תוכניות מציאות באינטרנט בשם Deokspatch בכיכובם של מתאמני התוכנית NO.MERCY.[7] הסדרה לאחר מכן קיבלה את השם החדש The series was later renamed DeokspatchX, אשר בה מככבים המתאמנים האחרונים של NO.MERCY, אלו שירכיבו בסופו של דבר את הקבוצה. סטארשיפ חשפו כי באמצעות התוכנית הזו הם מצפים מחברי הקבוצה לשפר כישוריהם. הפרקים בתוכנית כוללים משחקים ואתגרים כדי שהצופים יכירו ויתקרבו יותר לחברי הלהקה.

ב-22 ביוני, שו-ניו ווון-הו כיכבו בווידאו קליפ של השיר "Shake It" של הקולגות שלהם Sistar.

ב-6 בספטמבר סטארשיפ פרסמו את הווידאו קליפ של השיר החדש של הלהקה בשם "Rush" אשר מסמל את הקאמבאק שלהם. וביום למחרת יצא לאור אלבום המיני השני שלהם גם הוא בשם Rush.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שונוו (אנ') - שם הלידה שלו הוא סון היון-וו (בקוריאנית: 손현우, באנגלית: Son Hyun Woo) נולד ב-18 ביוני 1992. בסיאול, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: מנהיג, רקדן ראשי וזמר. בעבר הוא היה מתאמן של חברת התקליטים JYP Entertainment והוא התאמן לצידם של החברים הנוכחים של הלהקה Got7.
  • מינהיוק (אנ') - שם הלידה שלו הוא לי מין-היוק (בקוריאנית: 이민혁, באנגלית: Lee Min Hyuk) נולד ב-3 בנובמבר 1993. בסיאול, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: זמר
  • קיהיון (אנ') - שם הלידה שלו הוא יו קיהיון (בקוריאנית: 유기현, באנגלית: Yoo Ki Hyun) נולד ב-22 בנובמבר 1993. בקויאנג, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: זמר ראשי
  • היונגוון (אנ') - שם הלידה שלו הוא צ'ה יונג-וון (בקוריאנית: 채형원, באנגלית: Chae Hyung Won) נולד ב-15 בינואר 1994. בגוואנגז׳ו, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: זמר ורקדן מוביל
  • ג'והוני (אנ') - שם הלידה שלו הוא לי ג'ו-הון (בקוריאנית: 이주헌, באנגלית: Lee Joo Heon) נולד ב-6 באוקטובר 1994. בNamgu, דוגי, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: ראפר ראשי
  • איי.אם (אנ') - שם הלידה שלו הוא לים צ'אנג-קיון (בקוריאנית: 임창균, באנגלית: Lim Chang Kyun) נולד ב-26 בינואר 1996, בגוואנגז'ו, דרום קוריאה. בילדותו הוא גדל בישראל במשך 4 שנים ואחר כך בבוסטון במשך 3 שנים. העמדות שלו בלהקה הן: המאקנה (הכי צעיר בלהקה) וראפר מוביל.
  • וונהו (אנ') - שם הלידה שלו הוא לי הו-סאוק (בקוריאנית: 신호석, באנגלית: Lee Ho Seok) נולד ב-1 במרץ 1993. בגונפו, דרום קוריאה. העמדות שלו בלהקה הן: זמר מוביל. ב-31 באוקטובר בשנת 2019 וונהו עזב את הלהקה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוצאות לאור לפני הופעת הבכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם השיר אמן/אמנים
2014 깽값 Mad Clown (בהופעת אורח של ג'והוני)
2015 Coach Me Hyolyn & San E (בהופעת אורח של ג'והוני)
Pillow Soyou & Giriboy (בהופעת אורח של קיו-יון)
0 (YOUNG) Giriboy, Mad Clown & Jooyoung (בהופעת אורח של ג'והוני, קי-היון, וון-הו, איי.אם ומתאמן נוסף שהודח במהלך התוכנית סאוק-וון)
Hieut Jungigo,Vasco & Nochang (בהופעת אורח של שו-ניו, מין-יוק, יונג-וון ושני מתאמנים נוספים שהודחו מהתוכנית יון-הו וגאן)
Interstellar ג'והוני, יונ-וון ואיי.אם (בהופעת אורח של Yella Diamond)

שירים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השיר פרטי האלבום מיקום הכי גבוה במצעדים מכירות
בקוריאה
Trespass
  • הוצאה לאור: 14 במאי 2015
  • חברת תקליטים: Starship Entertainment
  • אופן: CD, digital download
5
  • מכירות בקוריאה: 31,246
Rush
  • הוצאה לאור: 7 בספטמבר 2015
  • חברת תקליטים: Starship Entertainment
  • אופן: CD, digital download
  • מכירות בקוריאה:

השתתפות בפסקולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הדרמה/הסרט שם השיר משך השיר אמן/אמנים
2011 Protect the Boss OST Now I Know 3:45 שו-ניו
2015 Orange Marmalade OST Attracted Woman 3:58 ג'והוני וקיו-יון
2015 Mask OST A Similar 3:18 Junggigo וג'והוני

השתתפות בווידאו קליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה האוסף של הופעות של חברי הלהקה בווידאו קליפים של אמנים אחרים, וכן משחק הראוי לציון בווידאו קליפים.

שנה שם השיר משתתף/משתתפים אמן/ אמנים הערות
2015 "Shake It" שו-ניו ווון-הו Sistar לצידו של קאנג קיון-סונג מהלהקה Noel
"You're Beautiful" קי-היון Yoo Seung-woo לצד ג'ונגמין מלהקת Boyfriend, והונה מלהקת GFriend

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מונסטה X בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Mnet and Starship to Launch Survival Program 'No Mercy' to Debut New Hip-Hop Boy Group". Mnet America. אורכב מ-המקור ב-2015-01-07. נבדק ב-2015-09-08.
  2. ^ ""NO. MERCY" Survivors to Debut as MONSTA X This Year". Soompi.
  3. ^ "[MV] 기리보이X매드클라운X주영_ 0 (YOUNG) (Feat.노머시(No.Mercy)" (בקוריאנית). starshipTV.
  4. ^ "[MV] No.Mercy-주헌, 형원, IM _ 인터스텔라(Interstellar) (Feat. Yella Diamond)" (בקוריאנית). starshipTV.
  5. ^ "[MIXTAPE] 주헌X블랙넛 - ㄴㄴ" (בקוריאנית). starshipTV.
  6. ^ "MONSTA X Drops Debut Album and Edgy "Trespass" MV". soompi.
  7. ^ "MONSTA X(몬스타엑스)" (בקוריאנית). 1theK.