Now I'm Here

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Now I'm Here"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Sheer Heart Attack
יצא לאור 1974
סוגה הארד רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:12
חברת תקליטים EMI (אלקטרה רקורדס ביפן)
כתיבה בריאן מיי
לחן בריאן מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, רוי תומאס בייקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Now I'm Hereעברית: עכשיו אני כאן) הוא שיר של להקת הרוק קווין. השיר נכתב על ידי גיטריסט הלהקה בריאן מיי והיה השיר השישי מאלבומם Sheer Heart Attack משנת 1974. השיר ידוע בריף הקשה וההרמוניות הווקאליות שלו. באנגליה, השיר הגיע למקום ה-11 במצעדים כאשר יצא כסינגל ב-1975. השיר היה אחד המועדפים על הלהקה בהופעות החיות, ובוצע כמעט בכל הופעה חיה מסוף שנת 1974 ועד שנת 1986

פרטים אודות השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר מתבסס על חוויותיו הטובות של בריאן מיי מסיבוב ההופעות של קווין בארצות הברית מוקדם יותר בשנת 1974. מוט דה הופל, שבהם קווין תמכה, הוזכרו בשיר בשורה: "Down in the city, just Hoople and me." השיר גם הופיע באלבומם משנת 1981 Greatest Hits ובאלבום האוסף Queen Rocks משנת 1997. במרץ 2005 Q (כתב עת) הציב את השיר במקום ה-33 ברשימת 100 רצועות הגיטרה הגדולות ביותר.

ביצוע בהופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Now I'm Here" היה חלק קבוע מסט השירים של הלהקה בהופעות החיות שלהם מ-1974 ועד ה"Magic Tour" משנת 1986 (שהיה גם סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה). הוא בוצע לראשונה בסיבוב ההופעות של קידום האלבום Sheer Heart Attack במנצ'סטר ב-30 באוקטובר 1974. בטור הופעות זה, נראה מרקיורי שר את השורה "Now I'm here" בצד אחד של הבמה בין החושך והקרח היבש, ומספר רגעים מאוחר יותר בשורה "Now I'm there", הוא היה "מופיע" בצד השני של הבמה, כאשליה שנוצרה על ידי איש במה לבוש זהה לפרדי. בהערות באלבום Live Killers נכתב כי השיר נעלם מסט השירים לזמן מה, אך הוצג לאחרונה מחדש. השיר עוצב מחדש כדי לאפשר למרקיורי ליצור אינטראקציה עם הקהל ב"קריאה ותגובה" לשיר יחד. לא ברור מתי השיר ירד ולכמה זמן. בריאן מיי המשיך לבצע את השיר לבדו כאמן סולו לאחר מותו של מרקיורי בשנת 1991. במופע המחווה לפרדי מרקיורי ב-1992, הצטרף מיי לDef Leppard על הבמה על מנת לבצע את השיר, שהיווה כB-Side לשירם של דף לפארד "Tonight", וגם הגיע למהדורת הדלוקס שלהם ב-"Adrenalize". השיר גם היה השיר הפותח של הרגליים האמריקאיות, האסיאתיות והאוסטרליות מסיור ההופעות של קווין עם אדם למברט מהשנים 2014–2015.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 11 במצעד הסינגלים הבריטי (חברת המצעדים הרשמית
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 29 (במצעד 100 הסינגלים ההולנדיים

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]