Number 21

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוסטב וויטהד על רקע המטוס
סקיצה של המטוס שצוירה על ידי דיק הוואל

Number 21 הוא שמו של מטוס אשר נטען כי הוטס כשנתיים לפני הטיסה הראשונה של האחים רייט, לפי הטענה הוטס על ידי גוסטב וויטהד בתאריך 14 באוגוסט 1901, ליד ברידג'פורט שבקונטיקט. אולם אין לכך עדויות ברורות.

היסטוריון התעופה ג'ון בראון מצא תצלום פנורמי משנת 1901 המתעד את טיסתו של וייטהד. בראון מתאר את טיסתו של וייטהד ב"קונדור מס '21 "כך:" חודשיים לאחר מכן, ב -14 באוגוסט 1901, הוא (וייטהד) הזמין את העיתונות לחזות בטיסתו הראשונה, המוצלחת ומאוישת. מטוסו של וייטהד איפשר נסיעה בכביש. אפשר היה לקפל את כנפיו ולנהוג בכבישים. כשוויטהד עזב את ברידג'פורט מעט אחרי חצות, הוא, העוזרים שלו והעיתונות הסיעו את המטוס 15 קילומטרים לאתר פיירפילד כמו בפעמים הקודמות. הם הגיעו באור ראשון. לאחר שכיבש את המכונה, המריא וייטהד עם עלות השחר, טס תחילה חצי קילומטר, ולאחר מכן בטיסתו השנייה, קילומטר וחצי בגובה 50 רגל.[1]

לטענתם של וויטהד ועדי ראייה אחדים, טיסתו הארוכה ביותר הייתה טיסה לאורך כ־800 מטרים בגובה 60 מטר. עם זאת, טענות אלה שנויות במחלוקת משום שוויטהד לא שמר יומן רישומים של טיסותיו שנערכו ברובן בשעות הערב או שעות הבוקר המוקדמות, עם עדי ראייה מעטים.

Number 21 היה מטוס חד-כנפי עם מנוע של 20 כוח סוס. המטוס החל לנוע בעזרת כוח המנוע כדי להניע את הגלגלים, כמו במכונית וכך המריא. לאחר ההמראה הועבר כוח המנוע למדחף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Number 21 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא היסטוריה ובנושא תעופה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.