One Year of Love

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"One Year Of Love"
"One Year of Love"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום A Kind of Magic
יצא לאור ספטמבר 1986
פורמט תקליט ויניל עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1986
סוגה נשמה
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד "Gimme the Prize (Kurgan's Theme)"
אורך 4:26
חברת תקליטים EMI
כתיבה ג'ון דיקון
לחן ג'ון דיקון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, ריינהולד מק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

One Year of Loveעברית: שנה אחת של אהבה) הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קווין, שנכתב בידי בסיסט הלהקה ג'ון דיקון, ונכלל במקור באלבום השנים-עשר של הלהקה A Kind of Magic בשנת 1986.

נכון לאוגוסט 2023, השיר הושמע למעלה מ-14 מיליון פעמים בספוטיפיי.[1]

רקע והלחנת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי בסיסט להקת קווין ג'ון דיקון והושר על ידי פרדי מרקיורי עבור הסרט איש הנצח (סרט, 1986), והוא מתנגן ברדיו במהלך סצנת הבר בסרט. גרסת האלבום כוללת את ג'ון דיקון מנגן בסינתיסייזר Yamaha DX7 ותזמורת כלי מיתר בניצוחו של לינטון נאיף. הסקסופון בשיר נוגן על ידי סטיב ג'ורג'י, נגן אולפן שקודם לכן ניגן בלהיט מספר אחד של ג'ורג' מייקל Careless Whisper משנת 1984. השיר נכתב במפתח די. דיקון החליט להחליף את רכיבי (קומפוננט) הגיטרה בסולו של סקסופון, אחריי דיון עם בריאן מיי, שלא ניגן ולא הופיע בשיר זה.

יציאת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר שוחרר כסינגל בצרפת ובספרד בלבד, והופיע בסצנת הבר בHighlander. הסינגל הגיע למצעדים בצרפת ובספרד. הבי-סייד של הסינגל היה "Gimme the Prize (Kurgan's Theme)". בשנת 1992 בארצות הברית השיר שוחרר כפרומו-סינגל. גרסה מורחבת באורך 6:41 מופיעה על גבי תקליטור בונוס עם ערכת ה-DVD של מהדורת 2002 לHighlander לצד השחרורים הקודמים מגרסאות האלבום לשירים Princes of the Universe ו-Friends Will Be Friends. הלהקה מעולם לא ביצעה את השיר בהופעה חיה.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר בוצעה גרסת כיסוי בידי איליין פייג' באלבומה The Queen Album משנת 1988 ועל ידי הזמרת הגרמנייה סטיבי אן (Stevie Ann) בשנת 2006. הוא נבחר במקום השישי על ידי Ultimate Classic Rock בספירה של "10 שירי ג'ון דיקון קווין המובילים". הם טענו כי דיקון "חושף את רגשותיו כאן בדרכים שחברי הלהקה (במיוחד פרדי מרקיורי) מעיזים לחשוף לעיתים נדירות", ותיארו את השיר כ"בלדה כנה" והכירו ב"הופעת הסקסופון הנדירה" ו"עיבוד המיתרים השופע" שמגבירים את המסר הרומנטי של השיר.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים נוספים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ One Year Of Love - Remastered 2011, 1986-06-02, נבדק ב-2023-08-22