Out of Space

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Out Of Space"
סינגל בביצוע הפרודיג'י
מתוך האלבום Experience
יצא לאור 9 בנובמבר 1992
הוקלט אלקטרה רקורדס
סוגה טכנו, מוזיקה אלקטרונית
שפה אנגלית
אורך 3:41 (4:41 בשיר המקורי)
חברת תקליטים אקס-אל רקורדינגס עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה ליאם האולט
הפקה ליאם האולט עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Out Of Spaceעברית: מחוץ לחלל) הוא שיר של להקת המוזיקה אלקטרונית הפרודיג'י משנת 1992. השיר הופיע באלבום בכורה של הלהקה Experience ויצא כסינגל הרביעי מאלבום זה. השיר סימפל מהשיר Chase the Devil משנת 1976 של הזמר מקס רומיאו כמו ומספר שורות מהשיר Critical Beatdown של הזמר Kool Keith משנת 1988. השיר נחשב למצליח ביותר מתקופתה המוקדמת של הלהקה ומתחילת דרכה, ולעיתים קרובות נוגן בהופעה חיה על ידי הלהקה. איגוד תעשיית ההקלטות הבריטי קיבע את השיר למעמד של זהב במאי 2021. בשנת 2005 הוציאה Audio Bullys הבריטית את השיר כרימיקס לסינגל Voodoo People / Out of Space מתוך אלבום האוסף Their Law: The Singles 1990–2005.

ביקורות לשיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרשנות השבועית שלו במצעד הסינגלים הבריטי, אמר ג'יימס מאסטרטון כי "השיר הזה ללא ספק הוא הכי מסחרי שלהם עד כה. השיר אולי לא ממש קידם אותם יותר מידי הלאה, אך יחד עם זאת זהו השיר הרביעי שלהם שנכנס למצעד הסינגלים הבריטי בשנה הזו, וזה לא משהו שכדאי לרחרח בו (להקל בו ראש)." צ'אלרס ארון ממגזין המוזיקה האמריקאי Spin כתב: "השיר מתפתל ומשתנה כל הזמן, וזה הטכנו ש"מכופף" את דעתך ומדגדג לך את הבטן."

הקליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבעי הנגטיב בקליפ, בבימויו של ראסל קרטיס, הציגו את הלהקה משתוללת בסביבה כפרית. קית' פלינט הולבש בתלבושת רייבר, נראה לבוש בסרבלים לבנים, מסיכת פנים וכפפות פלואורסצנט ונראה מרחרח את ה"Vicks VapoRub". הקליפ גם הציג צילומים של הופעות חיות של הלהקה באותה תקופה וגם יענים. הקליפ הוצג פעמים רבות בMTV אירופה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]