Red Dead Redemption

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רד דד רידמפשן
Red Dead Redemption
תמונת עטיפת המשחק
תמונת עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 18 במאי 2010
סוגה פעולה מגוף שלישי והרפתקאות ויריות
פיתוח Rockstar San Diego
הוצאה לאור Rockstar Games
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Red Dead
דרישות תוכנה
מנוע משחק RAGE
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג 18+
פלטפורמות PlayStation 3
Xbox 360
PlayStation 4
Nintendo Switch
מדיה DVD, Blu Ray, הפצה דיגיטלית
המשחק הקודם Red Dead Revolver
המשחק הבא Red Dead Redemption 2
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רד דד רידמפשן (באנגלית: Red Dead Redemption, בתרגום חופשי: גאולה מתה אדומה) הוא משחק וידאו אקשן-הרפתקאות בסגנון המערב הפרוע שפותח על ידי Rockstar San Diego, והוצא לאור על ידי Rockstar Games ב-18 במאי 2010 ל-PlayStation 3 ול-Xbox 360. ב-17 באוגוסט 2023, המשחק שוחרר ל-PlayStation 4 ול-Nintendo Switch.

המשחק הוא המשחק הראשון בסדרת Red Dead ומתקיים לקראת סופו של המערב הישן של אמריקה בשנת 1911 ועוקב אחר ג'ון מרטסון, עבריין לשעבר ובוקר שיוצא למסע התנקשויות בחברי הכנופיה הישנים שלו לאחר שאשתו ובנו נעצרים על ידי הממשלה וזה התנאי לשחרורם. משחק ההמשך הוא Red Dead Redemption 2, שמשמש כפריקוול.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל ב-1911, בבלקווטר, אדגר רוס וארצ'ר פורדהם, שני שוטרים מטעם הממשלה, חוטפים את אביגיל, אשתו של ג'ון מארטסון, ואת ג'ק, בנו. הם מודיעים לו שבשביל לשחרר אותם הוא יצטרך להרוג את חברי כנופייתו לשעבר, כנופיית ואן דר לינדה. ג'ון מתחיל מבילי ויליאמסון, שעכשיו מוביל כנופיה משלו. אחד מבני בריתו של ויליאמסון מוביל אותו לעיירה בה ויליאמסון והכנופיה שלו מתגוררים ולאחר מכן ג'ון מתנקש באותו בן ברית. במקביל ג'ון מבקש עזרה מכמה אנשים נוספים והם מצליחים לחסל את הכנופיה של ויליאמסון, אך ג'ון מגלה שוויליאמסון עצמו נמלט למקסיקו.

ג'ון מחליט לרדוף אחריו לשם ומגיע לנוובו פאריסו, אך כשהוא מגיע לשם הוא נקלע למלחמת אזרחים, בין הדיקטטור של נוובו פאריסו, קולונל אגוסטין אלנדה לבין קבוצה שמנהיגה מרד ומובלת על ידי אברהם רייס. הוא משתף פעולה עם שני הצדדים מתוך האינטרסים שלו לתפוס את ויליאמסון וגם את חאבייר אסקוולה, אחד מחברי כנופיית ואן דר לינדה לשעבר. לאחר מכן ג'ון מחליט לעזור באופן קבוע למורדים, לאחר שרייס מציל אותו ולאחר שהם עוזרים לו למצוא את חאבייר ולהתמודד מולו. לאחר מכן הוא מוביל את המורדים לארמונו של אלנדה, שגם ויליאמסון נמצא בו לאחר שביקש עזרה מאלנדה. בסופו של דבר ג'ון ושאר המורדים הורסים את ארמונו של אלנדה, והורגים את ויליאמסון ואלנדה לאחר שהשניים ניסו לברוח.

לאחר מכן ג'ון חוזר לבלקווטר ונשארה לו רק מטרה אחת, מנהיג הכנופיה הישנה, דאץ' ואן דר לינדה. דאץ' מוביל עכשיו קבוצה של אינדיאנים והוא מגלה שרוצים לתפוס אותו ומנסה למנוע את זה אך ללא הצלחה. ג'ון משתתף במבצע עם צבא ארצות הברית ומגיע בעצמו אל דאץ', שמתאבד. לאחר מכן ג'ון חוזר לביתו ופוגש שם את אביגיל וג'ק, אך הוא מגלה שרוס לא עמד במילתו ושלח צבא לחסל אותו. במהלך גל התקיפה הראשון uncle מוצא את מותו בקרב יריות בין אנשי הצבא, ג'ון מבריח את משפחתו לאסם ושם שולח אותם עם הסוס שיברחו. בינתיים כמות גדולה של חיילים (כלל רוס בעצמו) מתאספים מחוץ לאסם, וג'ון מבין שאלו הרגעים האחרונים של חייו. הוא יוצא מהאסם, מצליח להרוג מעט חיילים אך נפגע מעשרות כדורים מתמוטט ומת. בינתיים ג'ק ואביגיל חוזרים לחווה ומוצאים את גופתו של ג'ון, הם קוברים אותו ולאחר מכן המשחק עובר לכמה שנים קדימה, 1914, מנקודת המבט של ג'ק, הוא שום מול הקבר של ג'ון וגם אביגיל מתה וקבורה לידו, ג'ק הולך לבלקווטאר למצוא איפה רוס מתגורר ולנקום בו, הוא מגלה שהוא כבר בגמלאות, וחי בבקתה ליד אגם, וכשהוא מגיע לביקתה הוא מוצא את אשתו של רוס (שלא יודעת מי הוא) שמספרת לו שרוס הלך לדוג עם אחיו, בסופו של דבר ג'ק מוצא אותו, מתעמת איתו והורג אותו, מעריצי המשחק שמו לב לסגירת המעגל כשבמשחק Red Dead Redemption 2 כשג'ק פוגש בפעם הראשונה את רוס כשהוא הלך לדוג בתור ילד עם ארתור.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ון מרסטון - קאובוי ועבריין לשעבר שמנסה לפצות על פשעיו בעבר. לאחר שבנו ואשתו נחטפים על ידי הממשלה, הוא נדרש להרוג את חברי הכנופיה בה היה. בעל אופי קשוח וידוע בשל קור הרוח שלו. נהרג בידי הצבא בסוף המשחק.
  • ג'ק מרסטון - בנו של ג'ון שנחטף על ידי הממשלה. בסוף המשחק, רואים שהוא המשיך את דרכו של אביו והפך להיות מה שאביו ניסה למנוע ממנו להיות - פורע חוק.
  • ביל ויליאמסון - אחד משלושת האנשים שג'ון צריך להרוג, היה חבר בכנופיית ואן דר לינדה ולאחר פירוקה יצר כנופיה משלו במקום אחר. נחשב לאדם אכזרי בלי רחמים, אך בתוכו הוא פחדן.
  • חאבייר אסקוולה - אחד משלושת האנשים שג'ון צריך להרוג, לאחר פירוקה של כנופיית ואן דר לינדה חזר למקסיקו ועזר לצבא שם כשכיר חרב. נחשב לערמומי.
  • אדגר רוס - אחד משני השוטרים שחטף את אביגיל וג'ק, ואחד הסוכנים שתמיד רדף אחרי ג'ון וכנופיית ואן דר לינדה. נמצא בחלק מקבוצת משטרה שתפקידה הוא לנסות לשקם את אמריקה, לתרבת אותה ולקדם את הטכנולוגיה שבה, ובשביל לעשות את זה הם מנסים למזער את הנזקים שכנופיית ואן דר לינדה עשתה. ג'ק מרסטון נקם במות אביו והרג אותו.
  • דאץ' ואן דר לינד - האדם האחרון שג'ון צריך להרוג, מנהיג כנופיית ואן דר לינד המקורית. העבריין הכי מבוקש במערב אליזבת' שנלחם נגד תרבות האזור והתפשטות הטכנולוגיה שבה ונלחם בזה בכל דרך אפשרית. אדם כריזמטי ומנהיג, אך עם זאת מסוכן ואלים. התאבד מצוק כשג'ון בא להרוג אותו.
  • אנקל (Uncle) - גנב זקן ועצלן. ישן רוב היום וידוע בחיבתו לאלכוהול ובכך שטוען שהוא סובל מלומבאגו, לימים הוא הפך לחלק ממשפחת מרסטון. נהרג על ידי צבא ארצות הברית ב-1911, בגיל 62

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Red Dead Redemption הוא משחק פעולה ואקשן-הרפתקאות בסגנון עולם פתוח שמתרחש בשנת 1911 באמריקה. גיבור המשחק הוא ג'ון מרטסון ובו השחקן שולט, למשחק יש עלילה ועל פיה השחקן מתקדם ביחד עם ג'ון, אך חוץ מזה הוא גם יכול לטייל ברחבי המפה של המשחק. צורת התחבורה העיקרית במשחק היא סוסים, לשחקן יש סוס אישי איתו הוא יכול לרכוב, אך הוא גם יכול לרכוב על סוסים אחרים. בנוסף לכך יש כרכרות. חוץ מהמשימות, השחקן גם יכול לעשות משימות אקראיות ולקחת חלק בקרבות שלא בהכרח קשורים אליו במשימה, כגון ירי בבעלי חיים מסוכנים, מארבים והתפרעויות עם אקדחים בתוך העיר. במשחק יש סוגי הימורים, כגון פוקר, והשחקן גם יכול לאסוף תרופות וצמחים בשביל רופאים במשחק. כמו במשחק ההמשך (Red Dead Redemption 2), גם במשחק הזה יש מידת כבוד, אותה השחקן יכול להרוויח לפי התנהגויות שונות שלו ובחירות מוסריות המשחק כולל גם אופציה של משחק מרובה משתתפים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Red Dead Redemption בוויקישיתוף