Smeg (מכשירי חשמל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Smeg
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1948–הווה (כ־76 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות La Pavoni עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה Guastalla עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי גואסטלה
מוצרים עיקריים מכשירי חשמל ביתיים עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 2,600 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.smeg.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמג היא יצרנית מכשירי חשמל ביתיים איטלקית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת סמג, נוסדה בשנת 1948[1] על ידי ויטוריו ברטזוני כחברת אמייל ועיבוד מתכת. החברה משמרת את זיכרון הפעילות שבוצעה במקור בראשי התיבות Smalterie Metallurgiche Emiliane Guastalla.

במהלך שנות ה-50, רקע עיבוד המתכת של החברה לווה בייצור מכשירי הבישול הראשונים שלה. בשנת 1956 הציגה החברה את "אליזבת", מראשוני תנורי הגז המצוידים בהצתה אוטומטית, שסתום בטיחות בתנור ובעל תוכניות שונות.

בשנות ה-60 החלק שיווק מכונת הכביסה הראשונה של סמג, ה"לאדה", ולאחר מכן החל שיווק מדיח הכלים "ניאגרה" בקוטר 60 ס"מ בעל יכולת העמסה של 14 מקומות לכלים.

בשנת 1971 החלה החברה בייצור כיריים ותנורים מובנים.

פעילויות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהחלה בתחום עיצוב הבית, נכנסה סמג מאוחר יותר לשוק המסחרי. Smeg Food Service מייצרת מכשירי חשמל לשוק המלונאות, המסעדות והקייטרינג, וסמג מכשירים מספקת ציוד חיטוי לבתי חולים ולרופאי שיניים.

עסקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכנון והייצור של מכשירי סמג מרוכזים בארבעה מפעלים שבסיסם בצפון איטליה, כל אחד מתמחה בסוג מסוים של מכשיר. לסמג חברות בת ברחבי העולם, משרדים בחו"ל ורשת מכירות נרחבת. סמג פיתחה קולקציית מוצרים בשיתוף אדריכלים ומעצבים, כולל גידו קנאלי (שגם עיצב את מטה החברה בגוסטלה), מריו בליני, רנצו פיאנו, פילפלד, דולצ'ה וגבאנה, פאול קלה, מיקי מאוס (דיסני), סנופי, פיאט, קוקה-קולה מארק ניוסון ועוד.

מכשירי FAB בסגנון רטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרר בסגנון רטרו

בשנת 1997, סמג הוציאה את המקררים שלהם בסגנון רטרו. המקרר המיוצר במספר צבעים, דגם ה-FAB28 נושא את כיתוב ה-SMEG הייחודי, דלתות מעוקלות עמוקות וידית שמנמנה שמזכירה את שנות ה-50.

גרסאות מקרר-מקפיא באו בעקבותיו ואפשרויות הצבע הורחבו לורוד, צהוב, כתום וליים בתוספת מהדורות מיוחדות, כולל דלת בעיצוב של של יוניון ג'ק.

בשנת 2014, סמג הרחיבה עוד יותר את מגוון סגנונות FAB שנות ה-50, עם אוסף של מכשירי חשמל ביתיים קטנים כגון טוסטרים וקומקומים.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2010: פרס עיצוב טוב מוענק על ידי Chicago Athenaeum, מוזיאון לארכיטקטורה ועיצוב והמרכז האירופי לאדריכלות, אמנות, עיצוב ולימודים עירוניים, עבור תנור FP610SG שלהם וכיריים P755SBL מקו המוצרים החדשניים של ניוסון[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Smeg בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sassall, Yeong (6 אוק' 2022). "How Smeg is passing the baton of excellence to another generation". Vogue.com. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Good Design Awards". Chi-athenaeum.org. אורכב מ-המקור ב-2002-08-11. נבדק ב-2014-02-15.