Tales from Topographic Oceans

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Tales from Topographic Oceans
אלבום אולפן מאת YES
יצא לאור 14 בדצמבר 1973
הוקלט אוגוסט-אוקטובר, 1973 ב-Morgan stusios, לונדון, אנגליה
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 81:15
חברת תקליטים Atlantic Records
הפקה יס, אדי אופורד
כרונולוגיית אלבומים של YES
Close to the Edge
(1972)
Tales from Topographic Oceans
(1973)
Relayer
(1974)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Tales from Topographic oceans (מעשיות מאוקיינוסים טופוגרפיים) הוא האלבום השישי של להקת הרוק המתקדם, יס, האלבום יצא לאור ב-1973 על ידי חברת התקליטים, אטלנטיק רקורדס. זהו אלבום כפול שבכל אחד מהדיסקים יש שני שירים בתקליט הויניל המקורי, שיר אחד מכסה צד אחד שלם. זהו אלבום קונספט שהסולן, ג'ון אנדרסון חשב עליו מהספר אוטוביוגרפיה של יוגי שנכתב על ידי פרמהנסה יוגאננדה. זהו האלבום הראשון שבו מנגן המתופף, אלן וייט שהחליף את ביל ברופורד ב-1972. זהו האלבום הראשון שקיבל תואר אלבום זהב בבריטניה. אורך כל רצועה נעה בין 18 דקות ל-21 דקות. Tales from Topographic Oceans גרר אחריו ביקורות חלוקות. האלבום היה שאפתני אף יותר מקודמיו, והורכב מארבע רצועות בלבד, שכל אחת מהן מכסה צד שלם של תקליט, והקצרה שבהן עוברת את 18 הדקות (זמן שהיה אורך היצירה הראשונה ב-Close to the Edge, שהייתה הארוכה ביותר של יס עד אז). הדבר גרם למבקרים ומעריצים רבים לחוש שיס עברו את הגבול, ושהאלבום ארוך, פומפוזי ומתיש מדי. ניתן לתלות חלק מהאשמה באורכו של האלבום באילוצים הטכניים של אותה תקופה: קיצור של האלבום לשישים דקות היה מותיר צד ריק באחד משני התקליטים של האלבום. למרות הביקורת הרבה, האלבום זכה גם להצלחה בקרב חלק מהמעריצים, ולא חסרים כאלו שרואים אותו בתור האלבום הטוב ביותר של הלהקה.

במהלך יצירת Tales, הסתכסך ריק וייקמן עם חברי הלהקה ובפרט עם ג'ון אנדרסון, ופרש. לאחר ניסיון כושל לגייס את הקלידן היווני ואנגליס, צורף אליה הקלידן פטריק מוראז, ואיתו יצרה הלהקה את אלבום האולפן הבא שלה, Relayer.

בתקליט הויניל, הקלטת האלבום הייתה באיכות גרועה למדי והיו בה כמה קשיים טכניים. ב-2003, יצאה גרסת רימסטר לאלבום אשר שיפרה את איכות השמיעה. יחד עם האלבום המקורי, נוסף דיסק בונוס עם גרסאות דמו לשירי האלבום. עטיפת האלבום עוצבה על ידי רוג'ר דין שעיצב כמעט את כל עטיפות אלבומי הלהקה מ-Fragile ב-1972 עד היום.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו על ידי ג'ון אנדרסון וסטיב האו. כל הלחנים הולחנו על ידי אנדרסון/האו/כריס סקווייר/ריק וייקמן/אלן וייט

תקליט ויניל[עריכת קוד מקור | עריכה]

LP 1 צד 1:

  1. "The Revealing Science of God (Dance of the Dawn)" - 22:25

צד 2:

  1. "The Remembering (High the Memory)" - 20:38

LP 2 צד 1:

  1. "The Ancient (Giants Under the Sun)" - 18:35

צד 2:

  1. "Ritual (Nous Sommes Du Soleil)" - 21:37

חברי להקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]