USBL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
USBL
שם מלא ליגת הכדורסל של ארצות הברית
כינוי "The League of Opportunity"
תחום כדורסל
מדינות ארצות הברית
קבוצות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1985–2008 (כ־23 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אלופה נוכחית קנזס קייג'רז (2007)
מירב הזכיות אטלנטיק סיטי סיגולז ודודג' סיטי לג'נד (3 אליפויות כ"א)
www.usbl.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליגת ה-USBL (ראשי תיבות: United States Basketball League) היא ליגת כדורסל גברים אמריקאית המשוחקת באביב. הליגה הוקמה בשנת 1985. הליגה הושבתה בשנת 2007, והאלופה האחרונה מליגה זו היא הקנזס קייג'רז שזכו בתואר ב-1 ביולי 2007. המוטו של הליגה הזו הוא: "ליגה של הזדמנות".

במשך השנים שיחקו רבים משחקני הליגה הזו בליגות שונות ברחבי העולם, לרבות ליגת ה-NBA, ליגות הכדורסל האירופאיות (כולל היורוליג) והליגה הישראלית.

יצחק פרי, פיני גרשון ושלמה וייספלר נסעו לראות את דארל ארמסטרונג משחק ב"אטלנטה איגלס" לפני קיץ 1993, אך גרשון העדיף שלא להחתימו בעבור מכבי ראשון לציון ובמקומו נלקח סטיב בארט ששיחק מולו במדי "ניו ג'רזי שור-קאטס" באותו המשחק.[1]

מצב הליגה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר חששות שהליגה תקרוס לאחר עונת 2007, הליגה הודיעה כי לא תפעל בעונת 2008, וכי תשקול את אפשרויותיה בעתיד. עם זאת, הליגה לא חזרה לפעילות מאז, למרות שבאתר האינטרנט של הליגה פורסם בחודש ינואר 2010 כי מקווים לחדש את פעילות משחקי הליגה באפריל 2010.

עונת 2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עונת 2007 פתחו עשר קבוצות, ששיחקו בחלוקה של שני בתים בני חמש קבוצות, ארבע קבוצות נשרו במהלך העונה ושש הקבוצות הנותרות שובצו מחדש בבית אחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אור שקדי‏, התרסקות הגלאקטיקוס של מכבי ראשון לציון, באתר וואלה!‏, 19 ביוני 2020