Who Is He

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Who Is He"
סינגל בביצוע ביל וית'רס
מתוך האלבום Still Bill
יצא לאור מאי 1972
סוגה נאו סול עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:12
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

?Who Is He (And What Is He to You) (בעברית: "מי הוא (ומה הוא עבורך)?") הוא שיר מאת הזמר והמוזיקאי האמריקאי ביל וית'רס, שהופיע לראשונה בשנת 1972 באלבומו, Still Bill. את מילות השיר כתב המשורר סטן מקני, ואת המנגינה כתב וית'רס[1]. אף על פי שלא יצא כסינגל, השיר זכה לפופולריות גדולה בארצות הברית, ונוסף לכמה וכמה אלבומי אוסף של וית'רס בהם The Essential Bill Withers ו-Live at Carnegie Hall. לשיר בוצעו מספר רב של גרסאות כיסוי בידיי אמנים מפורסמים והוא אף שימש כשיר הנושא של הסרט "ג'קי בראון" בבימויו של קוונטין טרנטינו[2].

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1973, קבוצת R&B Gladys Knight & The Pips (אנ') הקליטה גרסת כיסוי לשיר באלבומם, "אף אחד מאיתנו".

בשנת 1974, להקת הרית'ם אנד בלוז Creative Source (אנ') ביצעה גרסת כיסוי לשיר, שהפכה ללהיט הגדול ביותר שלה; הגרסה הגיעה למקום ה-21 במצעד שירי ה-R&B/היפ-הופ ולמקום ה-69 במצעד הבילבורד הוט 100.

בשנת 1996 הזמרת האמריקאית ולרי קרטר ביצעה גרסה מעובדת מחדש של השיר בשם "מי היא (ומה היא עבורך)", תוך היפוך הזכר והנקבה בשם.

בשנת 1996 הקליטה גם הזמרת מישל נדג'וצ'לו (אנ') גרסת כיסוי לשיר שזכתה להצלחה עצומה בארצות הברית. גרסתה הגיעה למקום הראשון במצעד הריקודים האמריקני בקטגוריית אמנית סולו[3]. בנוסף היא הגיעה למקום ה-34 במצעד שירי ה-R&B/היפ-הופ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bill Withers – Still Bill (1972, Gatefold, Vinyl) (באנגלית), נבדק ב-2021-04-08
  2. ^ Jackie Brown [Orginal Motion Picture Soundtrack] - Various Artists | Songs, Reviews, Credits | AllMusic (באנגלית), נבדק ב-2021-04-08
  3. ^ Kimble, Julian. "Review | Meshell Ndegeocello reveals her talent for reinterpretation". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2021-04-08.
ערך זה הוא קצרמר בנושא שירים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.