אדם ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדם ג'ונס
Adam Jones
לידה 15 בינואר 1965 (בן 59)
פארק רידג', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Adam Thomas Jones עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון ליברטיוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פרוגרסיב מטאל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Volcano עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדם תומאס ג'ונסאנגלית: Adam Thomas Jones; נולד ב-15 בינואר 1965) הוא מוזיקאי וגיטריסט, זוכה גראמי הידוע ביותר בתור גיטריסט להקת המטאל טול. ובנוסף, הוא גם אמן חזותי אשר עבד תחת חברת דרימוורקס שבבעלות סטיבן ספילברג. ג'ונס אף השתמש ביכולות האומנותיות שלו לצד המפיק פרד סטוהר כדי ליצור מספר קליפים לשירים של טול (כגון Sober) וגרין ג'לי (כגון Three Little Pigs). ג'ונס דורג מספר 75 ברשימת הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים על ידי מגזין הרולינג סטון, ותשיעי ברשימת הגיטריסטים הכי טובים של ז'אנר ההבי מטאל על ידי מגזין גיטאר וורלד.

שנים מוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס נולד בפארק רידג', אילינוי וגדל בליברטיויל, אילינוי, הוא למד לנגן בכינור בתקופת בית הספר היסודי ואף התקבל לתפקיד נגן באס אקוסטי במקהלת בית הספר התיכון בו למד. בנוסף למקהלת בית הספר, ג'ונס גם ניגן באס בלהקה שהקים עם חברו טום מורלו (לימים גיטריסט רייג' אגיינסט דה מאשין). למרות כישוריו המוזיקליים הגבוהים, ג'ונס ציין שמעולם לא קיבל שיעורים בנגינה ולמד לנגן דרך שמיעה.

העבודה בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס התחיל ללמוד מייק-אפ אומנותי בשנת 1983 באקדמיית הממיק-אפ ההוליוודית. לאחר כמה זמן תחומי העניין שלו השתנו לכיוון הסרטים, פיסול דמויות ועיצוב אפקטים מיוחדים. הטכניקות שלמד ישמשו אותו בעתיד לעשיית אפקטים למספר קליפים של טול. הוא סיים ללמוד ב 1987. אחרי שסיים ללמוד, ג'ונס עבד במייק-אפ ואפקטים למספר רב של סרטים מוכרים כמו פארק היורה, סיוט ברחוב אלם, שליחות קטלנית 2, מכסחי השדים ורוקד עם זאבים. וגם על מספר פרסומות. ברגע שהתחיל אדם את הקמת טול, היה עליו לבחור אם להמשיך בדרימווקרס, או לתת את כל כולו ללהקה. הוא בחר בלהקה.

הקריירה בטול[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שחברו טום מורלו הכיר לג'ונס ומיינארד ג'יימס קינן (לימים סולן להקת טול) את דני קארי (לימים מתופף טול), הם הקימו, בנוסף לבאסיסט פול ד'אמור את להקת טול. במשך התקופה בלהקה הפך ג'ונס, ביחד עם מיינארד לאחת מההשפעות היצירתיות של הלהקה, על שיריה והקליפים שלה.

הנגינה של ג'ונס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס ידוע בנגינה הכבדה שלו ומשתמש לרוב בפאוור קורדים וחמישיות לשם ההלחנה עצמה. כיוון הגיטרה של ג'ונס בדרך כלל הוא דרופ D ובחלק מהשירים (parabola, prison sex) משתמש בכיוון BADGBE. ג'ונס גם ידוע כבעל סאונד ייחודי זאת בזכות השימוש הרב באפקטי פלנג'ר ודיילי .

ג'ונס משתמש בגיטרות של גיבסון, מגברים של דיזל, מארשל ומסה בוגי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]