אנתוני ואן הובוקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנתוני ואן הובוקן
Anthony van Hoboken
לידה 23 במרץ 1887
רוטרדם, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בנובמבר 1983 (בגיל 96)
ציריך, שווייץ עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מוזיקולוגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Cemetery Witikon עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קצין במסדר אורנז'-נסאו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנתוני ואן הובוקןהולנדית: Anthony van Hoboken; ‏23 במרץ 18871 בנובמבר 1983) היה מוזיקולוג הולנדי. נולד ברוטרדם שבהולנד ומת בציריך, שווייץ.

חיבוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קטלוג הובוקן ליצירות יוזף היידן

הובוקן נודע בעיקר בחיבורו Thematisch-bibliographisches Werkverzeichnis, רשימה נושאית-ביוגרפית של יצירות יוזף היידן, שיצא לאור ב-1957, ובקטלוג הובוקן ליצירות יוזף היידן. במקרים רבים מתייחסים אל יצירות היידן על פי "מספר הובוקן" (המקוצר על פי רוב ל-"Hob" או "H" בלבד), הלקוח מקטלוג זה.

הקטלוג של הובוקן מחולק במבנה הבא: היצירות מחולקות קודם על פי קטגוריות, ובתוך כל קטגוריה סודרו ברשימה מספרית-כרונולוגית (על אף שבמקרים רבים קיים חוסר דיוק רב בסדר הכרונולוגי). לדוגמה: הסימפוניות הן קבוצה I, ובתוך קבוצה זו מסודרות כל 108 הסימפוניות הידועות. הסימפוניה שלדעת הובוקן היא הראשונה במספר נכתבת I\1. רביעיית כלי הקשת אופוס 76 מס' 1 היא Hob. III\75 ברשימת הובוקן (ה-75 בקבוצה 3) וכן הלאה. קיימות יותר מ-30 קבוצות שונות, וביניהן קבוצת אופרות, אורטוריות, טריו פסנתר, יצירות קאמריות עם פסנתר, רביעיות כלי קשת, רביעיות שונות, כאשר הקבוצה האחרונה היא עיבודים לשירי עם.

אנקדוטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקולוג האוסטרי אוטו אריך דויטש, מחבר רשימת דויטש ליצירות פרנץ שוברט, עבד במהלך הקריירה שלו כספרן בארכיב של הובוקן בווינה, אוסטריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנתוני ואן הובוקן בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.