בחלוף השנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחלוף השנים
As Time Goes By
סוגה קומדיית מצבים
רומנטי
יוצרים קולין בוסטוק-סמית (אנ')
כותבים בוב לארבי
בימוי סידני לוטרבי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'ודי דנץ'
ג'פרי פאלמר
מוירה ברוקר
פיליפ ברת'רטון
ג'ני פאנל
ג'ואן סימס
פרנק מידלמאס
מוירה פרייזר
פול צ'פמן
ג'נט הנפריי
טים וילטון
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 67 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק סידני לוטרבי
מפיקים בפועל פיליפ ג'ונס (1992–2002)
טרוור מק'קלום (1996)
ג'ון ריינולדס (1996–2005)
דון טפנר (2002–2005)
חברת הפקה Theatre of Comedy Entertainment
DLT Entertainment Ltd.
עורכים ג'ון ג'רביס (1992)
כריס וודסוורת' (1992–2002)
מיקולה פאולוק (2005)
אורך פרק 64 פרקים 30 דקות
פרק אחד 45 דקות
פרק אחד 50 דקות
פרק אחד 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC One עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל BBC Entertainment
תקופת שידור מקורית 12 בינואר 1992 –
11 באוגוסט 1992
10 בדצמבר 2005 –
14 בדצמבר 2005
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחלוף השניםאנגלית: As Time Goes By) היא קומדיית מצבים רומנטית ששודרה בערוץ BBC One בין השנים 1992 ל-2002, ופרק איחוד בשנת 2005. בסדרה מככבים ג'ודי דנץ' וג'פרי פאלמר, שמגלמים זוג אוהבים שהקשר ביניהם נותק, ואחרי 38 שנים הם נפגשים מחדש.

השם המקורי שניתן לסדרה היה "Winter with Flowers" (חורף עם פרחים), ושונה ביום הראשון לצילומים אחרי מחאת השחקנים. השם החדש נלקח מהשיר "As Time Goes By" משנת 1931 מאת הרמן הופפלד, שהיה שיר הנושא בסרט "קזבלנקה". השיר בביצוע של ג'ו פייגין (אנ') מלווה את הכותרות בפתיחת כל פרק בסדרה.

יוצר הסדרה הוא קולין בוסטוק-סמית',[1] ואת התסריט כתב בוב לארבי שיה שותף לכתיבת הסיטקום "החיים הטובים". ב-2004 דורג הסיטקום במקום ה-29 בסקר על קומדיית המצבים הבריטית הטובה ביותר (אנ').

הסדרה הופקה עבור רשת ה-BBC על ידי חברת "Theatre of Comedy Entertainment" בשיתוף עם "DLT Entertainment Ltd".

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1953 נפגשו ליטננט שני ליונל הארדקאסל (ג'פרי פאלמר) ואחות בבית החולים ג'ין פרג'טר (ג'ודי דנץ') והתאהבו זה בזו. אבל אז הוצב ליונל בקוריאה. הוא שלח לג'ין מכתב, שהלך לאיבוד ולא הגיע אליה. בגלל בלבול זה כל אחד מהם הניח שהשני איבד בו עניין. אחרי שירותו הצבאי היגר ליונל לקניה, והיה בעל מטעי קפה. הוא התחתן עם מרגרט שממנה התגרש בעילה של "שעמום הדדי". זמן מה אחרי הגירושים הוא חוזר לאנגליה. בינתיים, גם ג'ין התחתנה ונולדה לה בת, ג'ודית (מוירה ברוקר). אחרי שנפטר בעלה פתחה ג'ין סוכנות לשירותי מזכירות. בתה ג'ודית התחתנה והתגרשה פעמיים, והיא חיה ברוב פרקי הסדרה עם אמה, ועובדת איתה בסוכנות שלהם.

ליונל, שכותב את זכרונותיו, שוכר כתבנית מהסוכנות "Type for You". הוא אינו מודע לכך שג'ין היא בעלת הסוכנות. הם נפגשים שוב כשליונל לוקח את ג'ודית לארוחת ערב. בתחילת האיחוד ביניהם נוצרות תקלות ואי הבנות, אבל בהדרגה ניצתת מחדש האהבה ביניהם. בעונה השלישית עובר ליונל לגור בביתה של ג'ין בהולנד פארק שבלונדון. בעונה שאחר כך הם מתחתנים.

בעונה הראשונה ג'ודית מתאהבת בליונל, ואילו המו"ל שלו, אליסטר דיקון (פיליפ ברת'רטון), מתאהב בג'ין. אבל התאהבויות אלו נמשכות זמן קצר בלבד, ובסופו של דבר ג'ודית ואליסטר מתאהבים זה בזו. בעונה האחרונה של הסדרה הם מתחתנים. באחת מעלילות המשנה בסדרה ליונל מקבל הצעה מערוץ טלוויזיה אמריקאי לכתוב תסריט למיני-סדרה בשם "Just Two People" שמגולל את הרומן בינו לבין ג'ין. הסדרה נכשלת אחרי שהתסריט שונה ושוכתב על ידי תסריטאי הרשת. ג'ין פורשת מעבודתה בסוכנות המזכירות והיא מתחילה להתנדב בחנות צדקה.

המזכירה היעילה של ג'ין וחברתה הטובה ביותר של ג'ודית היא סנדי (ג'ני פאנל). גם היא מצטרפת לביתם של ג'ין וליונל אחרי שנפרדה מהחבר שלה ניק. כשג'ין פורשת מהעבודה ג'ודי וסנדי מנהלות יחד את הסוכנות. סנדי יוצאת עם הארי (דייוויד מייקלס שהוחלף בהמשך על ידי דניאל ראיין), שהוא שוטר ושחקן רוגבי. השניים מתחתנים לקראת סוף הסדרה.

דמויות בולטות נוספות בסדרה הן אביו של ליונל, רוקי (פרנק מידלמאס) שלו בית כפרי גדול בהמפשייר, שאותו הוא נותן מתנה לליונל; סוכנת הבית של רוקי, גברת בייל (ג'נט הנפריי), שלה עניין יוצא דופן בתחזית הספנות; והגנן לול פריס (טים וילטון). בעונות הראשונות של הסדרה נמסר לליונל שאביו גוסס ושיש לו עוד שנה לחיות. אבל קו עלילה זה נזנח ורוקי המשיך להופיע בעונות הבאות של הסדרה כולל בספיישל האיחוד, הפרק האחרון של הסדרה.

רוקי מתחתן עם מאדג' (ג'ואן סימס) שמתאימה לו באופייה. הוא בן 85 והיא בת 78. השניים מטיילים בעולם, ומבלים בפאב המקומי. בעונה התשיעית מזכירים את מאדג' ואומרים שהיא נמצאת בחפירות ארכאולוגיות במצרים. למעשה השחקנית ג'ואן סימס נפטרה לפני תחילת צילומי העונה. בסדרה גם מופיעים מדי פעם פני (מוירה פרייזר), גיסתה של ג'ין אחותו של בעלה הראשון, ובעלה רופא השיניים סטיבן (פול צ'פמן).

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2011 בתוכנית "Behind the Britcoms: from Script to Screen", גילה היוצר/מפיק של הסדרה שהתפקיד של ג'ין נכתב עבור השחקנית ג'ין סימונס, אבל היא דחתה את ההצעה להופיע בסדרה. דנץ' לוהקה לתפקיד מאוחר יותר.

  • ג'ין מרי הרדקאסל (שם נעורים פרג'טר, שם קודם הנסון) (ג'ודי דנץ') – אמה של ג'ודית ומתחתנת עם ליונל
  • ליונל הרדקאסל (ג'פרי פאלמר) – בעלה של ג'ין ובנו של רוקי
  • ג'ודית "ג'ודי" דיקון (שם נעורים הנסון) (מוירה ברוקר) – בתה של ג'ין, חברתה הטובה של סנדי, ובהמשך אשתו של אליסטר
  • אליסטר דיקון (פיליפ ברת'רטון) – בהתחלה מו"ל שמפרסם את ספרו של ליונל, בהמשך בעלה של ג'ודית
  • סנדי אדוארדס (ג'ני פאנל) – המזכירה ופקידת הקבלה במשרד של ג'ין, חברתה הטובה של ג'ודית ובהמשך אשתו של הארי
  • ריצ'רד "רוקי" הרדקאסל (פרנק מידלמאס) – אביו של ליונל, בעלה של מאדג'
  • מאדג' אוויטה הרדקאסל (שם נעורים דרבליי) (ג'ואן סימס) – אשתו של רוקי
  • פני ג'ונסון (שם נעורים הנסון) (מוירה פרייזר) גיסתה של ג'ין (מנישואיה הראשונים של ג'ין לדייוויד)
  • סטיבן ג'ונסון (פול צ'פמן) – בעלה של פני
  • הארי (דייוויד מייקלס ודניאל ראיין) – החבר של סנדי ואחר כך בעלה
  • גברת בייל (ג'נט הנפריי – סוכנת הבית הכפרי של משפחת הרדקאסל
  • לול פריס (טים וילטון) – הגנן בבית הכפרי של משפחת הרדקאסל

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה במשך תשע עונות החל מ-12 בינואר 1992 עד 4 באוגוסט 2002. כמעט כל הפרקים היו בני 30 דקות. הפרק האחרון בסדרה באורך שעה שודר ב-11 באוגוסט 2002. בדצמבר 2005 שודר פרק איחוד מיוחד בשני חלקים. ההופעה בפרק האיחוד הייתה ההופעה האחרונה של פרנק מידלמאס, שגילם את רוקי, לפני מותו ב-2006. השחקנית ג'ואן סימס נפטרה ב-2001 ואף שחקנית אחרת לא לוהקה לתפקיד של מאדג'.

רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד לרדיו של הסדרה "בחלוף השנים" שודרה ברדיו 2 של ה-BBC בין השנים 1997 ל-1999. בתסכיתי הרדיו השתתפו כל השחקנים המקוריים פרט לברת'רטון, ששיחק את תפקיד אליסטר בעונה השנייה והשלישית. העונה הראשונה של הסדרה שודרה שוב ב-BBC Radio 4 Extra החל מדצמבר 2014 עד ינואר 2015.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Den of Geek interview: Colin Bostock-Smith". Den of Geek. 14 במאי 2008. נבדק ב-3 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)