לדלג לתוכן

בינדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בינדיסנסקריט: बिंदु, נקודה, טיפה, כתם קטן או חלקיק קטן)[1] [2] הוא נקודה צבעונית או מדבקה המוצמדת למרכז המצח, במקור על ידי הינדואים, ג'יינים ובודהיסטים מהתת-יבשת ההודית.

אישה הינדית לובשת בינדי

הבינדי הוא נקודה צבעונית המוצמדת למרכז המצח קרוב לגבות או באמצע המצח, ונפוצה בתת-יבשת ההודית (במיוחד בקרב הינדואים בהודו, נפאל, בהוטן וסרי לנקה)[3] ובדרום-מזרח אסיה בקרב באלינזים, פיליפינים, ג'אווניסים, סונדנזים, מלזים, סינגפורים, וייטנאמים ומיאנמריים הינדואים. סימון דומה נענד גם על ידי תינוקות וילדים בסין, כמו בתת-יבשת ההודית ובדרום-מזרח אסיה, והוא מייצג את פתיחת העין השלישית.[4] בהינדואיזם, בודהיזם וג'ייניזם, הבינדי קשור לצ'אקרת האג'נה, והבינדו ידוע כצ'אקרת העין השלישית. הבינדו הוא הנקודה או הכתם שסביבם נוצר המנדלה, המייצגת את היקום.[5][6] לבינדי יש נוכחות דתית, היסטורית ותרבותית באזור הודו ובקרב הפזורה ההודית ההינדואית ברחבי העולם.[7] [8].

משמעות דתית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

באופן מסורתי, האזור שבין הגבות (שם ממוקם הבינדי) נחשב לצ'אקרה השישית, אג'נה, מושב "החוכמה הנסתרת". הבינדי נאמר כי שומר על אנרגיה ומחזק את הריכוז. הבינדי מייצג גם את העין השלישית. הסוקטה של הנאסדיה מהריג ודה, הטקסט הסנסקריטי הקדום ביותר, מזכירה את המילה בינדו.[9]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ "History and Etymology for bindi". Merriam-Webster. נבדק ב-16 בינואר 2022. borrowed from Hindi bindī, literally, "dot, mark" (or a cognate Indo-Aryan word), going back to the Middle Indo-Aryan and Sanskrit stem bindu- "drop, spot," it’s worn by Hindu, Buddhist, Jaina and some Sikhs {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Bindi etymology" (באנגלית). Etymologeek. נבדק ב-16 בינואר 2022. English word bindi comes from Hindi बिंदी {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Khanna 1979: p. 171
  4. ^ Xiaoou, Yu (10 בספטמבר 2014). "Guidelines for school entrance in ancient China". ChinaCulture.org. נבדק ב-16 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Swami Ranganathananda (1991). Human Being in Depth: A Scientific Approach to Religion. SUNY Press. p. 21. ISBN 0791406792.
  6. ^ Shakya, pp. 82–83
  7. ^ Southeast Asia: A Historical Encyclopedia, from Angkor Wat to East Timor, by Keat Gin Ooi p. 642
  8. ^ Hindu-Buddhist Architecture in Southeast Asia by Daigorō Chihara p. 226
  9. ^ "nasadiya-suktha-and-purusha-suktha". 21 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)