גייל גודווין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גייל גודווין
לידה 18 ביוני 1937 (בת 86)
ברמינגהאם, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת איווה, אוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל, William Peace University עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות Glass People עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
gailgodwin.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גייל גודווין (אנגלית: Gail Godwin; נולדה ב-18 ביוני 1937 באלבמה שבארצות הברית) היא סופרת אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את קריירת הכתיבה שלה התחילה גודווין בשנת 1959, לאחר שסיימה את לימודיה לתואר ראשון בעיתונאות באוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל, ככתבת בעיתון מיאמי הראלד. בתקופת עבודתה בעיתון גם הייתה נשואה לזמן קצר לצלם עיתונות, שממנו נפרדה כשעזבה את העבודה בעיתון.

היא יצאה למסעות באירופה ותקופה זו, כפי שהיא מתוארת בכרך הראשון של יומניה, הכינה אותה להתחלה האמיתית של קריירת הכתיבה שלה. היא צברה חוויות, קראה בכתבי סופרים גדולים ואילצה עצמה להתמקד במלאכת הכתיבה. בין השנים 19621965 עבדה בשגרירות ארצות הברית בלונדון.

אחרי שובה לארצות הברית התקבלה לסדנת הכתיבה של אוניברסיטת איווה. היא למדה שם לתואר שני והמשיכה לדוקטורט באנגלית. עבודת הדוקטורט שלה התפתחה לרומן הראשון שלה, שיצא לאור בשנת 1970, The Perfectionists.

לאחר רומן ביכורים זה, כתבה עוד אחד-עשר רומנים, שני קובצי סיפורים ועבודה אחת שאינה סיפורת: (Heart: a Personal Journey in it's Miths and Meanings (2001 היא זכתה בפרסים ותוארי כבוד שונים על עבודתה הספרותית. יחד עם חברה לחיים, המוזיקאי רוברט סטארר כתבה גייל גודווין עשר יצירות מוזיקליות, ביניהן אופרה קאמרית בשם הקול האחר, מבוססת על חיי הקדושה הילדה מוויטבי. הצגת הבכורה של האופרה הייתה בניו יורק בשנת 2001.

אחרי מותו של סטארר בשנת 2001, כתבה גודווין את הנובלה Evnings at Five, שאותה הגדירה "סונטת אבל", המבוססת על 30 שנות חייהם בצוותא.

ספריה שתורגמו לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גייל גודווין בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.