הארי ג'יימס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הארי ג'יימס
Harry James
לידה 15 במרץ 1916
אלבני ג'ורגיה, ארצות הברית
פטירה 5 ביולי 1983 (בגיל 67)
לאס וגאס, נבדה, ארצות הברית
שם לידה הארי האג ג'יימס
מקום קבורה בית הקברות באנקרס עדן וייל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19371983 (כ־46 שנים)
מקום לימודים Beaumont High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי, מוביל הרכב
סוגה ג'אז, ביג בנד
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה חצוצרה
חברת תקליטים בראונשווייג רקורדס, דוט רקורדס, קולומביה רקורדס, קפיטול רקורדס, פיליפס רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג בטי גרייבל (19431965) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.harryjamesband.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארי ג'יימסאנגלית: Harry James‏; 15 במרץ 1916 - 5 ביולי 1983) היה מוזיקאי אמריקאי, מוביל הרכב בלהקת ביג בנד וחצוצרן וירטואוזי ידוע. ג'יימס היה אחד מהמוזיקאים יוצאי הדופן של תקופת הסווינג, כשהוא מפגין סגנון נגינה מזהיר ונועז שהפך את נגינת החצוצרה שלו לניתנת לזיהוי באופן מיידי. הוא היה אחד מהמוזיקאים הפופולריים ביותר במחצית הראשונה של שנות ה-40, והוא המשיך להוביל את להקתו כמעט עד למותו, 40 שנה לאחר מכן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד בשם הארי האג ג'יימס באלבני, ג'ורג'יה, בנו של מוביל הרכב של קרקס נודד. בגיל 10 הוא קיבל שעורי חצוצרה מאביו, שהעמיד אותו בלוח לימודים יומי קפדני. בכל יום קיבל ללמוד עמוד מהספר "מתודות ארבן", (באנגלית: Arban's Method For Trumpet), ולא הורשה לו לעסוק בכל תחביב אחר לשעות הפנאי לפני שסיים אותו. בשנת 1931, התיישבה משפחתו בבומונט, טקסס, ושם החל ג'יימס לנגן עם להקות ריקודים מקומיות.

הוא הצטרף ללהקתו של בן פולאק בשנת 1935 אך בתחילת 1937, עזב את פולאק והצטרף ללהקתו של בני גודמן, בה הופיע לאורך שנת 1938.

בחודש פברואר, 1939, ערך ג'יימס את הצגת הבכורה של להקת הביג בנד שלו בפילדלפיה, פנסילבניה. להיטו, "You Made Me Love You", שהה בין עשרת הגדולים בשבוע של ה 7 בדצמבר 1941. עם להקה זו הוא ערך סיבובי הופעות עד לראשית שנות ה-80.

להקתו של ג'יימס הייתה הלהקה המוכרת הראשונה שנתנה במה לזמר פרנק סינטרה, בשנת 1939. הוא רצה לשנות את שמו של סינטרה ל Frankie Satin אך סינטרה סרב. בשלב מאוחר יותר הופיע בלהקתו המתופף באדי ריץ'.

הוא היה שני רק לגלן מילר כאמן ההקלטות המצליח ביותר לשנת 1942. ב-1950 תרם את נגינתו לקירק דאגלס בסרט "איש צעיר עם חצוצרה".

הארי ג'יימס היה נשוי שלוש פעמים, בחודש מאי 1935, הוא נישא לזמרת לואיס טובין, ממנה נולדו לו שני ילדים, הם התגרשו בשנת 1943. באותה השנה התחתן עם השחקנית בטי גרייבל, ממנה נולדו לו שני ילדים נוספים, נישואיו השניים החזיקו מעמד עד שנת 1965. בשנת 1968 התחתן ג'יימס עם החשפנית גואן בויד, ממנה נולד לו צאצא נוסף, הם התגרשו במרץ 1970. בניגוד למה שנכתב בחלק מהאתרים העוסקים בהארי ג'יימס, הוא מעולם לא נישא ברביעית. סך הכל היו לו חמישה ילדים ושישה עשר נכדים.

בשנת 1983, אובחן ג'יימס כחולה בלימפומה, אך המשיך להופיע, מנגן בפעם האחרונה ב 26 ביוני 1983, בלוס אנג'לס, קליפורניה, רק תשעה ימים לפני מותו בלאס וגאס, נבדה. פרנק סינטרה ספד לג'יימס בבית הקברות בלאס וגאס שבארצות הברית, שם נקבר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הארי ג'יימס בוויקישיתוף