הנה בא הגראמפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
הנה בא הגראמפ
Here Comes the Grump
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על הסדרה הזעפן
בימוי Andrés Couturier עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Jose C. Garcia de Letona, Fernando de Fuentes, Bill Schultz עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בעברית: טל פרידמן
מוזיקה ג'יימס סימור ברט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אנגליה
מקסיקו
חברת הפקה Ánima Estudios עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פילמהאוס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 במרץ 2018
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית (דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנה בא הגראמפאנגלית: Here Comes the Grump) הוא סרט אנימציה קומי בסוגת CGI, המבוסס על סדרת ההנפשה "הזעפן" ששודרה במקור בין השנים 1969-1970[1]. הסרט הופץ ב-22 במרץ 2018.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשביל ילד נחבא על הכלים כמו טרי, בילוי חופשת הקיץ בפארק השעשועים של סבתו היה כיף לא נורמלי. לטרי היה דמיון עשיר שעבד ללא הרף. הוא חלם על ביקורים בארצות קסומות, דמויות צבעוניות, עצים מהלכים, בלונים מדברים, סחלבים לוחשים ודרקונים מגושמים.

בנקודה זו בסרט, סבתו של טרי אינה בין החיים ופארק השעשועים עומד להיסגר. טרי מנסה נואשות להיצמד לזיכרונות ולסיפורים שסיפרה לו סבתו. כשלפתע פיסת קסם שנשארה באחד המתקנים מעיפה אותו לממלכה קסומה, אותה הוא זוכר מהסיפורים השמחים של סבתא.

הקוסם גראמפ מטיל כישוף של עגמומיות ועצב על ארץ גרוביניהם, כזה שחיוכים וצחוקים הם זיכרונות השייכים לעבר בלבד ולר מתקיימים עוד בהווה. טרי מרגיש שהוא חייב לנסוע לאורכה ורוחבה של הממלכה בחיפוש אחר כישוף שיבטל את הקללה ויחזיר לתושבי הארץ את שמחת החיים שלהם. בדרך הוא פוגש יצורים נהדרים ומוזרים כאחד ועוזר לנסיכה למצוא את הכוח להציל את הממלכה שלה.[2]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הגראמפ – הגראמפ הוא קוסם רע מזג, חצי משוגע, קצת דביל שנחוש בדעתו לנקום בממלכת גרוביניהם. לא תהיה יותר אהבה ושלווה במקום הזה, הגראמפ רוצה להפוך את החיוך של כולם לעצב. לגראמפ יש כוחות קסם, הוא יכול להרוס את היום לכולם, להוריד גשם על התהלוכה ולגרום לפרחים היפים ביותר לנבול. עצבני וחסר סבלנות, הוא בוס נוראי לעובדיו ובעלים נורא הרבה יותר לדרקון המחמד שלו דינגו. אבל אפילו אם הוא יודע את זה או לא, עמוק בפנים יש לב קטן, טוב ואדיב שרק משתוקק לאהוב שנית.
  • טרי – חברותי ומקסים, ישר כמו סרגל. יש לו לב זהב, אבל האופי האמיתי שלו מעולם לא בא לידי ביטוי, עד עכשיו.
  • הנסיכה דון – דון היא הנסיכה המושלמת של גרוביניהם – והיא יודעת זאת.
  • דינגו – דינגו הוא דרקון די עצלן, מלא אהבה יותר מדי נאיבי מכדי להאמין שבעלים שלו הוא הגראמפ הנורא. כשהגראמפ היה עדיין הגרין, הוא מצא את דינגו נטוש בקן ואימץ אותו. לעולם אסיר תודה, דינגו נשאר עם הקוסם, גם כשהוא הפך להיות לא כול כך נחמד. לאורך השנים, דינגו גדל והפך מגושם, ענקי ואלרגי כמעט להכול. כשדינגו מתעטש הוא מפזר כדורי אש לכול עבר – לרוב פוגע בבעלים שלו ובדרך פלא גם בזנב שלו.
  • ביפ – ביפ הוא חיית המחמד הקסומה והמלווה הקבוע של הנסיכה דון. כדור האנרגיה הצבעוני הזה הוא נאמן, חברותי וחכם. כשהוא מריח צרות, הוא מכניס את האף שלו באופן מעשי לעבודה... מרשה לו לקפוץ מפרצוף החמוד שלו ולרחרח ממש לבדו - תוכנית הימלטות.

דיבוב עברי של הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימוי דיבוב: עמיחי בר טוב
הפקת דיבוב: ראיה מנור

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Here Comes the Grump, נבדק ב-2018-03-05
  2. ^ GFM Films, GFM Films (באנגלית) (ארכיון)
ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.