וורן ויינשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וורן ויינשטיין
Warren Weinstein
לידה 3 ביולי 1941 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 14 בינואר 2015 (בגיל 73) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וורן ויינשטייןאנגלית: Warren Weinstein;‏ 3 ביולי 194114 בינואר 2015) היה קבלן יהודי-אמריקאי ודירקטור בחברת "Pakistan for J.E. Austin Associates" אשר מטרתה להגביר תחרותיות עסקית וצמיחה במדינות מתפתחות. ויינשטיין נחטף על ידי פעילי אל-קאעידה באוגוסט 2011 בלאהור שבפקיסטן. הוא נהרג בינואר 2015 בתקיפה אווירית של ארצות הברית בגבול פקיסטן-אפגניסטן, כפי שדיווח הבית הלבן באפריל 2015.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויינשטיין סיים תואר שני ביחסים בינלאומיים, וכן דוקטורט במשפטים וכלכלה באוניברסיטת קולומביה. בשנות ה-70 שימש פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת מדינת ניו יורק באוסוויגו (אנ') (SUNY Oswego), בשנת 1979 עזב כדי להשתתף בפעילות הסוכנות האמריקנית לפיתוח בין-לאומי (USAID).

ויינשטיין נחטף על ידי פעילי אל-קאעידה באוגוסט 2011 בלאהור שבפקיסטן. ב-14 בינואר 2015 נהרג בשוגג על ידי כטב"מ אמריקאי בעת פעילות נגד טרור, יחד עם החטוף האיטלקי ג'ובאני לו-פורטו ועם אחמד פארוק, מנהיג אל-קאעידה אמריקאי. דבר מותו התפרסם על ידי הבית הלבן רק ב-23 באפריל 2015. על פי ההודעה, הכוחות האמריקאים לא היו מודעים לנוכחות החטופים במקום התקיפה. הם נהרגו על ידי "התקפת חתימה" המופעלת על פי שיקולי עדות על פעילות המצביעה על סבירות גבוהה למטרות במקום, ללא ידע מי מבצע את הפעילות.

אשתו של ויינשטיין, אליין, קראה לפעילות הממשלתית האמריקאית בנושא בעלה "לא רציפה ומאכזבת" בעקבות ההודעה, בדומה לקריאות שנשמעו מהורי הרוגים אחרים, כולל ג'יימס פולי וקיילה מולר (אנ'). "אנו מקווים שמות בעלי ואחרים אשר התמודדו עם טרגדיות דומות בחודשים האחרונים יגרמו סוף סוף לממשלה לקחת ברצינות את האחריות שלה ותכונן שיתוף פעולה ברור ורציף בתמיכה בחטופים ומשפחותיהם", הודיעה בקריאה לתקשורת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.