טלולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלולה
Tallulah
כרזת הסרט
בימוי שאן הדר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הת'ר ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט שאן הדר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אליוט פייג'
אליסון ג'אני
תמי בנלשרד
מוזיקה מייקל ברוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 111 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טלולה (באנגלית: Tallulah) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2016 אשר נכתב ובוים על ידי שאן הדר, ובו מככבים אליוט פייג', אליסון ג'אני, ותמי בלנשרד. הסרט הוא על אישה צעירה שלוקחת תינוקת מחדר מלונה של אם בלתי אחראית, ומעמידה פנים שהיא שלה.[1] הבכורה העולמית של "טלולה" הייתה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-2016.

הסרט זכה לשבחי המבקרים, ובמיוחד הופעותיהן של פייג' וג'אני. זו הייתה גם הפעם השלישית ששתי השחקניות הופיעו יחדיו, אחרי "ג'ונו" (2007) ו-Touchy Feely ‏(2013).[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלולה "לו" (אליוט פייג') חיה בוואן שלה, ונוסעת ממקום למקום עם בן זוגה ניקו (אוון ג'וניגקייט), שמתקיימים בעיקר על ידי גנבת כרטיסי אשראי. כאשר ניקו אומר ללו שהוא רוצה להתמסד, לבנות משפחה, ושהוא רוצה לראות את אמו, עמה לא היה לו מגע מזה שנתיים, לו נבהלת, ומודיעה לו שאין בדעתה לשנות את אורח חייה. כשהיא מתעוררת בבוקר, ניקו אינו. היא מתקשה להאמין שהוא עזב מבלי להיפרד, ומחליטה למצוא אותו. היא נוסעת לניו יורק, שם מתגוררת אמו של ניקו, מרגו (אליסון ג'אני), ומבקרת אותה בדירתה. מרגו אינה מרוצה, ושולחת את לו לדרכה. 

לו מתגנבת לבית מלון ואוכלת שאריות משירות החדרים של האורחים, כשאורחת בטעות חושבת שהיא מצוות הניקיון במלון. היא מכניסה אותה אל חדרה. האורחת, קרולין (תמי בלנשרד), היא שיכורה ומעט תמהונית, וילדתה בת השנה איתה בחדר, מסתובבת ללא חיתול ובלי השגחה. קרוליין במופגן אינה יודעת להיות אם לילדתה. היא פוקדת על לו לטפל בבתה, מתרברבת שהיא שם על חשבון בעלה אך מתכוננת לפגוש גבר אחר, כדי להרגיש אטרקטיבית בפעם הראשונה מזה זמן רב. ניכר שרמת הביטחון העצמי שלה ירוד מאוד. לו מנסה להסביר שהיא לא קשורה, אך קרולין דוחפת לה שטר של מאה דולר ליד, ויוצאת. לו מעבירה שם את הלילה עם התינוקת, מאדי, ונקשרת אליה. קרוליין חוזרת בבוקר, שיכורה ובוכה שאותו הגבר לא רצה בה. היא מתעלפת על המיטה בעודה לבושה. לו אובדת עצות, אך מתקשה לעזוב את מאדי, וברגע אימפולסיבי, לוקחת את מאדי לוואן שלה. היא מחזירה אותה למלון כעבור כמה שעות, אך מוצאת שם את המשטרה מחכה לה, ובורחת.

לו חוזרת למרגו, ומספרת לה שמאדי היא הבת שלה ושל ניקו, ושמה מאגי, על שמה של מרגו. מרגו במשבר בחייה, לאחר שבעלה עזב אותה עבור גבר אחר, ועתידה לא בטוח. היא מרשה ללו ו"מאגי" להישאר, ונקשרת לצעירה המוזרה בה היא מתחילה לראות בת משפחה. אך השקרים מתחילים להיפרם, הרשויות על עקבותיה, והלחץ שלה גובר. בינתיים, קרולין עוברת תחקור מצד בלשית המשטרה (אוזו אדובה) שבוחנת מטעם שירותי הרווחה את התגלגלות האירועים שהביאו להיעלמות הילדה, ובעלה של קרוליין מבטל את כל כרטיסי האשראי שלה. 

בינתיים, ניקו מגיע גם הוא לניו יורק, ומוצא את לו. היא אומרת לו שהיא צריכה לקחת את מאדי לבית החולים, כי יש לה חום. שם היא מגלה שזה יותר קשה להחזיק בשקר ממה שחשבה, ותוך דקות ספורות, כל הסיפור מתפרק - ואפילו שניקו מנסה להציל את לו, היא מסרבת לעזוב את מאדי המפוחדת. הסרט מסתיים בהכרה של כל הדמויות במחדלים של חייהם, וברמזים בלבד לגבי העתיד.

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאן הדר כתבה וביימה את "טלולה" בתור ספין-אוף של סרטה הקצר משנת 2006 "אמא",[3] על אישה חסרת בית, שנאלצת לעשות בייביסיטר לפעוטה עם אמא מזניחה בבית מלון. עד ש"אמא" יצא, הדר כבר סיימה את התסריט ל"טלולה", בהתבסס על תפישתה את הנשים אשר "כנראה יודעות שאסור להן להביא ילדים, אבל אז הן עושות את זה בכל מקרה".[4]

הסיפור היה בהשראת ניסיונה כשעבדה כבייביסיטר עבור אורחי מלון בלוס אנג'לס, ופעם אחת נדרשה לשמור על קטנה שאמה האדישה הגיעה לבוורלי הילס כדי לנהל רומן. היא מספרת שאחרי האירוע, "יצאתי מהמלון, נכנסתי למכונית שלי ובכיתי כל הדרך הביתה, וחשבתי, הייתי צריכה לקחת את הילדה הזו."

במאי 2015, יצאה ההודעה שאליוט פייג' ואליסון ג'אני יככבו בסרט.[2] הצילומים החלו ביוני 2015 בניו יורק, בעיקר ברובע מנהטן. הסרט הופק על ידי הת'ר ריי, ראסל לוין, כריס קולומבוס, אלנור קולומבוס וטוד טריינה.

יציאת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבכורה העולמית של הסרט הייתה בפסטיבל סאנדנס, ב-23 בינואר 2016.[5] עוד לפני הקרנת הבכורה בפסטיבל, נטפליקס רכשה את זכויות ההפצה של הסרט,[6] והעלתה אותו לצפייה ב-29 ביולי 2016.[7]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"טלולה" קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים, אשר שיבחו את משחקן של שתי השחקניות הראשיות. באתר Rotten Tomatoes, לסרט יש דירוג של 84%, בהתבסס על 51 ביקורות, עם ממוצע דירוג של 6.8/10. בקונצנזוס הביקורתי של האתר כתוב: "הנרטיב מלא-התבונה של 'טלולה', הכתיבה המדויקת של הדמויות, והקאסט הכישרוני חוברים ליצור דרמה משפחתית מרתקת אשר מתעלה על הדימויים הנדושים של הז'אנר."[8] באתר Metacritic, לסרט ציון של 63 מתוך 100, בהתבסס על 19 ביקורות, ציון שפירושו "ביקורות חיוביות באופן כללי".[9]

נייג'ל. מ. סמית מעיתון השומר נתן לסרט 4 מתוך 5 כוכבים, וכתב: "כן, יש בסיפור מרכיבים של סרט טלוויזיה; מה שמבסס אותו זה ההופעות הנהדרות, והבימוי והתסריט העשירים של הדר". הוא שיבח את פייג' וג'אני.[10] ג'ף ברקשייר ממגזין וראייטי גם שיבח את שתי השחקניות, וכתב "התסריט של הדר כנראה לא ימצא חן בעיני אלה שמעדיפים את דרמות האינדי שלהם נטורליסטים ונטולי אירועים. אבל הנרטיב מלא התפניות בסרט זה מעוגן בעבודה היסודית של אנסמבל השחקנים."[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://www.thewrap.com/junos-ellen-page-allison-janney-to-reteam-for-dramatic-comedy-tallulah/amp/
  2. ^ 1 2 Hughes, William (21 במאי 2015). "Ellen Page and Allison Janney to reunite (again) for Tallulah". The A.V. Club. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Gillette, Sam (16 ביוני 2015). "Ju-never-no When You'll Run into Ellen Page and Allison Janney". Bedford + Bowery. אורכב מ-המקור ב-2018-06-20. נבדק ב-2018-06-19. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Welkos, Robert W. (26 במאי 2006). "A nanny's insight". Los Angeles Times. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Sneider, Jeff (2 בדצמבר 2015). "Sundance: James Franco's 'Goat,' Ellen Page's 'Tallulah' Highlight Dramatic Competition". TheWrap. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Berger, Laura (13 בינואר 2016). "Netflix Buys Sian Heder's 'Tallulah,' Starring Ellen Page and Allison Janney". Indiewire. אורכב מ-המקור ב-2016-01-17. נבדק ב-2018-06-19. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Van-Syckle, Katie (27 באפריל 2016). "Movies About Women Nearly Impossible to Finance, Say Indie Producers". Variety. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Tallulah (2016)". Rotten Tomatoes. Fandango Media.
  9. ^ "Tallulah Reviews". Metacritic. CBS Interactive.
  10. ^ Smith, Nigel (23 בינואר 2016). "Tallulah review – Ellen Page and Allison Janney make magic in baby drama". The Guardian. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Berkshire, Geoff (23 בינואר 2016). "Sundance Film Review: Ellen Page in 'Tallulah'". Variety. {{cite web}}: (עזרה)