ליאו בירגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליאו בירגר
Leo Buerger
ליאו בירגר
ליאו בירגר
ליאו בירגר
לידה 13 בספטמבר 1879
וינה, האימפריה האוסטרו-הונגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 באוקטובר 1943 (בגיל 64)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי פתולוגיה, כירורגיה
מקום מגורים אוסטריה, ארצות הברית
מקום לימודים אוניברסיטת קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קריאת מחלת בירגר על שמו
תרומות עיקריות
תיאור מחלת ליאו בירגר כיחידה פתולוגית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאו בירגרגרמנית: Leo Buerger; ‏13 בספטמבר 1879, וינה, אוסטריה6 באוקטובר 1943 ניו יורק, ארצות הברית) היה רופא יהודי, שימש כפתולוג וככירורג בבית החולים הר סיני בניו יורק, ומשנת 1930 היה פרופסור לכירורגיית דרכי השתן באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס[1]. על שמו נקראת מחלת בירגר. כמו כן שמו קשור גם במבחן בירגר שנקרא על שמו.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בירגר נולד בווינה שבאוסטריה, ובהיותו כבן שנה היגרה משפחתו לארצות הברית. את לימודיו היסודיים, למדד בבתי ספר שונים בניו יורק, שיקגו ופילדלפיה, ועד לתואר שני למד במכללה של אוניברסיטת קולומביה לרופאים ומנתחים שבניו יורק. את לימודי הדוקטורט ברפואה סיים באוניברסיטת קולומביה עצמה.

בתחילה עבד כרופא במשך כ-3 שנים, בבית החולים לנקס היל, שבניו יורק, ולאחר מכן, במשך שנתיים נוספות, בבית החולים הר סיני, גם הוא בניו יורק. בין השנים 19051907 חזר לאירופה והתנדב במרפאה הכירורגית בורוצלב (אז ברסלאו - בגרמניה) שבמערב פולין, כשהוא מגיח מפעם לפעם לסיורים לימודיים בפריז ובווינה. בשנת 1907 חזר לניו יורק, ועבד בבית החולים הר סיני, כמנתח וכפתולוג. במסגרת עבודתו בהר סיני, תיאר את המאפיינים הפתולוגיים של המחלה Thromboangiitis obliterans, שקיבלה את שמו מחלת בירגר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בין השנים 19131962, למדו הסטודנטים של אוניברסיטת לומה לינדה, מדעי יסוד, בקמפוס בלומה לינדה, אך נשלחו ללוס אנג'לס לרכישת ניסיון קליני.