ליל הבכורה (2008)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל הבכורה
Prom Night
קטן
קטן
בימוי נלסון מקורמיק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ניל מוריץ עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יי. סי. קרדון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ייסון בלנטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בריטני סנואו
סקוט פורטר
ג'סיקה סטרוף
דיינה דייוויס
קולינס פני
קלי בלאטץ'
ג'יימס רנסון
בריאן דייוויס
ג'ונתן סקץ'
אידריס אלבה
מוזיקה פול הסלינגר
צילום צ'כו וארזה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Original Film, Newmarket Films, Alliance Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Screen Gems
Alliance Films
סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 באפריל 2008
משך הקרנה 88 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה, סרט סלאשר, סרט נעורים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $20,000,000
הכנסות $57,197,876
הכנסות באתר מוג'ו promnight07
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל הבכורהאנגלית: Prom Night) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2008, אשר בוים על ידי נלסון מקורמיק ונכתב על ידי ג'יי. סי. קרדון. הסרט הוא חידוש רופף[1][2] לסרט קנדי בעל אותו השם משנת 1980. בעת יציאתו לקולנוע, הסרט קיבל דירוג של "בהשגחת הורים לילדים מתחת גיל 13", בעקבות שימוש במילים גסות ואלימות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005, דונה קפל חוזרת הביתה ומוצאת את אחיה ואביה מתים. היא מסתתרת מתחת למיטה כשריצ'רד פנטון, המורה שלה לשעבר, הורג את אימה לפניה. כעבור שלוש שנים, היא נמצאת בטיפולים ומספרת למטפלת שלה על החלום החוזר של אותו לילה.

דונה מתגוררת כעת עם דודתה ודודה, וכן עומדת לסיים תיכון. היא וחבריה מתכוננים להשתתף בנשף הסיום שלהם באותו לילה. בעוד בסלון יופי עם החברות שלה, היא חושבת שהיא רואה את פנטון מתבונן בה מהצד השני של הרחוב, אבל כאשר מכונית חולפת, הוא נעלם. החבר של דונה, בובי, מגיע אל ביתה, יחד עם חברותיה ליסה, קלייר, והחברים שלהן, רוני ומייקל. הם לוקחים לימוזינה לנשף.

בבית הכלא של העיר, פאנטון רוצח את שותפו לתא. הרצח גורם למהומה. המהומה גורמת להסחת דעת שבעזרתה פנטון מצליח לברוח. הבלש וין מגלה על הבריחה ומספר את זה לדודים של דונה. בנשף, פנטון מגיע למלון מוסווה כמר רמזי, ולוקח חדר בקומה של דונה והורג את החדרנית כדי לקבל את המפתח הראשי. על רחבת הריקודים, לקלייר יש מריבה עם החבר שלה מייקל ועולה לחדרה עם דונה כדי להירגע. אחרי שדונה עוזבת, קלייר לבדה ושומעת קולות. היא אז רואה את פנטון, שגורר אותה לחדר, דוקר אותה והורג אותה. כאשר קלייר לא חוזרת, מייקל עולה למעלה כדי לראות אותה. בעודו בחדר, פנטון מסתתר, ואז הורג את מייקל. הבלש וין מגיע ומזהיר את צוות המלון להיות בכוננות. פנטון הורג עובד מלון המחפש את החדרנית ולוקח את מדיו.

כשליסה ורוני עולים למעלה לחדר, ליסה נתקלת בפנטון במעלית. בחדר, ליסה מבינה שזה פנטון והולכת להזהיר את דונה, אבל לאחר שלוקחת את המדרגות היא נתפסת על ידי פנטון. היא נרדפת למרתף של המלון שבו בנייה מתרחשת והיא מסתירה את עצמה מפני פנטון, אך לאחר שהחבר שלה קורא את שמה מן המעלית, פנטון מוצא אותה והורג אותה.

וין ועוזרו נאש מוצאים את גופתו של אדם בשם מר רמזי במכונית בחניון של המלון. וין עולה למעלה לחדר ומגלה את גופתה של החדרנית. יודע בוודאות שפנטון נמצא בבניין, וין משמיע את אזעקת החירום ואורחי המלון מפונים החוצה. דונה חוזרת לחדר כדי לקחת את הצעיף של אימה ונתקלת בפנטון. משהבין כי דונה עדיין בפנים, וין רץ בחזרה לחדר. דונה נמלטת מפנטון, ווין מגלה את גופו של העובד שפנטון הרג מוקדם יותר. וין מבין שפנטון עזב את המלון במדים של העובד.

וין עכשיו רץ בחזרה לביתה של דונה ומוצא את הבלש נאש מת בניידת שלו. בפנים, דונה חוזרת מחדר האמבטיה ומגלה שגרונו של בובי שוסף. היא רואה צל במסדרון ומסתתרת בארון הבגדים שלה, במחשבה שהצל הוא של פנטון. האדם שבמסדרון הוא הבלש וין ופנטון תופס את דונה בארון. וין עומד לפתוח את הארון אבל אז שומע צעקה מדודתה של דונה, משהבחינה בשוטר המת על הקרקע בחוץ ככה שוין רץ לחדר השינה שלה. דונה נושכת אותו על היד ומנסה להימלט מהארון אבל נופלת על הרצפה. פנטון מנסה להחזיק אותה אבל דונה ממשיכה להיאבק ולבעוט בו. וין רץ פנימה ויורה בפנטון, והורג אותו. דונה בוכה על גופתו של בובי ווין אומר לה שזה נגמר.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב הסרט הוא 20 מיליון דולר.[3] הסרט הופק על ידי "Original Film" ו"Newmarket Films" בשיתוף עם "Alliance Atlantis", שמחזיק בזכויות לסרט המקורי. הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית על ידי "Screen Gems", בקנדה על ידי "Alliance Films", ובאוסטרליה על ידי סרטי סוני. הסרט צולם בדרום פסדינה, קליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]