מורדים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורדים
Insurgent
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על מורדים (ספר) מאת ורוניקה רות'
בימוי רוברט שוונטקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לוסי פישר
ניל בורגר
פויה שבזיאן
דגלאס ויק
תסריט ורוניקה רות'
עקיבא גולדסמן
בריאן דאפילד
עריכה סטיוארט לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שיילין וודלי
תיאו ג'יימס
זואי קרביץ
אנסל אלגורט
קייט וינסלט
ג'יי קורטני
נעמי ווטס
מוזיקה ג'וזף טראפאנס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פלורין בלהאוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה

Red Wagon Entertainment

Summit Entertainment
חברה מפיצה Lionsgate
Summit Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במרץ 2015
משך הקרנה 139 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט רומנטי, סרט דיסטופי, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 85 מיליון דולר
הכנסות 297 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו insurgent
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורדיםאנגלית: The Divergent Series: Insurgent) הוא סרט מדע בדיוני בבימויו של רוברט שוונטקה המבוסס על הספר השני "מורדים" בסדרת הספרים "מפוצלים" מאת ורוניקה רות'. זהו סרט ההמשך לסרט "מפוצלים" משנת 2014 ובדומה לקודמו נעשה בהפקת לוסי פישר, פויה שבזיאן, דגלאס ויק ועל פי תסריט של בריאן דאפילד ועקיבא גולדסמן. על כיסא הבימוי הופקד רוברט שוונטקה בעוד ניל בורגר שביים את "מפוצלים" נותר המפיק הראשי.

בסרט מככבים בין היתר שיילין וודלי, תיאו ג'יימס, אנסל אלגורט, ג'יי קורטני, ריי סטיבנסון, קייט וינסלט ונעמי ווטס.

עלילת הסרט ממשיכה את קורותיה של טריס פריור, לאחר אירועי הסרט הקודם טריס מנסה לגלות מה עומד מאחורי ההתקוממות של אנשי פלג אוריינות והסיבה לכך שאנשי פלג הקרבה עצמית שומרים על כך בסוד.

צילומי הסרט החלו במאי 2014 באטלנטה והושלמו בספטמבר אותה שנה. הסרט יצא לאקרנים ב-20 במרץ 2015 בארצות הברית. במקביל להפקת הסרט, הזכיינים Summit/Lionsgate הצהירו כי הסרט השלישי בסדרה ייצא לאקרנים ב-18 במרץ 2016.

הסרט שוחרר לאקרנים בדו־ממד, 3D (תלת-ממד), וגם ב-Digital 3D ברחבי העולם ובישראל, והיה הסרט הראשון בסדרת "מפוצלים" שיצא בתלת-ממד.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריס, פור, קיילב ופיטר הגיעו למחנה של הפלג "ידידות" במנוסתם מג'נין שם הם התקבלו בברכה וקיבלו תמיכה וקבלה בחברה. פיטר מתגרה בטריס וגורם לה להשתמש באלימות שנוגדת את חוקי הפלג "ידידות" אך היא מקבלת הזדמנות נוספת מפני שאחד עקרונות הפלג "ידידות" הוא מחילה. בעוד שטריס מתמודדת עם סיוטים, כעס ואשמה כלפי עצמה ג'נין שולחת כוחות חיפוש אחריהם ואחרי מפוצלים אחרים מפני שבבית הוריה של טריס נמצאה תיבה בעלת ערך רב שתיפתח רק באמצעות מפוצל. פיטר בוגד בהם ומסגיר את מיקומם אך בסוף בעזרת הקרבה עצמית של אביו של פור הם חומקים, בעוד הם בורחים מג'נין הם נתקלים בחסרי פלג עוינים ונאלצים להילחם בהם, הקרב מפסיק כאשר פור מתגלה בפניהם כטובאייס איטון. טריס, פור וקיילב מובלים אל מחנה חסרי הפלג שם הם פוגשים את אמא של טובאייס שנטשה אותו עם אביו המתעלל בעודו היה ילד צעיר. פור שומר לה טינה ומסרב לשתף איתה פעולה בתוכנית שלה להפיל את ג'נין. אמו של פור מגלה להם ששאר חברי הפלג "אומץ לב" נמצאים במחנה של פלג "כנות". בדרך לשם קיילב נוטש אותם בטענה שהוא לא בנוי למשימת ההתנגדות. כאשר הם מגיעים שאר חברי הפלג "אומץ לב" מקבלים אותם באהדה ושמחה, טריס פוגשת את כריסטינה ששואלת אותה על וויל (אחד מקורבנות ההתנגדות) טריס משקרת לה ואומרת שאינה יודעת דבר על מיקומו. זמן קצר לאחר מכן טריס ופור נעצרים כי זוהו כעבריינים למשטר של ג'נין על ידי ג'ק קנג (מנהיג פלג "כנות"), פור משכנע את ג'ק שהמשפט שלהם יערך בפלג "כנות". במשפט של טריס היא נאלצה לחשוף את מה שקרה לוויל מול קהל רב (בהם כריסטינה) ומתגלה שהם חפים מפשע. במהלך שהותם של טריס ופור בפלג "כנות" כוחות הצבא של ג'נין מנסים לתפוס פיקוד על הפלג ויורים בכולם כדורים שמרדימים את כל אלה שאינם מפוצלים ובין אלה שנשארו ערים נעשית סלקציה ומחפשים את המפוצל שייחודיותו היא הגדולה ביותר. טריס מתגלה כמפוצלת שג'נין צריכה אך פור וכוחות של ג'ק קנג מתפרצים לחדר ומנטרלים את כוחות הצבא של ג'נין. הקרב מסתיים בכך שפור הורג את אריק ומוכיח שכוחו גדול יותר.

הפלגים מבינים שעליהם לפנות נגד ג'נין ולהפיל אותה אך עקב מספרם הקטן נאלצים להצטרף לחסרי הפלג. בתמורה לעבודה במשטר של ג'נין ואפשרות להתפתר לעלות רמה פיטר עוזר לג'נין ומסביר לה שטריס נולדה לפלג "הקרבה עצמית" ולכן אם ג'נין תפגע באחרים טריס תאלץ לצאת מהמחבוא. הכדורים שתקועים בגופם של חברי הפלגים מתגלים כחיישנים ומכשירים בלתי ניתנים להסרה שגורמים למחזיקים בהם להתאבד. טריס וטורי מצליחות להציל שני מתאבדים (טריס מצילה את כריסטינה) אך השלישית מצליחה להתאבד. המתאבדים מביאים מסר שמסביר כי הסגרתה של טריס תמנע התאבדויות נוספות (שימוש בעובדה שטריס נולדה בפלג "הקרבה עצמית"). חברי הפלג "אומץ לב" (בראשם פור וכריסטינה) מסרבים להסגיר אותה אך טריס משוכנעת כי זה הפתרון היחיד. טריס ופור שוכבים וכשפור נרדם טריס עוזבת ומסגירה את עצמה כאשר אוולין (אמו של פור) עדה למעשה אך נותנת לטריס לעזוב. כאשר טריס מגיעה פיטר מסביר לה שהמעשה שעשתה היה טיפשי ושהיא הולכת לסבול, ג'נין מכניסה את טריס לחדר ההדמיה למפוצלים אך טריס מסרבת לשתף פעולה, היא גונבת מפיטר את האקדח שבידו ומאיימת ליטול את חייו, ג'נין מסבירה לה שפיטר עובד זוטר ולכן לא תרגיש בחסרונו. פיטר מבין שג'נין לא תתמוך בו ולמזלו טריס מבינה שכך באמת המצב והיא מאיימת שתהרוג את עצמה ובכך תמנע את פתיחת התיבה. קיילב, שכעת עובד אצל ג'נין, נכנס לחדר ולוקח ממנה את האקדח ובכך בוגד בה.

לבסוף טריס נכנסת להדמיה ועוברת את שלושת השלבים בהדמיה של הפלגים: "אומץ לב" (שם היא נאלצת להילחם על חייה של אימה), "כנות" (שם היא נאלצת להתוודות בפני אמה שהיא שונאת את העובדה שהיא מפוצלת ושהיא חושבת שמפוצלים יכולים להיות כמו שג'נין חושבת שהם- רעים לחברת הפלגים), "אוריינות" (שם היא מגלה שפור הוא חלק מההדמיה ושלא בא באמת להציל אותה). לאחר שלושת השלבים קיילב ופיטר משכנעים את ג'נין שהמצב הבריאותי של טריס הידרדר עקב שהותה בהדמיה ועליה לנוח אחרת תמות ופתיחת התיבה תהיה בלתי אפשרית. ג'נין מסכימה וטריס מקבלת מנוחה ליום, בזמן מנוחתה קיילב מבקר אותה ומסביר לה את חשיבות התיבה וטריס כועסת עליו על שבגד בה.

פיטר מוציא את קיילב מהחדר ובא לקחת את טריס לשלב הרביעי והאחרון בהדמיה, בדרכם לחדר ההדמיה פיטר מראה לה שהם כלאו את פור דבר שגורם לה להתנגד ולהילחם ובסופו של דבר הוא מזריק לה חומר הרדמה והיא מובלת אל חדר ההדמיה. טריס נכשלת בשלב הרביעי וכולם משוכנעים שהיא מתה, פיטר מוביל את גופתה אל תא הכלא בו מוחזק פור ומראה לו שהיא עדיין חיה כי הוציא אותה מההדמיה לפני שמתה ומסביר כי כרגע כולם בטוחים שהיא מתה. הם מחליטים לגנוב את התיבה ולברוח אבל טריס מתחרטת ומחליטה לפתוח את התיבה בטענה שג'נין לא יודעת מה בפנים ושמה שבפנים יכול להוביל לגאולה. טריס עוברת את השלב הרביעי שלב של הפלג "ידידות" (בו היא צריכה לסלוח לעצמה על כל הקורבנות והנפגעים).

התיבה נפתחת ובה מסר מהעולם מחוץ לחומה שמסביר שעיר הפלגים הייתה ניסוי והפלגים שוררו שלום בעיר אך המפוצלים היו שאריות האנושיות ואם הם רואים את המסר הזה אז זה הוכחה לכך שיש תקווה לאנושות והמפוצלים הם הגאולה ושהעיר צריכה להצטרף לחיים מחוץ לחומה. ג'נין מסרבת להודות בטעות שלה ומורה על כוחותיה לקבור את התיבה ולמנוע מהמסר לדלוף לשאר האנשים בעיר אך כוחות ההתנגדות פורצים לחדר כולאים את ג'נין והמסר מופץ בעיר.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט יצאו לדרך באטלנטה, ג'ורג'יה, ב-27 במאי 2014 והסתיימו ב-6 בספטמבר.

פוסט פרודקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שצילומי הסרט הושלמו בספטמבר 2014, החלה עבודת העיבוד על הסרט, שהוקרן ב-IMAX, בדומה לקודמו.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקדימון הרשמי הופץ עם צאתו לאקרנים של החלק הראשון של הסרט "משחקי הרעב: עורבני חקיין".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סדרת הספרים מפוצלים" מאת ורוניקה רות'
סדרת הסרטים
מפוצלים
סרט (2014)
מורדים
סרט (2015)
נאמנים
סרט (2016)
שחקנים
שיילין וודליתיאו ג'יימסקייט וינסלטנעמי ווטס