ורטיגו (קומיקס) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Felagund-bot (שיחה | תרומות)
בוט - מחליף 'הסטורי' ב'היסטורי'
אין תקציר עריכה
שורה 53: שורה 53:
[[קטגוריה:קומיקס]]
[[קטגוריה:קומיקס]]
[[קטגוריה:ורטיגו קומיקס]]
[[קטגוריה:ורטיגו קומיקס]]
[[קטגוריה:חברות קומיקס]]


[[en:Vertigo (comics)]]
[[en:Vertigo (comics)]]

גרסה מ־09:06, 3 ביולי 2006

ורטיגו (Vertigo) הוא ליין של די.סי קומיקס. ורטיגו מפרסמת סיפורים שמיועדים לקהל בוגר יותר, מאלו של יקום די.סי קומיקס הרגיל. אחוז נכבד מהקומיקסים שפורסמו תחת ורטיגו כוללים אלימות גראפית, מין, סמים ודברים דומים, אך חלקם נמצאים תחת הליין לא בהכרח בגלל תכנים אלה, אלא בגלל דרישה מסוימת של בגרות להנאה מהסיפור. תחת ורטיגו, שמאפשרת לכותב חופש רב יותר, יצאו המספר הרב ביותר של קלאסיקות קומיקס חשובות.

היסטוריה

ורטיגו נוצרה לאחר גל של סיפורים בוגרים שהיה אז בDC קומיקס. בהתחלה, עם Swamp Thing ו Hitman ולאחר מכן גם סאנדמן ו-Watchmen. DC הוציאו את הליין ב-1993 כדי למשוך כותבים שרצו לפרם סיפורים בוגרים יותר, בלי לדאוג מצנזורה ומהורים מודאגים. עידן שבו רוב השמות הגדולים בקומיקס היו אומנים, ורטיגו ריעננו את המדיום בכך שהם דחפו את הכותבים לקידמה.
למרות שחלק מההוצאות הראשונות של החברה התקיימו ביקום די.סי (הלבלייזר,Swamp Thing, סאנדמן), הם התנתקו בהדרגתיות מהיקום, והשאירו את גיבורי העל מחוץ לתמונה. בנוסף לכותרים הותיקים שנכנסו להוצאה, מספר רב של כותרים חדשים הוצגו, ללא כל התייחסות למיקום הסיפור.
בשנת 2005, עם יציאת הסרט קונסטנטין, המבוסס על הלבלייזר הותיקה, ורטיגו החלו להוציא סרטים על הוצאות החברה. באביב 2006 תצא האדפטציה הקולנועית ל-V for Vendetta של אלן מור

סדרות

הקומיקסים החשובים שפורסמו תחת החברה כוללים את :

כותבים

הכותבים הבולטים שעבדו בחברה כוללים את :