דניאל כהן (מנצח) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
תגיות: ריקון עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
דניאל כהן נולד וגדל ב[[נתניה]]. אביו נולד ב[[בגדד]]. סבו מצד אמו, היה [[כנר]] ב[[טרנסילבניה]]. כהן למד לנגן ב[[פסנתר]] ואחר כך ב[[כינור]]. בגיל 14 התקבל ללימודים ב[[בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה]] על ידי [[נועם שריף]]. למד כינור באקדמיה, בהדרכת [[חיים טאוב]]. בגיל 19 סיים את לימודיו באקדמיה, בהצטיינות, במקביל למד [[ניצוח]] באופן פרטי אצל [[יבגני צירלין]]. אחר כך למד ב[[האקדמיה המלכותית למוזיקה|אקדמיה המלכותית למוזיקה]] ב[[לונדון]] כתלמידם של [[קולין דייוויס|קולין דיוויס]], קולין מטרס וג'ורג הרסט.

הוא ניצח על דון קישוט של [[ז'יל מאסנה|מאסנה]] בבית האופרה ב[[קליארי]] ועל קלמנצה די טיטו של [[וולפגנג אמדאוס מוצרט|מוצרט]] בבית האופרה הקנדי ב[[טורונטו]]. בשנים [[2013]]/[[2014|14]] הוא התמחה בתוכנית על שם [[גוסטאבו דודאמל]] ב[[התזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס|תזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס]] להתמחות בניצוח וחינוך מוזיקלי.

כמנצח אורח ניצח על [[התזמורת הפילהרמונית הישראלית]], [[האופרה הישראלית החדשה]], [[התזמורת הקאמרית הישראלית]], [[התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון]], [[התזמורת הסימפונית ירושלים]], [[אנסמבל המאה ה-21]], התזמורת הקמאר-פלהרמונית של גרץ, התזמורת הסימפונית של [[מילווקי]], התזמורת הפילהרמונית של [[טמפרה (עיר)|טמפרה]], התזמורת הקאמרית של [[לוזאן]], תזמורת [[הארנה של ורונה]], האנסמבל הקאמרי של [[התזמורת הסימפונית של לונדון]] ונגני מוצרט הלונדונים.

ב-2013 ניצח כהן על פרויקט המלחינים של אקדמיית פסטיבל לוצרן, שם עבד בהדרכתו של [[פייר בולז]]. הוא הוביל את [[אנסמבל סולני תל אביב]] ושימש ככנר ואסיסטנט של [[דניאל בארנבוים]] ב[[תזמורת דיוואן מזרח-מערב]].

כהן היה בעבר ה[[מנהל מוזיקלי|מנהל המוזיקלי]] של תזמורת "עדן סינפוניה" ב[[לונדון]] וכיום הוא המנהל המוזיקלי של התזמורת הקאמרית של [[ג'רזי]].

כמו כן הוא הקים את "אנסמבל גרופיוס" בשיתוף עם השחקן והבמאי [[איתי טיראן]] ושם הוא שימש כמנהל אומנותי.

כהן נתמך במשך לימודיו על ידי [[קרן התרבות אמריקה-ישראל]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־03:32, 24 בפברואר 2018

דניאל כהן
לידה 18 בפברואר 1984 (בן 40)
נְתַנְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית למוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
www.danielcohen.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל כהן (נולד ב-18 בפברואר 1984) הוא מנצח ישראלי המשמש כמנצח הבית של דויטשה אופר ברלין.

ביוגרפיה

קישורים חיצוניים